Warszawska Szybka Kolej Miejska

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 22:19, 15 sie 2012 autorstwa 89.72.103.15 (dyskusja) (35WE + otwarta linia na lotnisko.)

Szablon:Tspółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.

Historia

Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie niż zwykłe podmiejszczaki.

SKM vs Koleje Mazowieckie

SKM w Warszawie różni się od Kolei Mazowieckich następującymi szczegółami:

  • W największym szczycie porannym każdy pociąg SKM zawiera tylko jedną jednostkę EZT, co umożliwia pasażerom korzystanie z komfortowych miejsc na dachu, gdy badziewne KM wypuszczające 2 jednostki pozwalają tylko na drugorzędne miejsce w wagonie.
  • Mając na uwadze komfort podróży, władze postanowiły zamówić Ezety 14WE niewyposażone w toalety.
  • Chcąc jeszcze bardziej zadowolić pasażerów, Warszawa zamawia wyłącznie tabor wyposażony w siedzenia w układzie metro. Sprawia to, że w pociągach usiąść można tylko na przystankach końcowych.

Tabor

  • Szablon:Tpseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
  • Szablon:Toprócz pseudo-kibli (14WE) SKM miała wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 2 różnych firm,z 2 rożnymi schematami malowania odpowiednio: z SKM Trójmiasto 4 sztuki, a z ZNTK Mińsk Maz. 2 szt. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
    • Szablon:Tcechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu. Obecnie nie kursują. Po zakończeniu pracy w SKM-ce jednostki poszły w krzaki.
    • Szablon:Tte oryginalnie pomalowane jednostki jeździły w warszawskiej wsi na początku istnienia SKM. Po zakupie nowego taboru kibelki wróciły do 3city... ale niezamykające się drzwi i zardzewiałe blachy tak się spodobały warszawiakom, że SKM Warszawa ponownie sprowadziła do warszawskiej wsi. W chwili obecnej tkwią w krzakach w Gdyni Głównej.
    • Szablon:Tsprowadzone z b. Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku jedynie wyświetlacze nad drzwiami międzywagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57. Dodatkową różnicą jest brak klasycznego sygnału odjazdu. Jest tylko wkurzające ludzi pikanie drzwi. Zostały wycofane w 2011 roku.
  • Szablon:Tnowoczesny ezet produkcji Newagu ewidentnie wywyższa się spośród innego taboru w mieście. Do tego stopnia, że producent musiał zamontować dodatkowe wysuwane stopnie do drzwi umiejscowionych 10cm ponad peronem. Jednostki znane w internecie z nowoczesnych automatów do gier biletomatów zamontowanych w środku. Ponoć nigdy się nie psują, ale nie można powiedzieć tego samego o biletomatach i systemie informacji pasażerskiej.
  • Szablon:Tpierwszy pojazd SKMWa wyprodukowany przez bydgoską Pesę. Mają 6 członów i zostały zamówione specjalnie na linię lotniskową (na której i tak częściej jeżdżą inne składy). Jako pojazdy przystosowane do obsługi turystów i innych ludzi z wielkimi torbami, nie posiadają półek nad siedzeniami w stylu metro. Żeby jeszcze bardziej ułatwić życie pasażerom ze sporym bagażem, przejścia między członami są wąskie i występują w nich pochylnie lub schodki, a biletomaty znajdują się tylko na skrajach pociągu. Ponad to, z niewiadomych przyczyn elf posiada 4 rzeźnie. Elf wyróżnia się również odgłosami, jakie wydaje. Przy niskich prędkościach jest bowiem głośniejszy, niż EN57...
  • Szablon:Tnajnowszy pojazd. SKM nie umiało sobie poradzić z jego nazwaniem, więc zorganizowało konkurs na najgorszą najlepszą nazwę. Efekt widać...

Trasa

  • Szablon:TPruszków-Otwock, jest to najdłuższa trasa SKM. Najbardziej obładowana linia biegnąca przez tunel średnicowy. Wieloletnią tradycją jest umieszczanie na niej najmniej pojemnych i najstarszych pociągów, jakie posiada SKM. Hitem wśród pasażerów jest pojedyncza jednostka 19WE odjeżdżająca w godzinach szczytu do Pruszkowa. W ten sposób SKM w kompresji bez trudu dorównuje Japończykom.
  • Szablon:TLotnisko Chopina-Sulejówek-Miłosna. Pociąg kończy trasę na dworcu Zachodnim, czasami jak się spodoba to maszynistom, to kończą robotę na Wschodnim i nie jadą dalej. Ciekawostką jest fakt, że potrzeby Sulejówka są bardzo niewielkie, natomiast z pociągów korzystają głównie sąsiednie gminy. W ten sposób Sulejówek płaci krocie za wożenie cudzych pasażerów.
  • Szablon:TLotnisko Chopina-Legionowo. Na razie linia nie istnieje, ale już teraz planowane jest wprowadzenie atrakcji takich, jak kierowanie pociągów przez Śródmieście i Centralny na zmianę. Jako rezultat biedny pasażer, który pomyli stację, będzie musiał czekać godzinę na kolejną szansę na powrót do domu.
  • Szablon:Tbrak informacji ze strony ZTM .
  • Szablon:Tbędzie kiedyś.
  • Szablon:Tkto to wie?
  • Szablon:Tmiała chodzić do Otwocka ze Służewca, ale jest S1 to po co S7. A na Służewiec można tramwajem.
  • Szablon:Tbrak taboru na eksploatację tej linii.
  • Szablon:TWieliszew-Warszawa Wola, a tak na prawdę Legionowo-W-wa Gdańska [skanseny Koło, Kasprzaka, Wola - tu jest linia? Do Wieliszewa to w zależności od humoru maszynisty. Do niedawna linia była obsługiwana przez tzw. pseudo-SKM-ki. Pseudo SKM-ka to kolejka mazowiecka EN57 oklejona czymś czerwonym i kremowym. Od niedawna powietrze z Legionowa jest wożone wyłącznie przez elfy (27WE).
  • Szablon:Ttzw. powodźówka a'la metro wawerskie.