Battlefield 3
Ten artykuł można by wysłać telegramem. A mamy już XXI wiek.
Dodaj do niego jakieś grafiki, bo Tesla się w grobie przewraca. |
Battlefield 3 - strzelanka pierwszoosobowa wykonana przez Kość, a wydana przez I-Ej. Stworzona na potrzeby osób grających gorzej od fanów CS-a, a lepiej od CoD-a. Cechująca się naprawdę niską liczbą błędów graficznych.
Tryby gry
- Singleplayer - Kampania. Opowiada o sierżancie Blackburnie, który na przesłuchaniu, tłumaczy, się z zarzutów o zabicie dowódcy i kumplowanie się z kolesiem, który wysadził pół Paryża w powietrze. W miarę rozwijania się akcji dowiadujemy się, że nasz bohater został wysłany na Bliski Wschód w celu pacyfikacji rejonów objętych kontrolą PLR -
islamistycznejpoprawka terrorystycznej organizacji. Ze względu na Skandynawskie pochodzenie Kości i ich wrodzoną poprawność polityczną ani razu w grze nie pojawia się słowo islam. Blackbrun przeżył trzęsienie ziemi zabił milion Arabów i zabezpieczył bombę walizkową. Black wybronił się tym, że jedna bomba wybuchła, bo jego przyjaciel, Rusek Dmitrij„Dyma"„Dima" Majakowski nie zdążył na czas. Wszyscy myśleli, że Dima zginął, ale on niczym Feniks z popiołów powrócił w następnej części, by tam własnie zginąć[1]. Ogólnie gracz wciela się też w pilota myśliwca, kierowcę czołgu i.t.d. Na końcu Black ucieka i w ostatnim momencie pokonuje naczelnika PLR Salomona i ocala świat. No może nie... Nowy York. Zostaje jednak napromieniowany i po radosnej refleksji, że promieniowanie i tak go zabije, ładuje sobie kulkę w łeb. - Co-op - Sześć misji, które warto przejść tylko dla odblokowania broni. Jeżeli nie posiada się przyjaciół, można dobrać jakiegoś nooba z internetu.
- Multiplayer - Trybów gry jest 15 (6 dostępnych tylko dla premium, oczywiście). Gracze non-premium grają jednak tylko w Zespołowy DM, Szturm i Podbój. Pozostałe świecą pustkami, lub są dostępne tylko dla premium. Tworząc jeden z dostępnych tylko dla premium tryb Gun Master twórcy gry ewidentnie zerżneli żywcem z Counter Strike'a. Bawiąc się ustawieniami serwerów, niektórzy tworzyli serwery typu „knife & pistol only", czy „knife & defib only". Dobra rzecz jeśli chce się tylko nabić gwiazdki na bronie.
Mapy
Gra się generalnie na wszystkich mapach, ale nooba poznasz po tym, że jego jedyne zwycięstwa w battlelogu są tylko na Kanałach Nouszahr. W mapach twórcy gry naprawdę popisali się sknerstwem, bo dla premium dostępnych jest 19 map (plus te dla non-premium), a dla non-premium tylko 10. Jedną z najlepszych map jest Szczyt Demawendu, z 500-metrowym spadkiem w dół, który trzeba obowiązkowo przeżyć (i przeżyć). Poza tym na wielu mapach stoją wielkie zbiorniki z paliwem i cysterny, które wybuchają od materiałów wybuchowych i pocisków dużego kalibru, oraz budynki mogące się zawalić (m.in. wieża na Kaspijskiej Granicy, na której jeżeli się stoi podczas upadku ma się przesrane).
Broń
Karabiny szturmowe
- Famas - najlepiej szybkostrzelna broń, magazynek pójdzie w 1,5 sekundy, bo jest mniejszy niż standardowe. Dostepny dla premium (jak wszystkio co najlepsze).
- AEK-971 - dobrze szybkostrzelny, a mocny i celny tak sobie. Dźwięk wystrzału brzmijak pistolet na wodę (przynajmniej obrażenia nieco większe).
- F2000 - belgijski i gruby (jak Belgowie) karabin. Dobry do walki na średnie odległości.
- KH2002 - strzela seriami i przez to ma statystycznie słabą szybkostrzelność, jednak podczas serii sra nabojami jakby miał biegunkę. Dość celny.
- M16 - istnieje w dwóch wersjach: strzelający ogniem pojedyńczym i ciągłym oraz strzelający seriami (bo tak). Prawdopodobnie najmocniejsza broń w całej grze.
- M416 - jeśli M16 jest najlepsza to M416-ka jest druga. Wolniejsza ale silniejsza.
