Resident Evil: Różnice pomiędzy wersjami
Del Pacino (dyskusja • edycje) M (→Fabuła) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
==Fabuła== |
==Fabuła== |
||
Rok 1998, Raccon City |
Rok 1998, Raccon City – spokojne miasteczko w [[USA|ÓSA]] nawiedza fala morderstw w pobliskich górach. Kiedy sytuacja wydaje się być groźna (tzn. nikt nie chciał jechać do lasu na grzyby i jagody, aby utrzymać amerykańską gospodarkę), władze miasta wysyłają w góry Arklay specjalny oddział [[Policja|policji]] '''S.T.A.R.S''' (''Special Tactic And Resuce Team'' jakbyś nie wiedział, a interesowały by cię to). Jednak aby nie było tak wesoło, kontakt z pierwszą grupą zostaje zerwany. Dlatego zostaje wysłany drugi oddział śmiałków. Na miejscu znajdują wrak [[Helikopter|śmigłowca]] Bravo Teamu, oraz ciała członków oddziału wskazujące na to, że ich śmierć była co najmniej niemiła... W pewnej chwili do jednego z członków oddziału podbiega [[coś]], co przypomina psa,i zadaje mu śmiertelne obrażenia. Dowódca oddziału - [[Albert Wesker]], dodatkowo motywowany płochliwą ucieczką pilota smigłowca, sugeruje ucieczkę. Reszta się zdecydowanie zgadza. Jako cel ucieczki wybierają sobie wielką, budzącą strach i ogólna grozę willę, do której nawet największy [[wariat]] nie wszedł by trzeźwy. Nasi bohaterowie nie mają jednak wyboru, i smiało wchodzą do posiadłości. Okazuje się, że jej lokatorowie wykazują dość dużą – jak na stan śmierci w którym się znajdują – ruchliwość. Teraz będą musieli walczyć o życie z [[zombie]] i innymi [[mutant|mutantami]]. |
||
==Postacie== |
==Postacie== |
Wersja z 21:31, 13 lip 2011
Jill, here's a lockpick. It might be hand if you, the master of unlocking, take it with you
- Barry Burton zwięźle o wytrychu, i umiejętności włamywacza Jill
Resident Evil - kultowa, klasyczna i straszna gra wyprodukowana przez Capcom w 1996 roku p.n.e. Była to pierwsza gra z gatunku Survival Horror i początek wielkiej serii gier. Doczekała się wielu kontynuacji, co najmniej dwóch reedycji i jednego remake.
Fabuła
Rok 1998, Raccon City – spokojne miasteczko w ÓSA nawiedza fala morderstw w pobliskich górach. Kiedy sytuacja wydaje się być groźna (tzn. nikt nie chciał jechać do lasu na grzyby i jagody, aby utrzymać amerykańską gospodarkę), władze miasta wysyłają w góry Arklay specjalny oddział policji S.T.A.R.S (Special Tactic And Resuce Team jakbyś nie wiedział, a interesowały by cię to). Jednak aby nie było tak wesoło, kontakt z pierwszą grupą zostaje zerwany. Dlatego zostaje wysłany drugi oddział śmiałków. Na miejscu znajdują wrak śmigłowca Bravo Teamu, oraz ciała członków oddziału wskazujące na to, że ich śmierć była co najmniej niemiła... W pewnej chwili do jednego z członków oddziału podbiega coś, co przypomina psa,i zadaje mu śmiertelne obrażenia. Dowódca oddziału - Albert Wesker, dodatkowo motywowany płochliwą ucieczką pilota smigłowca, sugeruje ucieczkę. Reszta się zdecydowanie zgadza. Jako cel ucieczki wybierają sobie wielką, budzącą strach i ogólna grozę willę, do której nawet największy wariat nie wszedł by trzeźwy. Nasi bohaterowie nie mają jednak wyboru, i smiało wchodzą do posiadłości. Okazuje się, że jej lokatorowie wykazują dość dużą – jak na stan śmierci w którym się znajdują – ruchliwość. Teraz będą musieli walczyć o życie z zombie i innymi mutantami.
