Lekcja: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
(Napisałam artykuł zainspirowana nudą oczekiwania na sylwestrowych gości. Starałam się być obiektywna, może średnio wyszło, ale się starałam. Notabene, sama jestem niewyżytą gimnazjalistką.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Lekcja, godzina lekcyjna''' - niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w [[szkole]]. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach [[edukacyjnych]]. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych. |
|||
'''ds''' |
|||
== Osoby uczestniczące == |
|||
'''1'''.[[Nauczyciel]] - zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co czasami jest prawdą. Budzi w uczniach (patrz pkt.2) strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierdolą głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia. |
|||
<br>'''2.'''[[Uczeń]] - osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela,. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie [[myśli]]. Reszta to [[kujon]]y, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą [[Polskę]]. |
|||
<br>'''3.'''Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji - występuje w trzech postaciach: |
|||
<br>- inny nauczyciel - kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć "dzień-do-bry". |
|||
<br>-uczeń z innej klasy - osoba wchodząca mówi "Przepraszam, pomyliłem klasy" albo "Dzień dobry,c zy mogę coś ogłosić?" na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem. |
|||
<br>-rodzic jednego z uczniów - W tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy "Ja też chcę!" |
|||
== Rodzaje stereotypowej lekcji == |
|||
'''1.'''[[Nudna]] - nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach albo wpadają w trans. |
|||
<br>'''2.'''Stresująca - lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do [[odpowiedzi]], wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi [[kartkówkę]] mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w [[gimnazjum]]) |
|||
<br>'''3.'''Ciekawa - ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać. |
|||
<br>'''4.'''Męcząca - kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie "Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?" patrząc w sufit. |
|||
<br>'''5.'''Emocjonująca - kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści [[film]], a uczniowie komentują "ale urwał!" "[[twoja stara]]!" (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum). |
|||
== Podział ze względu na wiek uczniów == |
|||
'''1.'''[[Podstawówka]] 1-3. Uczniowie mają 6-9 lat, mało wiedzą o [[świecie]], nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania |
|||
<br>'''2.'''Podstawówka 4-6. Uczniowie mają 9-12 lat, zaczynają już [[bunt]]ować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w "1-3" |
|||
<br>'''3.'''Gimnazjum. Uczniowie mają 12-16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak "pocisną" nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą. |
|||
<br>'''4.'''Szkoła średnia, liceum, technikum. Uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspakajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają [[kac]]a. |
|||
---- |
|||
--[[Użytkownik:Liroyka|Liroyka]] 16:54, gru 31, 2010 (UTC) |
Wersja z 17:54, 31 gru 2010
Lekcja, godzina lekcyjna - niezwykle męczący, 45-minutowy odcinek czasu spędzany w szkole. Sposób bezkarnego i legalnego męczenia dzieci i młodzieży, który został stworzony w celach edukacyjnych. Zwykle odbywa się w salach lekcyjnych.
Osoby uczestniczące
1.Nauczyciel - zazwyczaj najstarsza osoba znajdująca się w sali lekcyjnej. Zazwyczaj sądzi, że dużo wie i zachowuje zasady moralne, co czasami jest prawdą. Budzi w uczniach (patrz pkt.2) strach, szacunek, sympatię, lub czasem niechęć. Wg. uczniów nauczyciele cały czas nudzą, przynudzają lub pierdolą głupoty. Prawie każdy nauczyciel ma głupkowaty dzwonek na komórce i bezsensowny tekst, który powtarza do znudzenia.
2.Uczeń - osoba, która się nudzi, boi się nauczyciela,. Uczniowie są podzieleni na grupy, zwane klasami. Większość uczniów na lekcji nie myśli. Reszta to kujony, albo ambitne dzieci, które w przyszłości będą tworzyły nową, lepszą Polskę.
3.Osoba, która wchodzi w trakcie lekcji - występuje w trzech postaciach:
- inny nauczyciel - kiedy wchodzi, nagle uczniowie są dużo spokojniejsi niż przedtem, wszyscy muszą wstać i powiedzieć "dzień-do-bry".
-uczeń z innej klasy - osoba wchodząca mówi "Przepraszam, pomyliłem klasy" albo "Dzień dobry,c zy mogę coś ogłosić?" na co cała klasa reaguje wielkim entuzjazmem.
-rodzic jednego z uczniów - W tym przypadku jeden z uczniów wychodzi z klasy, a reszta jęczy "Ja też chcę!"
Rodzaje stereotypowej lekcji
1.Nudna - nauczyciel nudzi, przynudza lub pierdoli głupoty. Uczniowie siedzą, leżą, śpią, rysują na marginesach albo wpadają w trans.
2.Stresująca - lekcja może stresować uczniów, kiedy nauczyciel prosi do odpowiedzi, wywołując wśród uczniów stan napięcia i oczekiwania ze strachem, lub kiedy nauczyciel robi kartkówkę mimo protestów uczniów. Niestety stres może odczuć również nauczyciel, jeśli nie potrafi poradzić sobie z rozwydrzonymi uczniami, biegającymi po klasie i wyjącymi jak małpy (głównie w gimnazjum)
3.Ciekawa - ta rzadko zdarzająca się cecha lekcji jest możliwa, jeśli nauczyciel jest miły, ma poczucie humoru i umie opowiadać.
4.Męcząca - kiedy nauczyciel wydaje uczniom polecenia na całą lekcję, nie pomaga, tylko coś sobie notuje, a uczniowie co chwilę pytają sami siebie "Skąd ja mam wiedzieć, jak to zrobić!?" patrząc w sufit.
5.Emocjonująca - kiedy nauczyciel wychodzi, albo ma wyjebane, uczniowie świetnie się bawią. Emocjonujące lekcje zdarzają się też, jeśli nauczyciel puści film, a uczniowie komentują "ale urwał!" "twoja stara!" (również najczęściej zdarza się to w gimnazjum).
Podział ze względu na wiek uczniów
1.Podstawówka 1-3. Uczniowie mają 6-9 lat, mało wiedzą o świecie, nauczyciel często staje się dla nich przykładem i wzorem do naśladowania
2.Podstawówka 4-6. Uczniowie mają 9-12 lat, zaczynają już buntować się przeciwko nauczycielom, coraz częściej nie słuchają na lekcji, ale są z siebie dumni, że chodzą na przyrodę, której nie było w "1-3"
3.Gimnazjum. Uczniowie mają 12-16 lat, wydaje im się, że są już dorośli, wydaje im się, że są fajni, wydaje im się, że jak "pocisną" nauczycielowi to będą zajebiści, zawsze mówią, jakby mieli pretensje. Nauczyciele w gimnazjum są wyczerpani psychicznie, bardzo często drą mordy, krzyczą.
4.Szkoła średnia, liceum, technikum. Uczniowie mają ponad 16 lat, wychodzą z wieku gimnazjalnego i trochę się uspakajają, zazwyczaj na lekcjach się nudzą albo mają kaca.
--Liroyka 16:54, gru 31, 2010 (UTC)