- AUG A3 - bardzo dobry karabin o najlepszym zasięgu. Dostępny dla premium, oczywiście.
- AK-74M - też dobry, ale dość toporny.
- L85A2 - podobna w statystykach, ale mniej celna od AK-cza.
- SCAR-L - dużo lepsza wersja jego technicznego kuzyna SCARa-H, bardzo silny.
- AN-94 - najgorszy karabin szturmowy. Jego jedyną zaletą jest posiadanie wbudowanych trzech trybów ognia, czyli cechy, którą posiada połowa karabinów.
- G3A3 - najmocniejszy karabin, ale niecelny jak Storm Trooper po trzech kielichach. Jednak jak już trafi to zadaje 33% życia (żeby przeciwnikowi zostało idealnie 1% na końcu, na zabicie nas w przedśmiertnych drgawkach).
Karabinki
- MTAR-21 - izraelski, zapierdziela jakby zobaczył Palestyńczyka przy granicy.
- Acw-R - wykres zmiany obrażeń wraz z odległością ma równie płaski co jego grzbiet. Nieprzydatny na bliskie odległości, bo i tak załatwi nas noob z 870MCS.
- A-91 - dziwnie wyglądający karbinek o uniwersalnych statystykach, czyli w rzeczywistości średnich, czyli słabych.
- M4 - broń fantastyczna i byłaby jeszcze lepsza, gdyby nie to, że kochane Dice zrobiło z nią to samo co z M16-ką.
- G36C - nieco słaba, a w każdym razie gorsza od M4.
- G53 - zachowuje się jak chihuahua z parkinsonem, ale da się ogarnąć ciężką lufą. Wszystko przez to, że to zmodyfikowany G3.
- SG553 - da się nią strzelać, bo jest celniejszy od G36C, ale ma od niego gorszą szybkostrzelność i zadaje jeszcze mniejsze obrażenia.
- AKS-74u - nie taka zła broń (choć rusek), dobra jeśli jesteś na pierwszym poziomie i koniecznie chcesz zagrać technikiem ( i masz gdzieś ile obrażeń zadajesz).
- QBZ-95B - chińska tandeta z Chin, absolutnie do niczego, słaby, wolny jak Państwowa Komisja Wyborcza i do tego ma małe szanse na przygwożdżenie.
- SCAR-H - wcześniej wspomniany kuzyn SCARa-L, dużo gorszy, ale przynajmniej są duże szanse na przygwożdżenie.
Karabiny maszynowe
- M249 - dobry RKM, z tych większych to jego opłaca się brać, chociaż, jeśli zbyt zapatrzymy się w jego niesamowitość to albo trzeba go będzie przeładować, albo killer dopadnie nas od tyłu i zabierze nikomu niepotrzebny nieśmiertelnik.
- M27 IAR - najlepszy z RKM-ów, które można podnieść i strzelać bez odrzutu powodującego, że naboje lecą za nas.
- L86A2 - broń wsparcia z robakami w tyłku. Nie można zamontować na dwójnogu, ale za to jest mocny i szybko się go przeładowuje.
- MG36 - broń dla nikogo, nie nadaje się ani na dwójnóg, ani na bieganie. Prędzej przeżyjesz skok z Demawendu bez spadochronu, niż kogoś ustrzelisz.
- RPK-74M - nieudany koncept ruskich, w grze odpowiednik amerykańskiego M27. Można umocować na dwójnogu, ale nie ma po co.
- L-SAT - bo naboje Latają koło SATelity. Odrzut pisany przez duże L. Nawet mocny, no ale...
- M240B - co prawda mocniejsza od M249, ale ma słabą szybkostrzelność, kosmiczny odrzut, nawet jeśli jest zamontowany na dwójnogu.
- QBB-95 - drugi chińczyk w grze [2] , dodany zupełnie niepotrzebnie w dodatku Back to Karkand".
- RKM Typ 88 - Słaby, z dużym odrzutem, nooby go biorą, bo myślą, że to minigun, a to przez miniaturkę, na której jest przedstawiony z jakimś dzyndzelkiem.
- PKP Pieczenieg - błędnie nazwany w polskiej wersji językowej PECHENEG-iem, przez ignorancję polskich tłumaczy. Sam jest jak M240 tylko wolniejszy w strzelaniu, szybszy w przeładowaniu
- M60 - niby mocny, ale wolny. RKM powinien sprejować, a nie bawić się w jakieś pierdzenie, (bo taki wydaje dźwięk).
Karabiny Snajperskie
- SKS - podobnie nazywa się pewna pompka do rowerów i zdaje się, że jest na nią napędzany. Słabutki.
