Chińczyk

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Historia chińczyka

Chińczyka (znanego też jako chinczyka) jak sama nazwa wskazuje wymyślili Chińczycy (prawdopodobnie przebywających w Chinach). Dokonali tego dawno temu...

Zawartość pudełka

  • Pudełko;
  • Plansza (czasami podzielona wzdłuż zgięcia na dwie części);
  • 16 pionków (4 jednego koloru np. 4 koloru #339900, 4 koloru #3366FF, 4 koloru #FFFF00 i 4 koloru #FF0000), czasami jednego brakuje;
  • sześcianopodobny kawałek plastiku, z wgłębieniami na każdej ściance w ilości od 1 do 6, zazwyczaj wgłębienia są wypełnione czarnym kolorem ;
  • napis : "Made in China";

Zasady gry

Przygotowanie

Najpierw należy wyjąć planszę( jeśli jest podzielona, to radzę połówki połączyć, można do tego użyć taśmy klejącej dostępnej w Biedronce) i pionki (po 4 jednego koloru dla jednego gracza (w przypadku 5 graczy, jednego gracza należy wykluczyć z gry)). Pionki należy ustawić na tzw. bazach (np. pionki koloru #339900 należy ustawić na bazie koloru #339900, ale dosyć często odcień może się trochę różnić). Bazy to kwadraty będące blisko brzegu planszy, każda z nich jest podzielona na 4 mniejsze kwadraty, właśnie w tych kwadratach należy ustawić pionki (dla sprawdzenia czy dany kwadrat jest kwadatem należy użyć linijki również dostępnej w Biedronce).

Początek i gra

Zaczyna się od rzutu szścianopodobnym kawałkiem plastiku (zwanego kostką), a często kłótni o to, kto ma zacząć. Po ustaleniu i rzucie, jeżeli kostka nie zatrzyma się z 6 wgłębieniami do góry to gracz się zazwyczaj się denerwuje i następny gracz wykonuje jego czynności. Jeżeli jednak wyrzuci 6 może "wyrzucić" swój pionek z bazy (ale najpierw musi się upewnić czy baza jest kwadratowa - musi użyć linijki). Musi postawić pionek na polu (na takim kwadraciku na wężu leżącego dookoła planszy) z kolorem bazy. Później znowu rzuca sześćianopodobnym kawałkiem plastiku i przesuwa się o tyle pól ile jest wgłębień na górnej ściance sześcianopodobnego... (wiesz czego) pomnożonych przez pierwiastek z , zgodnie z ruchem wskazówek zegara (jeśli nie wiesz, w którym to kierunku, możesz patrzyć na zegarek). Jeżeli gracz nie wyrzucił 6 (co uprawnia go do dodatkowego rzutu lub wyrzucenia pionka z bazy, co denerwuje innych graczy), to kolejny gracz powtarza (często kopiuje) jego ruchy. Jeżeli 2 pionki różnych graczy (czyli różnego koloru) spotkają się w jednym miejscu to pionek gracza, który rzucał zostaje, a 2-gi wraca do swojej bazy (co zazwyczaj powoduję poprawę/pogorszenie humoru danego gracza(w zależności czy "zbił", czy jego pionek został "zbity")).

Zakończenie

Żeby pionki nie kręciły się w kółko. Co może doprowadzić do choroby lokomocyjnej i zawrotów głowy, dodano 4 pola (dla keżdego z graczy) zwane domem, które znajdują się w odległości kilku pól od pola z kolorem bazy, ale [niestety] w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara (znowu można spojrzeć na zegarek). Należy przejść prawie całego węża, aby znaleźć się w domu. Dla poprawy kondycji i zdrowia pionek może wykonać dodatkowe okrążenia. Gracz, którzy jako pierwszy będzie miał wszystkie pionki w domu wygrywa i denerwuje innych graczy.