Nonsensopedia:Głosowanie na administratora
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 20:52, 16 lis 2012 autorstwa Mrowa57 (dyskusja • edycje) (→Aktualne przyznawanie uprawnień)
- Zobacz też Odbieranie uprawnień
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.
Zasady
Zasady zostały przegłosowane i są następujące:
- Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia bałwanka i minimum 750 edycji kreatywnych w przestrzeniach głównej, NonNews, Cytaty, Słownik, Nonźródła, Gra i Poradnik.
- Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
- Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie i spełniać wymogi.
- Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina. Wymogi zamieszczono poniżej.
- W głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed zapowiedzią głosowania, posiadający uprawnienia bałwanka i minimum 750 edycji kreatywnych w podanych przestrzeniach oraz wszyscy administratorzy.
- Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
- Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 60% uprawnionych do głosowania i >50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, >50% administratorów i co najmniej połowa liczby biurokratów.
- Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Ilość osób uprawnionych do głosowania sprawdza administracja.
- Głosowanie odbywa się na kanale w terminie wyznaczonym przez administrację. Głosowanie musi być zapowiedziane minimum na tydzień przed jego rozpoczęciem i podane do wiadomości w ogłoszeniach.
- Okres od zapowiedzi do głosowania to dostateczna ilość czasu do namysłu i przejrzenia wkładu kandydata. Głosowanie przewiduje wypowiedzi osób uprawnionych do głosowania (tj. komentarze i pytania do kandydata) oraz głosowanie właściwe.
- Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
- Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji. PUA nie jest miejscem ani prowadzenia sporów, ani ich mediacji.
- Naturalnie, zasady nie działają wstecz.
Wymogi
Poniższa lista definiuje wymogi, które musi spełniać kandydat, by pomyślnie przejść PUA.
Obowiązkowe
- Brak cholerycznego temperamentu, umiejętność współpracy z innymi, załatwianie spornych spraw via forum/query.
- Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
- Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
- Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
- Umiejętność kategoryzacji.
- Podstawowa znajomość licencji.
- Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
- Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
- Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
- Podstawowa znajomość komunikatów MediaWiki i magicznych słów.
Nieobowiązkowe
- Umiejętność poruszania się po Wikii.
- Brak parcia.
- Umiejętność rozwijania Gry.
- Umiejętności techniczne mile widziane (ale do tego nie potrzeba tłumu).
Chcę być adminem
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady oraz wymogi, zgłoś się do któregoś z administratorów (najlepiej via IRC).
Aktualne przyznawanie uprawnień
mrówa
gimme admin plox1
tak
- mrówa
nie