Gothic 3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 33: Linia 33:
* Rozstrzyganiem ostatecznej walki między dobrem a złem (jeśli taka jest)
* Rozstrzyganiem ostatecznej walki między dobrem a złem (jeśli taka jest)
* I tymi innymi urokami np. Budowaniem Miast (nooby nigdy nie będą wiedziały jaki jest kod na dom)
* I tymi innymi urokami np. Budowaniem Miast (nooby nigdy nie będą wiedziały jaki jest kod na dom)

== Ciekawostki ==

W grze istnieją dziwne kody np :

* sapwn TinkyWinky - pojawia się dziwny koleś z niebieskim ryjem imieniem "TinkyWinky"
* sapwn Lala - pojawia się dziwny koleś z zielonym ryjem imieniem (o dziwo) "Tyłek"
* spawn Dipsy - pojawia się koleś z dziwnym zielonym ryjem ... znowu imieniem "Dipsy"
* spawn Po - zgadnijcie co? tak pojawia się dziwny koleś imieniem "Po"

Co niewątpliwie pokazuje że nawet w Gothic III są Teletubisie


== Uzależnienie ==
== Uzależnienie ==

Wersja z 19:52, 25 lis 2009

Gothic 3 – trzecia i ostatnia część zbugowanych przygód o bezimiennym bohaterze, co wcale nie oznacza końca serii.

Grę cechuje wysoki poziom sztucznej inteligencji; przeciwnik nie będzie nas atakował podczas picia zawartości ampułki, realistyczny system obrażeń; tylko Ork potrafi biegać z bełtem w oku, piękną grafikę; w niektórych miejscach autorzy uświadamiają nas, że to jest kontynuacja serii Gothic, rewelacyjny silnik gry; obdaruje nas błędami, szybki zapis trwa prawie tyle samo co zwykły i jakże wspaniałą fizykę; jak zobaczysz, że ciało się rozciąga lub stojąc po szyję w wodzie możemy wystrzelić z łuku płonącą strzałę to jest to efekt zamierzony – w końcu trzeba się pochwalić fizyką.

Postacie

W G3 można spotkać swoich przerobionych przyjaciół, którzy przeszli mutację głosu i twarzy, spotkamy nowych orków i starego wroga Thorusa, który przechodzi ciągle reinkarnacje we własną postać i jak zwykle stoi pilnując jakiegoś przejścia. Z bardzo dziwnego powodu, prawie wszyscy z grupki Bezimiennego mówią tym samym głosem co Diego, no ale to już pozostawmy polskiemu dubbingowi.

Wrogowie

Podczas podróżowania możemy natknąć się na groźne wilki karmione viagrą, które potrafią trzema kęsami zabić bohatera. Dziki są tak agresywne, że niekiedy nie wiedzą co się dzieje i po 20 metrach wracają do legowiska. Topielce i ich różne odmiany chodzą sobie gdzie im się podoba nawet można je spotkać na środku pustyni. Krwiopijca – nikt nie wie dlaczego się tak nazywają bo nie piją krwi tylko ci jakąś igłę wbijają i zamiast czerwonego paska życia masz zielony (prawdopodobnie za dużo ziela) i wiele innych potworów wzorowanych na bohaterach „Na Wspólnej”,Klanu(szczególnie Maćka). Ciekawym faktem jest to, że nawet jeśli stoi 15 potworów dookoła ciebie, to atakuje cię tylko jeden z którym ty walczysz...

Wymagania

Wymagania są teoretycznie małe lecz gra się wyłącza przy każdej napotkanej okazji. Tylko czyha gdy zbyt wciągniemy się w rozwiązywanie powtarzających się ciągle problemów (czyt. powalających na kolana bug-ów), czyli:

  • Dlaczego zaklinowaliśmy się pod łóżkiem?
  • Dlaczego zaklinowaliśmy się nad łóżkiem?
  • Dlaczego na 60lvl zabija nas dzik?
  • Dlaczego dla przeciętnego NPC zwalony na drogę pień stanowi nie lada problem?

Gdy już nas złapie na tym wciągającym zajęciu które wprawdzie jest ciekawsze od samego sensu gry, gra wyłącza się i pokazuje nam się (z założenia twórców gry) "dowcipny" komunikat o nagłówku:

Where is the Guru?
-------------------------------------
Ble ble "Memory is too ...ble" ble...

O co chodzi? Nawet najstarsi indianie i górale tego nie wiedzą....

Górale i indianie z tyłu razem: "Racja nawet my tego nie wiemy".

Gothic 3 oprócz tego że wywala się co chwilkę to jeszcze ciągle się tnie ale tylko w tych wypadkach gdy jesteśmy wciągnięci już tą dobrą stroną gry czyli:

  • Cieszeniem oka wspaniałą grafiką obiektów. (Na większej niż 800x600 nie odpali)
  • Rozstrzyganiem ostatecznej walki między dobrem a złem (jeśli taka jest)
  • I tymi innymi urokami np. Budowaniem Miast (nooby nigdy nie będą wiedziały jaki jest kod na dom)

Uzależnienie

Jesteś uzależniony gdy:

  • Każdy nowy dzień rozpoczynasz od odbicia z rąk Orków Ardei
  • Będąc nawet "Pudzianem" musisz nauczyć się umiejętności "Ciężka Broń III" żeby unieść duży młot
  • Jednego dnia (Gothic II) Jesteś super uzdolnionym paladynem, miliarderem umiejącym czarować, następnego dnia (Gothic 3) jesteś zwykłym wiochmenem
  • Jak widzisz szkolna bójkę, rozmawiasz potem ze zwycięzcą i wyzywasz go na pojedynek na arenie w Mora Sul
  • Jedziesz do Egiptu i szukasz w piramidach artefaktów Adanosa
  • ...dziwisz się, że piramidy nie są otoczone przez orków i w środku nie ma zombie
  • Do kieszeni potrafisz wsadzić nawet skrzynie 60x60x60 cm
  • Przy bójce mówisz „Na Bogów, Walka”
  • Kradniesz statek i czekasz aż ktoś ci go ukradnie
  • Kiedy idziesz spać mówisz "Południe" myśląc że obudzisz się po lekcjach
  • Wchodząc do piaskownicy szukasz Ishtar.
  • Mrówki mylisz z pełzaczami, a czerwone mrówki z pełzaczami wojownikami.
  • Łazisz po całym świecie i odbijasz miasta.
  • Szukasz króla Rhobara II w pałacu prezydenckim.
  • Szukasz Xsardasa na biegunie północnym.


Szablon:Stubgry