PolRegio

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Pociąg najnowszej generacji
Pociąg nieco starszej generacji
Najstarsza generacja

PolRegio (ur. 1 października 2001 jako Przewozy Regionalne) – polska organizacja przewozowa o charakterze przestępczym zastępczym, największy przewoźnik kolejowy w grupie poza grupą Poczekaj, Kiedyś Przyjedzie[1].

Historia

Kategorie pociągów

  • Regio – standardowy typ, obsługiwany głównie przez kible. Po wielu trasach posuwa przez kilka województw.
  • interRegio – ekskluzywny wariant na trasie Łódź Fabryczna - Warszawa Centralna. Alternatywa dla TLK.
  • Regioekspres – dawnych wspomnień czar...
  • musicRegiokostrzyńska ośmiornica wyciągająca swoje macki po całej Polsce.
  • viaRegio – pociągi specjalne, nie wiadomo kiedy uruchamiane.

Tabor

  • EN57 – znany i lubiany typ. Wraz ze swoimi pokrewnymi konstrukcjami - EN71, ED72 i ED73 - stanowią 95% wszystkich elektrycznych złomiastych trupków w taborze firmy.
  • ED59 – tzw. Akutas, prototyp Bydy, którą Intercity zajebało w 2008. Od 2016 stoi i się kurzy, bo mu homologacja wygasła.
  • EN62, EN76 i EN96Dart wersja krótka.
  • EN64 – tzw. Akutas Plus, słabsza wersja tego wyżej.
  • EN81 – specjalny składak z części do EN95 z podpierniczonymi wózkami i fotelami od SA135.
  • EN61 – składak z wózków po kiblach, o dziwo jeździ. W Małopolsce znany jako papa-pociąg.
  • EN63, ED78 i EN98 – słynny Impuls, nazwa pochodzi od faktu, że gdy stojąc na peronie przed takim pociągiem mrugniemy, po otwarciu oczu pociąg zniknie.
  • EU07 – drugi znany i lubiany typ, jednak rzadziej spotykany.

Przypisy

  1. Wykopana z bandy w 2008