Boeing 737
Boeing 737 – samolot niewiadomego pochodzenia z fabyki pod nazwą Boeing. Jest to nic innego jak autobus ze skrzydłami przystosowany do transportu drogowego (zanim wystartuje)jak i powietrznego, czego autobus jednak nie potrafi. Strukturą i uniwersalnością przypomina Autosana H9 pod barwami PKS, jest ponadto jego odpowiednikiem w spółce po fachu PLL LOT, gdzie ma oznaczenie SP-LLC. Ilości tych "maszyn" w obu spółkach są porównywalne, co oznacza jedna, jak i druga mają po tyle samo złomu.
Nazwa
Nazwa również przypadkowa tak samo jak jego sprawność lotu. Najprawdopodobniej została wzięta z napisu na bunkrze przed/powojennym w którym został pospawany z materiałów z odzysku (czołgi z Drugiej Wojny Światowej zostały zebrane i przetopione, a następnie wyprasowane na blachę, z której stworzono ów samolot). Liczba 737 to nic innego jak funkcja matematyczna znajoma tylko jednemu człowiekowi na świecie (mianowicie projektantowi tegoż zlepu metali). Funkcja ta opisuje każdy model z fabryki Boeinga jako kolejność produkcji modeli. Tą liczbę oplata w dwie tajemnicze liczby 7. Ich pochodzenie w nazwie również nie jest do końca znane i rozumiane. Nie mniej jednak, model 737 oznacza że jest to model trzeci (przed czwartym - 747 i po drugim - 727 modelu).
Wersje
Istnieje ich wiele. Różnią się od siebie przeważnie rozstawem osi kół (tak jak w przypadku autobusów, nie inaczej) oraz stosunkiem miejsc siedzących do miejsc stojących. Wartość ta jednak ulega zmianie podczas podróży, oczywiście zależnie od twardego bądź miękkiego lądowania z przewagą na twarde. Innym czynnikiem zmieniającym tą proporcję jest styl i ułożenie siedzeń. Jeśli jest ono takie jak w Autosanie H9, życzę miłego LOT-u.
Ciekawostki
- Prostota konstrukcji nie zakłada użycia typowych czarnych skrzynek, ale tachometrów zapożyczonych z Autosanu.
- Wyglądem przypomina banana przebitego dwoma nożami pod kątem.
- Ma lepsze ogrzewanie niż Autosan.
- Posiada system hamowania silnikiem poprzez Thrust Reverser, natomiast Autosan poprzez skrzynię biegów.