Burdż Chalifa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Volkswagen beetle hitler.png|thumb|right|200px|Hitler wprowadza ostatnie poprawki]]
'''Volkswagen Garbus''' (potocznie: '''Garbus''' lub '''Garbi Super Bryka''') - symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji. Oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].
[[Plik:Greenbeetle.JPG|thumb|right|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]]
'''Volkswagen Garbus''' (potocznie: '''Garbus''' lub '''Garbi Super Bryka''') - symbol [[Niemcy|niemieckiej]] motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku [[1938]] według rankingu samego [[Adolf Hitler|Adolfa Hitlera]].


==Historia==
==Historia==
Wszystko zaczęło się od projektu pana Ferdynanda Porsche<ref>Tak tego samego, który założył [[Porsche]]!</ref>. Jego pojazd miał zostać prawdziwym samochodem na miarę [[III Rzesza|III Rzeszy]], więc musiał zostać sprawdzony i poprawiony przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. Rok po wprowadzeniu Garbusa wybuchła wojna, dlatego rozpoczął on swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami.
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[III Rzesza|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref>stworzył najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego zaczął on swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami.


==Inne nazwy==
==Inne nazwy==
* [[język angielski|angielski]]: ''Beetle'' (''Żuczek'')
*[[język angielski|angielski]]: ''Beetle'' (''Żuczek'')
* [[język francuski|francuski]]: ''Coccinele'' (''Biedronka'')
*[[język francuski|francuski]]: ''Coccinele'' (''Biedronka'')
* [[język hiszpański|hiszpański]]: ''El Huevito'' (''Jajeczko'')
*[[język hiszpański|hiszpański]]: ''El Huevito'' (''Jajeczko'')
* [[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
*[[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
* [[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'')
*[[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'')
* [[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie bubel, tylko znowu ''Robak'')
*[[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie bubel, tylko znowu ''Robak'')


==Ciekawostki==
Garbus z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

==Zobacz też==
*[[Volkswagen]]
*[[Fiat 126p]]
*[[Trabant]]
*[[Polonez]]
{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 09:05, 31 gru 2009

Hitler wprowadza ostatnie poprawki
Plik:Greenbeetle.JPG
Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach

Volkswagen Garbus (potocznie: Garbus lub Garbi Super Bryka) - symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.

Historia

Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1]stworzył najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego zaczął on swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami.

Inne nazwy

Ciekawostki

Garbus z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech.

Zobacz też

Przypisy

  1. Tak, ten sam, który założył Porsche!