Konstal 13N: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M
Linia 1: Linia 1:
'''Konstal 13N''' (parówa) – pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. [[inżynieria odwrotna|inżynierii odwrotnej]] na bazie czeskiego wagonu [[T1]], zakupionego przez [[Warszawa|Warszawę]]. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.
'''Konstal 13N''' (parówa) – pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. [[inżynieria odwrotna|inżynierii odwrotnej]] na bazie czeskiego wagonu [[Tatra T1]], zakupionego przez [[Warszawa|Warszawę]]. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.


Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975 r., każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.
Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975 r., każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.


{{stubtrans}}
{{stubtrans}}

{{KMWarszawa}}
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]

Wersja z 10:59, 25 kwi 2011

Konstal 13N (parówa) – pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. inżynierii odwrotnej na bazie czeskiego wagonu Tatra T1, zakupionego przez Warszawę. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego. Parówa występuje tylko w Warszawie, gdyż początkowo była dla innych miast zbyt nowoczesna, a później zbyt obciachowa.

Od czasu pojawienia się stopiątek w 1975 r., każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.

Szablon:Stubtrans