Użytkownik:Zen.Xen.ni/Oculus Quest 2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
< Użytkownik:Zen.Xen.ni
Wersja z dnia 17:04, 21 cze 2021 autorstwa Pytajka (dyskusja • edycje) (przepraszam, zagapiłem się.)
Plik:Oczulus Quest 2.jpg
Spokojnie, nie wskoczy ci sam na głowę.

Oculus Quest 2 – Headset VR typu all in one wyprodukowany przez firmę Oculus Facebooka pod marką Oculus. Wypuszczony został 13 października 2020 roku, w celu przejęcia kontroli nad światem wprowadzenia technologii VR pod domowe strzechy.

Wersje Sprzętu

Quest 2 został wypuszczony w dwóch znacznie różniących się od siebie wersjach:

  • 64 GB – Wbrew nazwie wcale nie udostępnia 64 GB miejsca na w pamięci, gdyż kilka gigabajtów jest zaanektowanych przez system operacyjny urządzenia. Mimo to pozwala to zmieścić kilkanaście gier, albo około dwóch tysięcy map do gier rytmicznych. Odpowiednia opcja dla większości użytkowników.
  • 256 GB – Tutaj też nie mamy pełni pamięci na użytek własny, ze względu na system operacyjny. Ilość dostępnego miejsca pozwala jednak na wgranie albo kilkudziesięciu gier, na które wiecznie ci będzie brakowało czasu by je sprawdzić, albo na kilkanaście tysięcy beatmap do gier rytmicznych, z których 99% i tak nie będziesz ogrywać bo będziesz siedzieć tylko przy kilku ulubionych. W teorii ta wersja ma być dobra do nagrywania gameplayów, ale w praktyce i tak przechwytujesz je z poziomu peceta. Opcja zalecana dla ludzi co mają nadmiar gotówki, lub dla hipsterów.

Zawartość pudełka

O ile nie zamówiliśmy dodatkowych akcesoriów nasz zestaw startowy będzie składał się z następujących elementów:

  • Quest 2 właściwy – jednostka centralna przyjmująca kształt plastikowej cegły z kamerkami i soczewkami. Mimo że za wyjątkiem soczewek jest niemal niezniszczalny, i tak będziesz obchodzić się z nim jak z jajkiem. O dziwo sprzęt jest spokrewniony wampirami, ze względu na to że wystawienie sprzętu na słońce niszczy ekran urządzenia, zmieniając je dosłownie w plastikową cegłę. Ale bądźmy szczerzy, jaki zdrowy na umyśle gracz pozwala promieniom słonecznym wedrzeć się do jego świątyni grania?
  • Materiałowy pasek mocujący – pasek mocujący pozwala przytwierdzić sprzęt do twarzy. Potrafi być w miarę wygodny jeśli uda ci się go odpowiednio dopasować. Jednakże ze względu na to że wielu ludzi nie potrafi odpowiednio dopasować górnego paska, zawsze kończy się narzekaniem na bolącą kość polityczną potyliczną.
  • Interfejs twarzowy – przyrząd składający się z gołej gąbki i kawałka plastiku. Doskonale radzi sobie radzi z wchłanianiem potu i przyzwoicie acz nieidealnie z blokowaniem świata zewnętrznego. Z początku sprawia wrażenie wygodnego ale po około trzech miesiącach w dotyku zaczyna przypominać papier ścierny, a pochłonięty pot zacznie generować intensywny zapach starych skarpet którego za nic nie będzie się dało pozbyć. Zalecane zastąpienie zamiennikiem, albo przynajmniej założenie silikonowej nakładki.
  • Kontrolery – po jednym na każdą łapkę, przypominają kształtem nieco połówkę pada od Xboxa. Bardzo standardowe poza jednym aspektem, albowiem na jednym paluszku AA kontroler potrafi trzymać około miesiąca normalnego użytkowania. Z tego powodu padało wiele oskarżeń że Facebook usiłuje sprzedawać baterie atomowe w zestawie z kontrolerami co kończyło się pozwami od wielu od Amerykanów.
  • Ładowarka – Jak widać Facebook nie nadąża za trendami, i z jakiegoś powodu dalej dołącza ładowarkę w zestawie mimo że hipsterzy uznali takie zachowanie za zbyt mainstreamowe, co i tak nie zmieniło tego że Mark Zuckerberg ma ich uwagi w głębokim poważaniu.

Wybrane gry

  • Super Hot VR – W dużej mierze wabik na nowych w świecie VR, w dużej mierze to po prostu Superhot z zabraną możliwością poruszania się, jednak z dodaną na otarcie łez możliwością blokowania pocisków łapami lub bronią palną. Tytuł jest zalecany tylko dla nowicujszy w VR, bo VRowym weteranom zbyt szybko zaczyna uwierać niewielka ilość zawartości. Jedna z pierwszych gier obsługujących tryb 120 ramek na sekundę.
  • Synth Riders – Trzecia najbardziej popularna gra rytmiczna dostępna na VR. Jako jedna z nielicznych ma wbudowaną obsługę customowych Beatmap i modów z czego 90% niestety nie nadaje się do grania. Mimo że jest dostępna na wszystkie platformy VR, 90% graczy gra na Oculusie.
  • Echo VR – Exclusive na Oculusa, gameplayem przypomina Quiditcha bez mioteł w stanie nieważkości. Dużą popularność zawdzięcza temu że jest to tytuł free2play.

Kontrowersje

Oculus Quest 2 może i ma niską cenę, którą zawdzięcza funduszom Facebooka, jednak w przeciwieństwie do poprzednika Quest 2 bezwzględnie wymaga posiadania konta na Facebooku do korzystania z headsetu. Bez konta nie da się nawet zainstalować systemu operacyjnego, co nie podoba się wielu ludziom, którzy dzięki temu zapominają jednak o ilości danych które wykrada nam Facebook, z kontem czy bez niego, co jest Zuckerbergowi jak najbardziej na rękę.