- M39 EMR - do zdobycia tego czegoś trzeba mieć przyjaciół, ale nie warto. Też słaby.
- M417 - już nieco lepszy, ale świadomość, że trzyma się w ręku totalnie zniszczoną wersję M416 nieco psuję zabawę.
- MK11 MOD - taki sobie, ale to znowu zniszczona wersja genialnego karabinu, tym razem M16.
- QBU-88 - no nie, na serio? Trzy bronie QB pokazują, że Chińczykom mało który karabin wyjdzie dobrze. Znają się na robieniu broni, jak Niemcy na miłości.
- SVD - rusek z aspiracjami, ostatnia ze snajperek strzelająca ogniem pojedynczym.
- M40A5 - taki sobie karabin snajperski. Jednym strzałem zabijesz tylko headshotem. Dobra do wychodzenia na pałkersa.
- SV98 - genialna snajperka, tylko trzeba zmienić oryginalną lunetę bo jest kretyńska.
- JNG-90 - dziwacznie wyglądająca snajperka i jest produkowana przez kebabów. Ma z nimi to wspólnego, że obydwa świetnie przetrzepią ci dupę.
- M98B - dobra na pojedyńczy wjazd, jeśli chcemy zlikwidować upierdliwego campera. Na dłuższe wypady ma za mały magazynek.
- L96 - Tak samo jak M40A5 jest przewiązana jakąś dziwną taśmą klejącą. Sęk w tym, że M40-ka ma tę taśmę, żeby się nie rozlecieć, a L96 dla niepoznaki, bo jak trafi headshot, to głowa jest wszędzie tylko nie na miejscu głowy.
PDW
- MP7 - słaby, ma mały magazynek i zasięg. Z jakiegoś jednak powodu da się nim kogoś zabić.
- AS WAŁ - kolejny błąd tłumaczy. Jeżeli chodzi o samą broń to jest celna mimo tego, że lufa jest szeroka jak odbyt Kwiatkowskiego, jako jedyne PDW jest mocne na dalsze odległości (jednak bez przesady).
- MP5K - w grze M5k i jest to jedna z tych broni, na które nie dostano pozwolenia do wpuszczenia do gry pod oficjalną nazwą, mimo to niezła.
- P90 - ma 50 naboi i po co skoro jest i tak cienki. Nie warto czekać, żeby go odblokować.
- PP-19 - nazwany ironicznie „bizonem".To gówienko strzela ziarnkami piasku upchniętymi do puszki. Całkiem sporymi bo w magazynku mieści się ich „tylko" 55. Nawet niektóre RKM-y mają mniejsze magazynki[3].
- PP-2000 - jak swój brat, to PP jest potężne jak piórka, z tą różnicą, że piórka powodują chociaż uczulenia, a to coś byłoby agresywniejsze gdyby czytało ci bajki na dobranoc i robiło kanapeczki.
- PDW-R - troche mocniejszy niż poprzednicy, ale tylko na małe odległości. Magazynek mały jak penis azjaty (jak u większości PDW).
- UMP-45 - jedyny ładny Niemiec jakiego znaleziono w przyrodzie, najmocniejsze i najcelniejsze PDW (a te dwie rzeczy zwykle nie idą w parze).
Pistolety i rewolwery
- 93R - jedyny pistolet w grze strzelający seriami. Szybkostrzelność powoduje jednak odrzut i małe obrażenia.
- G18 - jest jedynym pistoletem strzelającym z fullauto. Idealny dla nooba.
- G17, M9, MP443 - z drobnymi zmianami to te same standardowe pistolety, których nikt nie wybiera, chyba że z dodatkami.
- M1911 - dostajesz go jeśli kupiłeś 2 gry z serii bf (wedle zasady EA: im więcej pieniędzy dla nas wydasz, tym milej jesteś widziany)[4], silniejszy od poprzedników, ale z połową pojemności magazynka (9).
- MP412 REX - opłaca się go brać, gdyż jest to nieco szybszy Magnum. Poza tym to jest nawet mocniejszy od niektórych snajperek (czytaj: SKS).
- .44 Magnum - Najpotężniejszy pistolet
rewolwerw grze. Nieco wolniejszy od REX-a, ale na jego widok wszystkie nooby popadają w zachwyt (lub apopleksję, jeśli zostały z niego właśnie zabite), szczególnie jeśli chodzi o wersję z lunetą.
Shotguny
- 870MCS - noobowski shotgun zabijający na raz. Jeśli nie chcesz być chamem, lub jedyną osobą w zespole, od której wszyscy odeszli żeby móc Cię dręczyć , to nie wybieraj .
