Szablon:AVF/ANM

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
< Szablon:AVF
Wersja z dnia 21:26, 24 lis 2011 autorstwa Emdegger (dyskusja • edycje) (Teraz powinno zadziałać)


Palenie czarownic.jpg

Palenie czarownic - ulubiony sport średniowiecznego świata katolickiego.

Początki tej szlachetnej dyscypliny sportowej datuje się na XII wiek, czyli średniowiecze, największą popularność sport ten zdobył w renesansie.

Zasady gry
Gra polega na znalezieniu, osądzeniu, i na końcu - spaleniu czarownicy. Udział w grze bierze drużyna wieśniaków i czarownica. Liczba zawodników nie jest odgórnie narzucona, ilu wieśniaków przyjdzie popatrzeć tyle weźmie udział. Gra zaczyna się od znalezienia wiedźmy; po pierwsze, drużyna ma na celu odnalezienie takowej, po czym przy użyciu przepisowych narzędzi (pochodnie, widły, zardzewiałe grabie, sztachety) zmusić ją do poddania się drużynie.
Zawodnicy rozpoznawali czarownicę po pewnych cechach charakterystycznych. Im więcej takich cech posiadała czarownica tym więcej punktów zdobywała drużyna za jej spalenie.