S.T.A.L.K.E.R.

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Plik:0407375779.jpg
A czy Ty spełniasz wymagania?

Stalkier! Nie nada ci w Zonie djalać!

Słowiańska dusza tworzy klimat gry

S.T.A.L.K.E.R. – seria gier o tematyce postapokaliptycznej (czyli ogólny bajzel i anarchia), stworzonych przez jakieś tam mało znane ukraińskie studio. Akcja gry odbywa się w malowniczej miejscowości Czarnobyl-Zdrój po kilkudziesięciu wybuchach tamtejszej elektrowni oraz kilkunastu eksperymentach na oddziaływanie fal z mikrofalówki na mózg ludzi. Obecnie możemy podziwiać Cień Czarnobyla oraz wersję pr0 – Czyste Niebo, a także Zew Prypeci, którego polska premiera miała miejsce trzeciego października roku 2009.

Grę cechuje ogromna swoboda działań. Można na przykład wybrać, czy się chce kogoś zabić, czy z nim porozmawiać (nie tyczy się to jednak mutantów, które zbyt rozmowne nie są i od razu, chamsko pomrukując, bezczelnie starają się wgryźć w gracza).

Cień Czarnobyla

Akcja gry toczy się w 2012 roku DUPAA(jeszcze przed końcem świata), w Czarnobylu-Zdrój. Bohaterem gry jest stalker-nekrofil o pseudonimie „Naznaczony”, jak się później dowiadujemy, nazywający się naprawdę Strielok. Stalker ten, podczas przewożenia w ciężarówce trupów dla swych niecnych celów, zostaje zauważony przez Zeusa który to zsyła na niego za karę piorun. Anyway, Naznaczonemu udaje się przeżyć. Znajduje go inny stalker i zanosi do handlarza skórami, Sidorowicza. Naznaczony, który ni cholery nie może sobie nic przypomnieć, aby odkryć swoją przeszłość współpracuje z nim. Gra cechuje się wspaniałym klimatem. Ruiny, rozbite wraki, mutanty rodem z Plebanii i M jak Miłość. Gra ma aż siedem zakończeń. To, że każde jest do wyboru na końcu, to inna sprawa.

Czyste Niebo

Czyste niebo jest prequelem Cienia Czarnobyla (czyli, że dzieje się wcześniej, noobie). Akcja gry, toczy się rok przed (nie po, bo przecież w 2012 będzie koniec świata i gra nie miałaby racji bytu) wydarzeniami opisanymi w pierwszej części. Głównym bohaterem gry jest najemnik Szrama, który to magicznie połączony z Zoną (strefą dookoła Czarnobyla) odczuwa każde zakłócenie chakry w jej wnętrzu, co powoduje u niego potworny ból głowy i straszne rozwolnienie. Szrama oprowadzał trzech turystów z Japonii po Zonie, gdy nagle coś pieprznęło. Szramie jako jedynemu udało się ujść z życiem po pieprznięciu. Po przebudzeniu się w łóżku z innym stalkerem. Szrama jako cel życia obejmuje sobie odnalezienie i schwytanie Naznaczonego (Strieloka), gdyż ten, powoduje niewiarygodne zakłócenia w delikatnej strukturze mocy powodując magiczne pieprznięcia w Zonie.

Zew Prypeci

Zew Prypeci jest sequelem Cienia Czarnobyla. Gra ta ma większe możliwości niż jej poprzednicy. Mamy jednak szansę podziwiac magiczne pieprznięcia, po których umiera się na zatwardzenie (a nie na rozwolnienie jak w poprzednich częściach). Mutanty od razu wgryzają się w d... dolną część ciała, pijawka woli metodę usta-poniżej usta (za karę 10 zdrowasiek SZYJĘ). Ukraińskie studio wywaliło stare mapki pełne przyjaznych bandytów i monoliciarzy a dali 3 NOWE MAPY na których pełno jest pułapek, w które jak sie wpieSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragment Wcielasz się w majora SBU Alexa Diegtriariowa i masz zbadać dlaczego śmigłowce z pogiętymi śmigłami rozbiły się w niewyjaśniony sposób. Jedno z zadań pobocznych to znalezienie oazy w której zanika ci zatwardzenie lub rozwolnienie albo problemy z drogami moczowymi. Dodatkowo dodali butelki Herkules po zjedzeniu których dostajesz takiego kopa, że nosisz 20 kg więcej (czego to ludzie nie wymyślą). Pojawiają się też nowe mutanty, takie jak burer czyli wesoły krasnoludek który umie podnosić rzeczy bez użycia rąk i chimera - według twórców najpotężniejszy potwór, którego można zabić jednym strzałem z paralizatora.


S.T.A.L.K.E.R. 2: Cień czystego zewu a.k.a Czarnobylskie niebo Prypeci

S.T.A.L.K.E.R. 2: Cień czystego zewu (Czarnobylskie niebo Prypeci jak kto woli) jest sequelem wszystkich dotychczasowych części. Posiada grafikę, przy której nawet Crysis, Gta 7, Call of Duty 12 i Need for Speed 666 się chowają. Wcielasz się w dresa mieszkającego na osiedlu w Prypeci, który ma za zadanie spuścić wpi...ekhem wodę w kiblu u Sidorovicha. Gra charaktryzuje się wysokim realizmem. Mutanty sprawiają wysokie zagrożenie dla gracza (kontroler może zajumać wódkę). Bardzo rozbudowane są zadania poboczne. Przykładem może być misja znalezienia czarnobylskiego nieba Prypeci, podążając cieniem czystego zlewu. W grze znajdują się 2 bardzo rozbudowane lokacje, m. in. osiedle głównego bohatera i kibel u Sidorovicha. Istnieje legenda, że istnieje także jedna podziemna lokacja, w której jest guzik, który niszczy sejm i biały dom. Gracze dwoją się i troją (a nawet 666oją), by odnaleść mityczną lokację. Gra w szatańsko niskiej cenie 6,66 PLNów.

Szablon:Stubgry