Atari 2600

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 20:11, 16 mar 2012 autorstwa SH3VEK (dyskusja • edycje) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Atari 2600 – "System Komputerowy Video" stworzony przez Atari pod koniec lat 70. jako próba udowodnienia, że ​​w rzeczywistości jest możliwe aby coś sprzedać normom i uczynić tony pieniędzy mimo upadku gier komputerowych. Wykorzystanie żetonów z różnych Pongów powodowało, że system z 2600 był w stanie wyświetlić ponad 3 prostokąty na raz i zachować wynik dla liczb od 0 - 14 przed zawieszeniem z powodu przepełnienia rejestru. Wywołało to powszechne klapki koloru śmierci (CFOD) oznaczający koniec gry, choć Atari twierdził, że była to cecha mająca na celu zapobieganie ekranów telewizyjnych przed zamarzaniem przez (znany również jego termin techniczny "ghosting") stały obraz. Także Atari potrafi zabić cię we śnie.

Wygląd

Atari 2600 został zaprojektowany przez zespół projektantów Atari, którego celem było stworzyć coś, co pozwoliłoby zarówno programistów i klientów wywiercić otwory w głowie, starając się korzystać z systemu. Nie mając doświadczenia z przeszłości tworzenia systemów gier wideo - który w tym czasie składała się z Pong Pong i jego klonów - lub znajomości branży gier wideo do domu dla tej sprawy, zespół stworzył komputer, który można podłączyć do telewizora, z plastikowych kwadratów, które można umieścić w maszynie do gier do pracy. Zamiast kaset magnetofonowych codziennego użytku, takich jak dzisiejsze komputery, zdecydowali się użyć 8-ścieżkowej taśmy jako głównego urządzenia pamięci masowej z Atari 2600, jak to tylko wymaga z jednej strony być podłączone w dowolnym momencie. Poprzedni pomysł na włożenie kości pamięci został zdewastowany i etykietowane jako "Zbytek natury głupi do pracy". Dodatkowe korzyści są, że system może grać 8-ścieżkowe taśmy z 8-bitowym dźwiękiem, choć na kilka sekund przed przeciążeniem i sam się zniszczyć (Self-Destruction System sprzedawany oddzielnie).

Kontroler

Kontrolery z Atari 2600 zostały zaprojektowane z wielką starannością. Wiedząc, że komputery są inne niż systemach do gier wideo, zespół postanowił stworzyć inny styl kontrolera, który jest znacznie prostszy w obsłudze. Decyzją projektu było zgrywanie joysticka z arkadowej maszyny z Atari położonej w centrali. To joystick został oddany do małego pudełka i gumowa obudowa była umieszczona nad nim po zdjęciu górnej piłki, aby zapobiec Nolan Bushnell od podejrzeń, że ktoś to ukradł. Jeden przycisk został dodany, aby gracze mogli aktywować coś na ekranie. Niedodawanie żadnego przycisku spowoduje "zamieszanie" dla konsumenta, ponieważ etykietowania przycisków jeszcze nie wynaleziono. Dopiero odkryto w późniejszych latach 80., kiedy Nintendo zdecydowało się na tyle odwagi, aby dodać jeszcze jeden przycisk. Ponieważ zespół projektowy wiedział, żeby konsumenci chcieli być z dala od ekranu telewizyjnego, 2-calowy kabel został dodany do kontrolera jak musztarda po obiedzie.

Pożytek

Atari 2600 ma zdolność do ciągłego migotania podczas grania w Pac-Man'a, aby dać Ci trudniejsze wyzwanie. Może też zmusić cię do pozostania w dół w E.T. upewniając się, że doświadczenie twojej gry jest okropne. Ktoś usłyszał, że to sprawia, że jest to ​​dobry materiał na ogień. Jeśli umieścisz go w tosterze, będziesz miał więcej radosnych doświadczeń niż gdybyś go odtworzył. Można również mikrofalówką przetopić joysticka na konsoli Atari 2600, aby wyglądał jak budynek w kupie śmieci.