Metro w Warszawie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:metrow.jpg|thumb|200px|Wszyscy lubią metro]]
[[Grafika:metrow.jpg|thumb|200px|Wszyscy lubią metro]]


{{Cytat|W związku z zakończeniem budowy pierwszej linii metra w Warszawie, Urząd Miasta Warszawy postanowił wydać serię długopisów z planem budowy metra.|Ważna szycha w Urzędzie Miasta Warszawa z okazji zakończenia budowy linii metra}}
{{Cytat|W związku z zakończeniem budowy pierwszej linii metra w Warszawie, Urząd Miasta Warszawy postanowił wydać serię długopisów z planem linii metra.|Ważna szycha w Urzędzie Miasta Warszawa z okazji zakończenia budowy linii metra}}


{{Cytat|My ludzie prowincji jeździmy metrem!|Poseł Gadzinowski o naszym metrze.}}
{{Cytat|My ludzie prowincji jeździmy metrem!|Poseł Gadzinowski o naszym metrze.}}

Wersja z 15:59, 13 paź 2010

Plik:Metrow.jpg
Wszyscy lubią metro

W związku z zakończeniem budowy pierwszej linii metra w Warszawie, Urząd Miasta Warszawy postanowił wydać serię długopisów z planem linii metra.

Ważna szycha w Urzędzie Miasta Warszawa z okazji zakończenia budowy linii metra

My ludzie prowincji jeździmy metrem!

Poseł Gadzinowski o naszym metrze.

Metro warszawskie (właściwie Centymetro) – banda pociągów, jeżdząca w szyku pod Warszawą. Zbudowany przez szalonego konstruktora. Miał przewozić radioaktywne odpady do siedziby Sejmu, jednak z czasem zaczęto przewozić tym wynalazkiem ludzi. Wszyscy lubią metro. W metrze można się świetnie bawić, np. w wieszanie na drążku i puszczanie, kiedy metro hamuje. Popularną zabawą w metrze jest tzw. metrobol – polega to na rzucaniu piłką wewnątrz wagonu metra. Z jednego przystanku na następny jedzie się ok. 10 min., kiedy na piechotę idzie się 2 minuty. Każde miasto w Polsce powyżej 500 mieszkańców zazdrości Warszawie metra, mówiąc "A taka mała Tuluza czy jeszcze mniejszy Rennes to mają metro", nie zwracając uwagi na to, że wcześniej z powodów ekonomicznych te miasta zlikwidowały tramwaje/nigdy ich nie miały, z którymi każde miasto poniżej miliona mieszkańców mogłoby umiejętnie rozładować korki.

Tabor

Metro warszawskie eksploatuje trzy (czwarty w produkcji) typy pociągów:

  • pociągi radziec... rosyjskie, których charakterystyczną cechą jest nowoczesna klimatyzacja w postaci otworów w dachu i straszliwy hałas wydawany podczas ruszania i hamowania,
  • pociągi Alstoma, które są szybsze od rosyjskich, ale i tak muszą wlec się za nimi; mają szczelny dach, ale nie mają klimatyzacji; mają więcej słupków dla pasażerów stojącyh rozmieszczonych w taki sposób, by uniemożliwić skorzystanie z pociągu kobiecie z wózkiem.
  • nowsza wersja pociągów radziec... rosyjskich. Głupki! Szczerzą się szelmowsko przed wjazdem na każdą stacją. Przed wejściem do wagonu zmów pacierz.
  • jeszcze nowsze pociągi radziec... rosyjskie. NOWOŚĆ TOTALNA! WIĘKSZOŚĆ TYLKO NA II LINII, CZĘŚĆ NA I LINII! Jest jednoprzestrzenna (swobodne przechodzenie z jednego na drugi koniec pociągu), przez co można organizować wyścigi typu "Kto pierwszy na końcu pociągu/Kto ostatni na początku pociągu"?! Posiadają również kamery, a więc się nie pobawisz w "upiększanie" wagonów (i tak się nie pobawisz - posiadają osłonę). Bajer jest taki, że jest ciemnożółty pasek, zamiast niebieskiego. W tej chwili trwa walka przetarg o nowe pociągi. Za miesiąc: wynik

Plany na EURO 2012

Władze Warszawy w ramach promowania centymetra, zamierzają rozdawać pamiątkowe długopisy z planem Metra. Ludzie (zwłaszcza warszawiacy) plotkują, jakoby na Euro 2012 miał też zostać wybudowany zalążek 2 linii metra, ale władze się nie wyrobiły, ale to tylko plotki.

Zobacz też