Parowóz

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 20:00, 21 maj 2012 autorstwa Jeremy Kowalsky (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 188.47.18.3. Ofiarą rewertu jest 88.199.83.201.)
Plik:DSC02836.JPG
Kopciuch na stacji

Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w Chrzanowie i Poznaniu i pracowały pełną parą od roku 1919.

Dane techniczne

  • Liczba miejsc: Maszynista + mechanik = 2 miejsca
  • Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
  • Przyśpieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
  • Pojemność silnika: 150 hektolitrów.
  • W jeden parowóz może się przemienić tylko jeden człowiek

Wyposażenie

Standardowe

  • Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
  • Schowek na wodę/uran;
  • Maszynista;
  • 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
  • Koła (?).
  • Murzyn do rzucania węgla

Dodatkowe

Ciekawostki

  • Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
  • Komin trzeba było przepychać ręcznie;
  • Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
  • Wielu ludzi zarzeka się, że było kiedyś parowozem. Podobno mają na to wpływ odcinki Mody na Suknię.
  • Byłem kiedyś parowozem.

Koniec produkcji

  • Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
  • Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
  • Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.
  • Kiedy ludzie zaczęli zbyt często zamieniać się w parowozy, przerzucono się na pociągi, które nie były tak łatwe w transmutacji.