Fernando Alonso: Różnice pomiędzy wersjami
(redakcja) |
M ({{przypisy}}) |
||
Linia 23: | Linia 23: | ||
* Lubi spacery po łące. |
* Lubi spacery po łące. |
||
{{przypisy}} |
|||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1]] |
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1]] |
Wersja z 02:15, 7 sie 2010
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli.
Do poprawienia: drobne poprawki, jeśli takie będą potrzebne. |
Muszą państwo przyznać, że Fernando Alonso jest kierowcą niesympatycznym...
- Andrzej Borowczyk o Fernandzie Alonso
{{cytat|Zgadzam się|Fernando Alonso zapytany o to, czy zgadza się z ukaraniem Lewisa Hamiltona w Grand Prix JaponiiBłąd w przypisach: Brak znacznika zamykającego </ref>
po otwartym znaczniku <ref>
(ur. 29 lipca 1981 w Oviedo) – dwukrotny mistrz świata Formuły 1. Obecnie mieszka w Szwajcarii, gdzie prowadzi stadninę koni. Żonaty ze swoją żoną.
Zmagania z formułą
Tata Fernanda przy uważając zapał to formuły syna, postanowił wkręcić go w owy sport. Po sukcesach w kartingu (betoniarka), talent debiutanta został zauważony i zatrudniono go jako testowego w zespole Renault. Z czasem jednak (w 2003 roku) Ferdek jak przystało na konia, został głównym kierowcą stajni. Po wielu sukcesach (dwa tytuły mistrza świata) i wielu kolizjach w tym problemy z preferencjami dotyczącymi obuwia, przyszedł czas na lepszy team. Nieświadomy nienawiści, jaką pała do niego Lewis Hamilton, w 2007 Alonso (nie wiedząc jaki czeka go los) podpisał kontrakt z zespołem McLaren Mercedes.
Problemy w McLarenie
Już na początku współpracy szefostwu nie podobały się bujne loki Alonso, na ogolenie głowy kierowca się zgodził. Ku sprzyjającym okolicznościom, wychodząc z toalety Alonso dowiedział się o aferze szpiegowskiej, w którą zamieszani byli Lewis Hamilton i były kierowca McLarena Pedro de la Rosa. Fernando uznał tę informację za odpowiedni pretekst do zemsty. Szybciej niż jeździ jego bolid zgłosił aferę FIA, która zareagowała błyskawicznie, wszczynając śledztwo. W rezultacie kontrakt między Hiszpanem a McLarenem został rozwiązany.
Ujarzmić konia
Fernando powrócił do dawnego teamu Renault, gdzie znów chciał być kierowcą stajni. Motto z dzieciństwa stało się sensem życia kierowcy, począwszy od Grand Prix Singapuru gdzie zdobył zwycięstwo, jak dowiadujemy się po roku dzięki umyślnemu zderzeniu partnera z zespołu Nelsona Piqueta w ogrodzenie toru. Sprawa okazała się najgłośniejszym skandalem F1, jakby tego było mało Alonso wykorzystując nadarzającą się sytuację w GP Japonii zdobył drugie miejsce, jednak skandale i oszustwa nie pomogły Ferdziowi, był bliski końca stawki w kwalifikacji ogólnej. Alonso zaczął wątpić w niezwykłą moc swojej magicznej łysiny. Hiszpan marzył o bolidzie w kolorze jakimś-takim-nijakim, w związku z tym uznał iż Renault mu tego nie zapewni, więc podpisał kontrakt z Ferrari. I znowu konflikt. Stylowy Massa wiedział iż wieśniak Alonso nie da mu żyć za obrazę. I tak też się stało, nienawiść Alonso przerodziła się w zemstę (przebijanie opon, tratowanie w pit stopie i inne zabawy). Nieporozumienie trwa do dziś.
Ciekawostki
- Żywi się paszą.
- Ubiera się w odzież.
- Nie kąpie się pod prysznicem, po tym jak spadło mu mydło.
- W roku 2010 wygrał zawody w kategorii „Przebij i staranuj”, pokonał m.in. Michaela Schumachera i Sebastiana Vettela.
- Lubi spacery po łące.