Postacie
Chris Redfield
Główny bohater gry, członek oddziału STARS wysłanego na samobójczą misję ratunkową do lasów Arklay. Jest bardzo inteligentny a jego ulubionym pożywieniem są hamburgery. Na początku gry ta postacią mamy do dyspozycji ulubioną broń Chrisa - czyli nóż. Gra tą postacią jest ogólnie trudniejsza
Jill Valentine
Główna bohaterka, również członkini oddziału STARS. Ponoć jest mistrzynią włamu (potrafi otworzyć wytrychem drzwi, które można by było wywalić z kopa) dlatego cały czas nosi wytrych. Jej scenariusz jest łatwiejszy, ponieważ ma o 2 sloty ekwipunku więcej niż Chris.
250px|right|thumb|Kanapka z Jill
Barry Burton
Bohater drugoplanowy. Uwielbia swojego rewolwera, i jest autorem słynnej kwestii o Jill Sandich
Rebecca Chambers
Komandoska, która ma 18 lat (!!!). Baaardzo lubi pryskać muchozolem gazem pieprzowym po oczach swych kolegów. Jest sanitariuszem, i w razie potrzeby może za darmo uleczyć Chrisa
Albert Wesker
Najbardziej mhroczny bohater tej gry. Jest ubrany na czarno, pomimo tego że jest noc, to nosi ciemne okulary... on coś ukrywa... A jest jeszcze dowódcą oddziału STARS.
Joseph Frost
Joe ma najdłuższy występ w tej grze. Trwa on prawie przez całe intro, a kończy się zeżarciem go przez psy.
Enrico Marini
Dowódca drużyny Bravo wafel dobry podwładny Weskera, ginie z jego rąk.
Kenneth J. Sullivan
Pilot drużyny Bravo. Kolejna krótka znajomość...
250px|right|thumb|Prawdziwa historia Richarda
Richard Aiken
Rysiek z Klanu... To znaczy Richard Aiken jest bardzo ważnym członkiem drużyny STARS, ponieważ jest specjalistą od łączności, czyli potrafi obsługiwać zaawansowany sprzęt telekomunikacyjny. Bardzo interesuje się wężami, przez co kończy w paszczy Yawna.
Forest Speyer
W oddziale STARS pełnił funkcję snajpera. Okazało się jednak, że karabin snajperski NIE JEST najlepszą bronią do starć na krótką odległość z zombiakami.
Brad ,,ChickenHeart” Vickers
Tchórz Najdzielniejszy, i najsilniejszy bohater gry, przy okazji pilot śmigłowca grupy Alfa. Jest tak straszny, że postanowił odlecieć w popłochu aby dać szansę dla zombie.
Przeciwnicy
Całą ta sekcję rymowałem, bo od rana taki pomysł miałem:
Zombie
Łażące i wyjące, po strzale z pistoletu w głowę padające
Pieski
Szybkie i zwinne, nie wyglądają niewinnie, więc jak je zobaczysz uciekaj co sił!
Wrony
Małe i wkurzające, zbyt dużo szkód nie wyrządzające, więc amunicji nie marnuj, bo nie warto.
Zmutowana roślina
Źli ludzie z Umbrelli, trochę tu przegięli, bo chemikaliów do roślinki nasypali i taką wielką wyhodowali, sposób jest na nią prosty, przygotuj ochrony roślin środki, i zmień mutanta w kompost!
Yawn
(a.k.a Motherfuckin' Snake) wielki, straszny, zmutowany, ludźmi dobrze nakarmiany, to przeciwnik doskonały, zabijają go 2 strzały (razy 10)
Małe węże
Małe, wstrętne, wkurwiające, zapomnieć o sobie nie dające, więc jak niebieskiej roślinki nie masz, to bardzo szybko przed nimi uciekasz.