- M1014 - też noobowski, ale przynajmniej drużyna nie będzie na Ciebie zła, co najwyżej śmiała się z Ciebie, bo ten shotgun jest do dupy. Naboje zabiorą połowę życia, ale czas miedzy strzałami pozwala Twojemu przeciwnikowi na wypicie kawki i przeczytanie gazety zanim Cię zabije.
- Saiga 12K - ma wygodny system przeładowania, w którym naboje są w magazynku, a nie pojedyncze. Całkiem mocna i nie taka znowu dla noobow. Z angielska nazwana SAIGA, a polska nazwa to Sajga (niby taka mała różnica, a tak niesamowicie wia).
- DAO-12 - magazynek bębnowy, bo wyprodukowany w RPA. Oznacza to tyle, że przeładowanie zajmuje za dużo czasu. Broń beznadziejna.
- USAS-12 - najbardziej noobowska broń jaką widział wszechświat - w pełni automatyczny shotgun. Jeśli ją weźmiesz skażesz się na wieczne potępienie i przerzut do najniższej kasty. Lepiej nie brać.
- MK3A1 - niestandardowa strzelba, z której mało kto korzysta, bo jest dostępna dla premium po wykonaniu trudnego zadania. Nieco lepsza od USAS-a.
- M26 MASS - shotgun podwieszany, zabija na raz.
Inne
- Defibrylator - istnieje pewne prawdopodobieństwo, że nim kogoś zabijesz, ale musisz być szczęśliwy jak Goguś. Da się też wskrzesić z martwych swoich towarzyszy, nawet jeśli ten dostał wcześniej działkiem 125 mm.
- Granat M67 - broń sytuacyjna, używaj tylko w odpowiednich momentach. Nooby mają zwyczaj wybierać klasę wsparcia, stawać obok skrzynki z ammo i cały czas spamować granatami aż kogoś zabiją. Wtedy zazwyczaj wywołują reakcję łańcuchową, inne nooby też rzucają i serwer zamienia się w jedno wielkie gówno.
- Moździeż M224 - mimo że celownik na mapie wydaje się w miarę dokładny, to kłamie i strzela w zupełnie inne miejsce.
- Kusza - dla premium (lub posiadaczy DLC) naturalnie przysyłamy kuszę, kuszę z lunetą, 4 rodzaje
rzygówbełtów, całujemy w rąsię i pierzemy spodnie. To coś zabija na jeden strzał, a pocisk leci praktycznie poziomo[5]. Między przeładowaniami zdążysz się ożenić, mieć dzieci, i przejść na emeryturę, a w spadku zapiszesz wnukom przeładowaną kuszę. - M18 Claymore - mina przeciwpiechotna, idealna broń noobobójcza
- C4 - najbardziej denerwujący środek wybuchowy w grze. Na pułapki i niszczenie pojazdów nadaje się idealnie.
- M15 - mina przeciwpancerna, zniszczy Abramsa za jednym zamachem (huehue). Nooby umieszczają je w budynkach na serwerach „tylko piechota".
- SOFLAM - niby oznacza cele dla lotnictwa, ale nikt z niego nie korzysta, mimo tego, że potem możesz zniszczyć myśliwiec z Javelina.
- Czujnik UGS - upośledzony kuzyn turreta z Portala, zawiadamia wroga gdzie jesteś.
- Robot saperski - służy do oczyszczania drogi z min , ale nikt z niego nie korzysta bo nie ma na to czasu.
- MAV - możesz sobie nim latać jak dronem i jak Ci się poszczęści może nawet kogoś zabijesz.
- Palnik - naprawiasz nim pojazdy i zawsze jest nadzieja że kogoś nim dopadniesz. W nagrodę dostaniesz G53.
- Sygnalizator - tak jak w prawdziwym życiu służy do tego, żeby żołnierze pojawiali się znikąd 100 metrów nad ziemią w pełnym ekwipunku[6].
- Apteczka - Meedic!
- Amunicja - Neeed aamoo!
- M320/Gp-30 - podwieszany granatnik, który może strzelać nabojami zwykłymi, śrutowymi, dymnymi, granatami, nawet innymi granatnikami i innymi kolesiami z tymi granatnikami, którzy strzelają kolesiami z granatnikami strzelającymi granatnikami.
- Javelin - używany do niszczenia czołgunów i innych pojazdów naziemnych.
- RPG-7V2/SMAW - w teorii służą do niszczenia pojazdów, ale są na to za słabe. Nooby lubią strzelać nimi do ludzi, zwłaszcza swoich towarzyszy.
- IGLA/STINGER - wyrzutnie rakiet do pojazdów latających. Trafisz tylko nooba, który nie wie co to flary lub zakłócacz.
