Dungeon Keeper 2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Dungeon Keeper – gra komputerowa wydawnictwa Bullfrog. Jest to druga gra, w której możesz pokierować tymi złymi, czyli różnego rodzaju potworkami, demonami oraz innymi dziwadłami, których nie powstydziłby się sam szatan.

Rozgrywka

W grze kierujesz dłonią. Tak, drogi graczu, właśnie dłonią! Będziesz nią molestować niewinne diabelstwa, wrzucając je do lawy, bijąc niemiłosiernie czy poświęcając mrocznym bogom. Gra od lat 10. Teraz już wiesz, skąd się biorą nastoletni mordercy.

Gra została dobrze przemyślana – z początku dostajesz świecącą, szklaną bombkę z fajowymi odgłosami bijącego serducha – Serce Lochu, które będzie centrum twojej bazy wypadowej.

Rozgrywka zaczyna się praktycznie od zera – dostajesz kilka pól do zagospodarowania na poszczególne komnaty, bo przecież demonom i diabłom potrzebne są cmentarz, oczyszczalnia (niestety, nie alkoholu) i posterunek – bez nich nie będą rozrywać na strzępy krasnoludów, elfów czy rycerzy z dobrej strony mocy.

Komnaty

W grze możesz wybudować 15 komnat. Oto niektóre z nich:

  • Leże – Inaczej nazywane Legowiskiem tworzy je wydeptany zielony teren.
  • KurnikFarma Kurnik służy do produkowania żywności dla twych stworów między innymi dla szkieletów. Trudno w to uwieżyc ale segment kurniak kosztuje aż 300$.
  • Sala treningowa – monstra muszą gdzieś przykoksować. Aha, mucha na 10 levelu i tak pada na hita, więc robactwa nie szkól.
  • Posterunek – „gotowy, Sir!” – zawoła stwór na posterunku. Niestety, pod jego nosem mogą przebiec wszystkie siły wroga, a on nic nie zauważy, czyli ogólnie sytuacja wygląda jak na polskich posterunkach.
  • Warsztat – cudowne pomieszczenie do konstruowania urządzeń zadających jak największe cierpienie oraz najbardziej upierdliwych dla wroga. Nie ma to, jak pierdząca pułapka tuż pod nosem paladyna.
  • Sala tortur – gratka dla masochistów. Nawet nie wiesz, na ile sposobów można zmusić człowieka, by się do Ciebie przyłączył.
  • Biblioteka – Właśnie tutaj przychodzą twoje stwory aby poczytać zamiast walczyć z wrogami lecz powiedz to dla Czarnej Damy a nie będzie miły widok dla 4 oczu.
  • Kasyno - Rozrywkowa komnata która przyciąga lamerskie Włóczęgi które można zdjąć nawet Goblinem.
  • Most Drewniany - Odpowiedni by stawiać nad Lawą by dojść wróg do ciebie przyszedł i zginął w połowie drogi.
  • Więzienie - Służy do przetrzymywania więźniów doskonały gdy przychodzą do twojego lochu gobliny i wrzucająć do więzienia zamieniają się w o wiele lepsze od nich szkielety, komnata nie jest pilnowana gdyż polscy gracze zalecali nie dodawać milicjantów do gry gdyż będzie bardziej realistyczna.
  • Most Kamienny - Doskonały na lawę ,nie odpowiedni na wodę kosztuje o 200$ więcej niż drewniany.
  • Cmentarz - Pewna straszna komnata do której zabierasz martwe szczątki i rodzą się z nich wampiry które są lepsze od szkieletów.
  • Arena - Z myślą o Rzymianach którzy walczyli w koloseum dodano do gry Arenę stwory walczą tam do 10 lvl. Jedyna wada to ta gdy włożysz za dużo stworów do walki połowa może nie przeżyć gdyż Chochliki mogą nie ogarnąć niesienia ciał do leża.
  • Świątynia - Inaczej zwany Kościołem , Cerkwią , Synagogą itd zależy od religii gracza Przyciąga zawaliste Anioły Mroku które biorą na chita Salamandrę.


Zaklęcia

Klika najprzydatniejszych zaklęć:

  • Opętanie – pozwala nam spojrzeć oczami stwora. Dowiesz się, co widzi mucha tuż przed bliskim spotkaniem z laczkiem, żuk przed zgnieceniem niepubliczną częścią ciała lub kurczak trawiony przez kwas żołądkowy. Miłych doznań!
  • Piorun – trzeba coś mówić? Bawimy się w Zeusa!
  • Piekło – powiedzmy, że tak wyglądałaby impreza na kilkaset osób, gdyby skończył się alkohol. Wielkie jebudu!
  • Do Broni - Bardzo pomocne zaklęcie ponieważ dzięki niemu wszystkie stwory które mieszkają w naszym lochu zgromadzą się wokół flagi szykując się do ostrej bitki , zaklęcie używane do obrony przed silnym atakiem albo kiedy sami chcemy zaatakować i ostatecznie wykończyć nie dobrze znanego nam wroga.

Potwory

  • Chochlik – wykonuje całą brudną robotę – kopie tunele, przejmuje pola do zagospodarowania i wydobywa złoto.
  • Mucha – pierwszy stwór, jaki do nas przybędzie. Świata nią nie zawojujesz. Co najwyżej możesz nią nakarmić pająki.
  • Troll – Małe stwory, z wielką odpornością na ciosy i regeneracją. Taaa, jasne... <ziew> Trzeba czegoś oryginalniejszego - tutaj są to zielone kurduple z kolczykami w sutach i jajami na wierzchu.
  • Demon Żółciowy – uroczo nazywany „pierdzioszkiem”. Uwielbia zagazowywać wszystkich swymi gazami jelitowymi. Wiecznie jest głodny tak jak większość spasionych Amerykanów z Maga Donalda
  • Czarna Dama - Drugi po Aniele mroku najlepszy stwór . Gromada sześciu dam na poziomie 10 to siła której ugnie się prawie każdy szczególnie ,że dysponuje bardzo silnymi czarami.Jej jedyną wadą jest to że trzeba ją gonić do treningu.
  • Włóczęga - Nie chce się za bardzo szkolić i tylko łazi po lochu jakby grzyby zbierał ściągając kłopoty.
  • Anioł Mroku - Najlepszy stwór w naszym arsenale. Wspaniały szermierz bardzo odporny i świetnie bijący , posiada nie zbyt silne czary których bardzo sprawnie używa , może także pracować w bibliotece.


Noob w Dungeon Keeper

Info.png Główny artykuł: noob
  • Próbuje atakować chochlikami;
  • Uwielbia bawić się kamienną pułapką w centrum swojego legowiska;
  • Myśli, że wysokolevelowymi żukami pokona awatara;
  • Zawsze musi przekopać całą mapę;
  • Nie umie przenosić stworów;
  • Frustruje się, gdyż nie może zbudować kurnika na wodzie;
  • Atakuje wroga, opętując po jednej jednostce;
  • Uważa, że lanie Rogatego Rozpruwacza zapewni mu zwycięstwo;
  • Buduje Most Drewniany na lawie