Pająki
Obrzydliwe, włochate stwory, to ogromne są potwory, uważaj, bo bez dubeltówki zdechniesz, takiego pająka butem nie rozdepniesz.
Małe pająki
One są naprawdę upierdliwe, nie dadzą Ci spokoju nawet na chwilę, wiec pomieszczenie w którym są szybko opuszczasz.
Pszczółki
Miodu słodkiego Tobie nie dadzą, jednak krzywdę, bardzo szybko wyrządzą, więc uciekaj przednimi co sił!
Rekin
,,On jest jak w Szczękach!" chciałbyś rzec, jednak jego zęby to mocniejsza rzecz. Więc nie daj się jemu dogonić, bo będziesz się musiał bardzo długo bronić.
Plant 42
Kolejne straszydło przez Umbrellę wyprodukowane, musi zostać przez Ciebie porozwalane. Możesz go załatwić mieszanką trucizn, ale uważaj - jak Ciebie złapie, to nie wrócisz!
Hunter
Wredne kureswto, na usta się ciśnie bo zabijanie idzie mu łatwo. Potrafi on połknąć naszego herosa, i beknąc po tym wszystkim.
Duży pająk
To nie przelewki, tu nie ma zabawy, chociaż ten pająk nie jest taki wytrzymały. Bowiem kilka pocisków z Shotguna poleci, i nasz pająk to biologiczne śmieci.
Zombie obdarte
To takie zombie, ze skóry obdarte, twojej uwagi raczej nie warte, spotykasz je dopiero w laboratorium - cała posiadłość to przy tym sanatorium...
Lab Monsters
Wyższe stadium rozwojowe Huntera, mocne i silne to jest jak cholera. Wisi na suficie i czeka, a potem Twoja krew płynie jak rzeka.
Tyrant
Ostatni boss w tej grze niesamowitej, więc szykuj się na starcie, a może nawet bitwę. Musisz czekać aż Brad, twój kolega zrzuci ci ze wyrzutnię rakiet z helikoptera. Potem strzał tylko jeden, i możesz się poczuć jak w niebie
Reedycje i kontynuacje
Po tym, jak ta gra sprzedała się w ilości 100.000 nielegalnych kopii Capcom postanowił iść za ciosem i wydawać kolejne kontynuacje, reedycje...
Resident Evil: Director's Cut
Jest to specjalna wersja gry, która została odcenzurowana, dodano kolorowe intro, więcej czerwonych pikseli, a niektóre ujęcia kamery zmieniono o 10 stopni. Nieźle? Dodano jeszcze ponoć lepszą ścieżkę dźwiękową (jakby oryginalna była gorsza...) i nowych przeciwników – Hyper Zombie które swoją nieprzewidywalność zawdzięczały temu, że praktycznie nie atakowały
Resident Evil: DualShock Edition
Niech Cię tytuł nie zwiedzie, nie doznasz tutaj większego szoku... No chyba, że wibrujący pad przyprawia Cię o dreszcze. Była to edycja gry ze wszystkimi dodatkami z Directors Cut + z specjalnie pomalowanym padem do PSX. Oczywiście tylko na konsolę Sony
Resident Evil 2
Była to pełnoprawna kontynuacja (nareszcie!). Co tu się więcej rozpisywać – pierwszy Resident x2
Resident Evil: Remake
Tak długo kontynuacji wydawać nie można, co nie? W końcu dano nam nasze kochane RE1 z lepszą grafiką, muzyką i bardziej mhroczne. Ale tylko na GameCube Buuuu..
Resident Evil Zero
Wciąż opierając się na RE1, i po niespodziewanym sukcesie Remake, postanowiono odwalić prequela, czyli coś, co się działo przed właściwą akcją RE1. Mamy tu historię Rebbeki Chambers, i jej koleszki, zbira, bandziora i terrorysty Billego Coena.