Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Kracok. Autor wycofanej wersji to 89.230.185.236.)
Linia 2: Linia 2:


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + [[pomocnik]] = 2 miejsca (kiedyś był jeszcze palacz)
* Liczba miejsc: [[Maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
* Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
* Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
* Pojemność [[silnik]]a: 150 hektolitrów.


== Wyposażenie ==
== Wyposażenie ==

Wersja z 13:38, 20 lut 2010

Parowóz - ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w Chrzanowiei Poznaniu i pracowały pełną parą od roku 1919.

Dane techniczne

  • Liczba miejsc: Maszynista + mechanik = 2 miejsca
  • Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
  • Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
  • Pojemność silnika: 150 hektolitrów.

Wyposażenie

Standardowe

  • Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
  • Schowek na wodę/uran;
  • Maszynista;
  • 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
  • Koła (?).

Dodatkowe

Ciekawostki

  • Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
  • Komin trzeba było przepychać ręcznie;
  • Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
  • Z powodu latających owadów maszynista żył średnio 4 lata .

Koniec produkcji

  • Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
  • Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
  • Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.