Nonźródła:Genderowa interpretacja bajek i baśni
Ten artykuł jest w edycji i kogoś właśnie osłabiło w trakcie jego pisania. Aby go nie dobić, poczekaj aż wytrzeźwieje i dokończy swoją twórczość. Jeżeli trwałoby to zbyt długo, skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku Terrapodian. |
Komentarz; pod terminem gender studies kryje się nauka badająca tożsamość płci (gender) i ich relacji we współczesnym społeczeństwie. W praktyce to jazda bez trzymanki po tematach seksu i menstruacji, feministyczny bełkot, przy którym nawet Sigmund Freud zarumieniłby się szkarłatnie. To co przeczytacie, to efekt chorych umysłów, jakie wytworzyła nasza cywilizacja, a które gwałcą wszystko to, na czym opiera się nasze dzieciństwo.
Czerwony Kapturek
Kolor płaszczyka głównej bohaterki jest nieprzypadkowy. Symbolizuje bowiem krew, a krew łączy się z kobietą w sposób istotny. Matka wysyła Czerwonego Kapturka na pewną wyprawę, czyli przyniesienie chorej babci różnych dóbr. Zauważmy, że ona nie robi tego osobiście, więc obserwujemy konflikt między pokoleniami oraz całym systemem rodzicielskim. W opowieści nie pojawia się ojciec, więc jakby motyw opiekuna-samca, strażnika stada, ulega zatarciu. Jest to więź między matkami i córkami, a więc gonadalna walka pomiędzy samica.
Droga, którą Czerwony Kapturek ma przebyć, to droga każdej kobiety. Zauważmy, że kapturek niesie koszyk, co symbolizowałoby pewne brzemię, artefakt o konkretnym przeznaczeniu. Być może jest to dziewictwo. Las to nic innego, jak granica pomiędzy światem dziecięcym a dorosłym. Wchodząc z kolorem menstruacji staje się jednocześnie kobietą dojrzałą fizycznie, lecz nie psychicznie, o czym przekonuje nas postać wilka.
Wilk w tej bajce reprezentuje mężczyznę po czterdziestce, przejrzałego, miłośnika lolitek takich jak Czerwony Kapturek. Napotkawszy bohaterkę sprowadza ją na złą drogę, uwodząc, pozwalając zapomnieć o końcu drogi do dojrzałości. On sam decyduje się zjeść babcię. To nieprzypadkowe. W ten sposób oplącze Czerwonego Kapturka wobec własnych perwersji, wokół swego fallusa żądzy i dewastacji moralnej. Pozbawi dziewictwa brutalnie i bezlitośnie. Lecz nim to się stanie, przybywa gajowy. Kim on jest w tej bajce? To postać symbolizująca ojcostwo, obronę, patriarchat. Zastępuje Kapturkowi ojca, którego nie posiada, bądź który nie odgrywa roli. Zabija wilka-pedofila i ratuje dojrzałość Czerwonego Kapturka, który teraz może cieszyć się spełnioną misją wejścia w dorosłość po ciężkich przygodach.
Brzydkie kaczątko
Jest to opowieść o transseksualnym dojrzewaniu małego chłopca w piękną kobietę.
Brzydkie Kaczątko wykluwa się z jajka w rodzinie kaczki i od razu widzimy, że nie pasuje do całej rodziny. Zostaje odrzucony przez inne kaczki, nie pasuje do nich. Widzimy ten heteroseksualny świat i relacje między matką a potomstwem. Bohater odstaje od tej układanki, za co czekają go szykany, nietolerancja świata na którym się odnalazł. Matka-kaczka nawiązuje z synem specyficzną więź, która będzie determinowała jego dalszy rozwój, gdyż jako jedyna będzie go wspierać, mimo jego inności. Punktem przełomowym jest moment w którym dzikie kaczki wylatują, a jego zaczynają obrażać. Natomiast drugi później, gdy widzi łabędzie, czyli obraz kobiecego piękna.
W scenie strzelania do gęsi, które chcą go przygarnąć, widzimy obraz ludzi, którzy są wrodzy wszelkim przejawom odmiennej seksualności. Wynika to z nieprawidłowego wychowania, skoncentrowanego na kulcie genitaliów własnej płci.
W końcu kaczątko dojrzewa na tyle, żeby dojrzeć i zmienić się w pięknego łabędzia, czyli kobietę, ponieważ jako samiec został odrzucony od równych mu.