Warszawska Szybka Kolej Miejska
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Szablon:Tspółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.
Historia
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie niż zwykłe podmiejszczaki.
SKM vs Koleje Mazowieckie
SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:
- W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
- Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
Tabor
- Szablon:Tpseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- Szablon:Toprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 2 różnych firm,z 2 rożnymi schematami malowania odpowiednio: z SKM Trójmiasto 4 sztuki z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
- Szablon:Tcechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
- Szablon:Tte oryginalnie pomalowane jednostki jeździły w warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej wsi. W chwili obecnej tkwią w krzakach w Gdyni Głównej.
- Szablon:Tsprowadzone z b. Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami międzywagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi.
- Szablon:Tnowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych
automatów do gierbiletomatów zamontowanych w środku.
Trasa
- Szablon:TPruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy.
- Szablon:TLotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom, to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej.
- Szablon:Tlinia widmo.
- Szablon:Tbrak informacji ze strony ZTM .
- Szablon:Tbędzie kiedyś.
- Szablon:Tkto to wie?
- Szablon:Tmiała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem.
- Szablon:Tbrak taboru na eksploatację tej linii.
- Szablon:TWieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola - tu jest linia? Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty kolei mazowieckich, który prowadzi pseudo SKM-kę. Pseudo SKM-ka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym.
- Szablon:Ttzw. powodźówka a'la metro wawerskie.