Burdż Chalifa: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Volkswagen beetle hitler.png|thumb|right|200px|Hitler wprowadza ostatnie poprawki]] |
|||
⚫ | |||
[[Plik:Greenbeetle.JPG|thumb|right|200px|Dziś Garbusy wyszły już z mody i zarastają w przydomowych ogródkach]] |
|||
⚫ | |||
==Historia== |
==Historia== |
||
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę [[III Rzesza|III Rzeszy]]. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche<ref>Tak, ten sam, który założył [[Porsche]]!</ref>stworzył najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego zaczął on swoją służbę w [[wojsko|wojsku]]. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w [[1998]] wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami. |
|||
==Inne nazwy== |
==Inne nazwy== |
||
* |
*[[język angielski|angielski]]: ''Beetle'' (''Żuczek'') |
||
* |
*[[język francuski|francuski]]: ''Coccinele'' (''Biedronka'') |
||
* |
*[[język hiszpański|hiszpański]]: ''El Huevito'' (''Jajeczko'') |
||
* |
*[[język niemiecki|niemiecki]]: ''Volkswagen Typ 1'' - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa |
||
* |
*[[język słowacki|słowacki]]: ''Chrobák'' (''Robak'') |
||
* |
*[[język szwedzki|szwedzki]]: ''Bubbla'' (Nie, nie bubel, tylko znowu ''Robak'') |
||
==Ciekawostki== |
|||
Garbus z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich [[muzeum]], co pokazuje jego pozycję w Niemczech. |
|||
==Zobacz też== |
|||
*[[Volkswagen]] |
|||
*[[Fiat 126p]] |
|||
*[[Trabant]] |
|||
*[[Polonez]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 09:05, 31 gru 2009
Volkswagen Garbus (potocznie: Garbus lub Garbi Super Bryka) - symbol niemieckiej motoryzacji, oficjalnie uznany za samochód roku 1938 według rankingu samego Adolfa Hitlera.
Historia
Postanowiono stworzyć auto, które miało stać się prawdziwym samochodem na miarę III Rzeszy. Musiało więc zostać sprawdzone i poprawione przez jej ówczesnego władcę - Adolfa. A żeby miał co sprawdzać i poprawiać, pan Ferdynand Porsche[1]stworzył najpierw pierwsze projekty Garbusa. Rok po rozpoczęciu produkcji wybuchła wojna, dlatego zaczął on swoją służbę w wojsku. Pierwszy model przeznaczony dla cywili powstał o wiele później, a w 1998 wprowadzono tzw. Nowego Garbusa z kilkoma fajnymi dodatkami.
Inne nazwy
- angielski: Beetle (Żuczek)
- francuski: Coccinele (Biedronka)
- hiszpański: El Huevito (Jajeczko)
- niemiecki: Volkswagen Typ 1 - zdecydowanie najdziwniejsza nazwa
- słowacki: Chrobák (Robak)
- szwedzki: Bubbla (Nie, nie bubel, tylko znowu Robak)
Ciekawostki
Garbus z numerem fabrycznym 21 529 464 jest czczony przez Niemców w ich muzeum, co pokazuje jego pozycję w Niemczech.