WineHQ: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(stworzono) |
(Dodoano dział jakość i opisano wymowę.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''WineHQ''' - [[program]] umożliwiający uruchamianie programów [[Windows]]'owych pod [[Linux]]em. Niektórzy twierdzą, że sami twórcy [[Windows]]a używają go do uruchamiania aplikacji, bo zapomnieli struktury plików EXE. |
'''WineHQ''' - (czyt. łajn (łajno)) [[program]] umożliwiający uruchamianie programów [[Windows]]'owych pod [[Linux]]em. Niektórzy twierdzą, że sami twórcy [[Windows]]a używają go do uruchamiania aplikacji, bo zapomnieli struktury plików EXE. |
||
==Etymologia nazwy== |
==Etymologia nazwy== |
||
Powszechnie wiadomo, że WineHQ powstał w czasie [[Melanż|spotkania towarzyskiego]]. Prawdopodobnie nazwa pochodzi od [[Tanie wino|wykwintnego wina]], które tak spodobało się twórcom, że dodali przyrostek HQ (High Quality). |
Powszechnie wiadomo, że WineHQ powstał w czasie [[Melanż|spotkania towarzyskiego]]. Prawdopodobnie nazwa pochodzi od [[Tanie wino|wykwintnego wina]], które tak spodobało się twórcom, że dodali przyrostek HQ (High Quality). |
||
==Jakość== |
|||
WineHQ (raczej WineLQ) jest tak doskonały że większość aplikacji nie uruchamia się na nim. Instalacja DirectX jest niemożliwa (z powodu braku plików) , a emulatory nie mogą wyregulować prędkości emulacji. |
|||
{{stubinf}} |
{{stubinf}} |
Wersja z 17:15, 29 gru 2009
WineHQ - (czyt. łajn (łajno)) program umożliwiający uruchamianie programów Windows'owych pod Linuxem. Niektórzy twierdzą, że sami twórcy Windowsa używają go do uruchamiania aplikacji, bo zapomnieli struktury plików EXE.
Etymologia nazwy
Powszechnie wiadomo, że WineHQ powstał w czasie spotkania towarzyskiego. Prawdopodobnie nazwa pochodzi od wykwintnego wina, które tak spodobało się twórcom, że dodali przyrostek HQ (High Quality).
Jakość
WineHQ (raczej WineLQ) jest tak doskonały że większość aplikacji nie uruchamia się na nim. Instalacja DirectX jest niemożliwa (z powodu braku plików) , a emulatory nie mogą wyregulować prędkości emulacji.