- Nóż - broń służąca do cichego zabijania przeciwników w najbliższym otoczeniu. Używa się go tylko po to by wnerwić przeciwnika, który niesamowicie się wkurzy, gdy się zorientuje, że tak się dał nabrać. Od tyłu zabija nieco dłużej, ale na jeden cios i przy okazji otrzymujemy nieśmiertelniki, które wszyscy mają gdzieś. Dla przemium dostępny noż ACB, który (a jakże) zabija na jedno uderzenie. Istnieje nawet całkiem sporo serwerów do walki tylko na noże.
Pojazdy
- Bojowy wóz piechoty - dostępny w drużynowym DM i paru innych trybach. Jeżeli do niego wsiądziesz i nie zniszczy Cię nic to twoja drużyna/zespół na pewno wygra. Zniszczy cię tylko c4, bazooka lub (jeżeli jesteś noobem) Javelin.
- Czołg - (zwany przez najbardziej abstrakcyjnego pisarza świata czołgunem)służy głównie do niszczenia innych czołgów, lecz może czasem zabić kogoś w jakimś innym pojeździe.
- Pojazd PLOT - taki tam srający pociskami wóz opancerzony. Jeżeli odblokujesz pociski namierzane, wtedy dopiero możesz cokolwiek zrobić. Dobry na piechotę, ale tylko w opowiednich momentach. nooby zamiast używać jej do niszczenia myśliwców wolą gonić za ludźmi (którzy oczywiście zaraz wysadzą pojazd w powietrze z C4).
- Lekkie pojazdy wojskowe - taki tam samochód ucharakteryzowany na wojskowy. Legenda głosi, że ktoś kiedyś kogoś zabił z CKM'a na dachu. Najczęściej służy tylko do transportu.
- Stacjonarne działka PLOT - umieszczane złośliwie prze twórców map zawsze w miejscach, w których nie latają żadne samoloty. Tak jak do poprzedniego pojazdu, nie da się nic odblokować.
- Stacjonarne wyrzutnie rakiet - co jest fajne to to, że można sterować rakietą po jej wystrzeleniu. Co nie jest fajne to (tak jak w przypadku SDPLOT) ich położenie. Zawsze jest się odkrytym i byle snajper może nas zdjąć.
- Niszczyciele czołgunów czołgów - to takie mniejsze czołgi, specjalizujące się w niszczeniu innych.
- Motocykl - najszybszy środek transportu i jeden z najbardziej zbugowanych. Podobnie jak quad, może zakopać się w ziemi, gdy spadnie z wysokości. Nie ma żadnych broni, co najwyżej przyjaciela, który siedząc za Tobą będzie osłaniał twoje tyły (mhhhmmhmhm).
- Quad - pojazd, którym praktycznie nie da się jeździć. Posiada wszystkie wady motocykla i jeszcze własne. Nie warto wsiadać.
- Spycharka - bardziej easter egg niż pojazd. Bez zastosowań.
- Van - taki LPW, tyle że ciężki, bo ma granatnik na dachu.
- Śmigłowiec zwiadowczy - mały, ale denerwujący jak wrzód na pupci. Ma miejsca dla pasażerów, a jedyna zamontowana broń jest dostępna dla pilota.
- Śmigłowiec transportowy - bez możliwości odblokowania czegokolwiek, ale z opcją zniszczenia całego przeciwnego teamu z minigunów.
- Śmigłowiec szturmowy - miotający rakietami stwór niszczący wszystko co stanie mu na drodze. Może oprócz kolesi ze stingerami.
- Myśliwce - niezwykle trudne w strzelaniu , ale też skuteczne. Popularną techniką wśród noobów jest kamikadze, za które nie dostają punktów, a tylko wkurzają innych.
- Transportery opancerzone - coś jak połączenie BWP i amfibii.
- Samobieżna wyrzutnia rakiet - broń mogąca nawet z Monolitu Markaz zrobić Równinę Nebandan.
- Desantowiec - Służy do zrzucania BWP i żołnierzy z kosmosu. Jeden na całą mapę.
- Kanonierka - kanonuje całą mapę z kanonów.
Przypisy
- ↑ Chociaż kto wie?
- ↑ Seria QB oznacza rodzaj testowania. Polega na strzelaniu do qbków, który jeśli się przwrócił, karabin trafiał do produkcji
- ↑ Aż trudno uwierzyć, że skonstruował go krewny twórcy nalepszego karabinu na świecie - AK-47
- ↑ No chyba, że zarejestrujesz się na Battlefield Play4Free he, he...
- ↑ Przez pierwsze 5 metrów
- ↑ Tak było