Szpieg (Team Fortress 2)

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Saxton Hale propert damage!.png
Saxton Hale Versus The World by ZombieDiaries.jpg

UWAGA !!!
SAXTON HALE zatwierdza ten artykuł!
Jeżeli nie jesteś w 100% z niego zadowolony, to będziesz miał do czynienia ze mną!

PAMIĘTAJ O TYM!
Niewiele osób wie, ale Szpieg swego czasu startował w castingu na jedenastego Doktora

Tuż za tobą…

Szpieg o swojej pracy

Szpieg – prostak udający dżentelmena. Niezbyt udanie, gdyż przecież żaden szanujący się dżentelmen nie poszedłby ani do RED ani BLU, a tym bardziej nie wbiłby Ci noża w plecy w najmniej oczekiwanym momencie.

Historia

Szpieg zbyt dobrze ukrył swój akt urodzenia aby umożliwić identyfikację. Nie wiadomo jak się nazywa, ani gdzie dokładnie się urodził. Wszystko, co można o tym powiedzieć, to to, że urodził się u Żabojadów. Wiadomo jednak, że wykazywał niezwykłe umiejętności skradania się, deszyfracji oraz infiltracji…


Zaraz, co on tu… AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…!!!!

Makabryczne-morderstwo-nożem.jpg


Rozgrywka

Szpieg korzysta z rewolwerów, noży, zegarków czyniących go niewidzialnym, elektrosaperów[1] oraz papierośnicy zestawu przebrań.
Aby nim grać, trzeba być mega ogarniętym w FPS'ach, umieć się zakraść i szybko zwiać. Pod tym względem Szpieg przypomina tego z dubeltówką.

Niepisane prawa i zasady grą Szpiegiem

  • Jeżeli nie można grać Snajperem, wszyscy biorą Szpiega;
  • Szpiega bierze się po to, by usunąć działka albo Grubych;
  • Twój zaCenzura2.svgsty pogrom wroga Grubym zakończy dźgnięcie w plecy;
  • Twoja umiejętność gry Szpiegiem jest odwrotnie proporcjonalna do umiejętności gry Spaja przeciwników;
  • Jeżeli zabiłeś Szpiega – miał on Dzwon Zmarłego;
  • Nooby oskarżają o czity każdego Spaja.
  • Będąc przebranym za medyka, prawdopodobieństwo wykrycia przez grubego wynosi 0%

Newbie/Noob grający Szpiegiem

  • Przebiera się na oczach wroga;
  • Zamiast sapować działko strzela do niego z Rewolweru;
  • Próbuje się przebrać mając Ostateczną Nagrodę lub Kłujkę Voodoo Nieaktualne od Jungle Inferno;
  • Próbuje użyć Sapera na ludziach;
  • Próbuje użyć Sapera na konstrukcjach Inżynierów z drużyny
  • Używa Grzechotnika gdy u przeciwników nie ma Endżich;
  • W Snajpera z Antyklingą nie strzela, a dźga tylko raz[2];
  • Próbuje użyć Zamrożonego Agenta będąc podpalonym;
  • Myśli, że Dzwon Zmarłego nie działa, kiedy go włącza, a nie został jeszcze trafiony;
  • Zabity będąc niewidzialnym/przebranym wyzywa wrogów od cheaterów;
  • Lata przebrany za Grubego i nie może nikogo dogonić;
  • Wykonuje nieudane dźgnięcie w plecy, mimo że jest tuż za wrogiem;
  • Atakuje nożem od frontu;
  • Laguje tak mocno, że widzi siebie dźgającego kogoś, po czym teleportuje się i okazuje się, że od 10 min naparza w ścianę nożem;
  • Rashuje na wrogi team;
  • Przebrany za Skauta dziwi się, że nie jest szybszy;
  • Próbując dźgnąć w plecy Żołnierza/Demomana ginie od jego rocket/sticky jumpa;
  • Stoi na otwartej przestrzeni, mając na głowie Upiorny Cylinder (lub inną darmową czapkę), pomalowaną na najbardziej krzykliwy kolor;
  • Nie trafia z rewolweru do celu odległego o 0,5 m;
  • Gdy jakimś cudem zasapuje działko, gapi się na nie, zamiast zabić Inżyniera;
  • Jeżeli TY go zabijesz to jesteś n00bem, jeżeli on Ciebie zabije – też jesteś n00bem[3];
  • Będąc niewidzialnym gada przez mikrofon i dziwi się, że został wykryty;
  • Nigdy nie atakuje ważnych celów (np. Medyków, Grubych lub Inżynierów), tylko goni Skauta;
  • Wchodzi w sam środek wymiany ognia.

Tró Pros grający Szpiegiem

  • Używa Zestawu Przebrań z minusem i Dzwonu Zmarłego;
  • Potrafi przebrać się za Działko Strażnicze;
  • Sprzedaje Skautom headshoty Ambasadorem;
  • Może się przebrać mając Ostateczną Nagrodę;
  • W jednej ręce ma Rewolwer, w drugiej Nóż;
  • Dobija sapowane działko Grzechotnikiem;
  • Zabija będąc niewidzialnym;
  • Na dowolnej broni zawsze ma strzały krytyczne;
  • Przebrany za Grubego/Żołnierza/Demomana porusza się szybciej od Skauta;
  • Strzelając nie traci przebrania;
  • Jest odporny na wszelkie metody spychecku;
  • Korzysta ze wszystkich zegarków na raz;
  • Potrafi stać się niewidzialny używając Dzwonu Zmarłego nie będąc ranionym;
  • Jego rewolwer strzela z prędkością Miniguna;
  • Działko na jego widok samo się sapuje;
  • Potrafi zabić osoby pod wpływem ÜberCharge;
  • Teleportuje się od wroga do wroga, sprzedając backstaby;
  • Zabija wrogi team drwiną;
  • Zabija od frontu dźgnięciem w plecy;
  • Zabija telefragiem;
  • Jego saperów nie można zniszczyć;
  • Niszczy działko strażnicze, po czym dla pocieszenia zabija inżyniera.

Ciekawostki

  • Nosi garnitur, nazwy jego broni mają wskazywać na uprzejmość, zakłada gustowne kapelusze (np. Melonik Oszczercy)… A wszystko po to, by poderwać matkę Skauta;
  • Napisał i skomponował łagodnie brzmiącą piosenkę Peite Chou-Fleur[4]. Połowa społeczności przez to stwierdziła, że w relacjach między Szpiegiem a Matką Skauta nie chodzi tylko o podtrzymanie gatunku. Druga połowa stwierdziła jednak, że to tylko po to, żeby im mózgi rozCenzura2.svgbać, bo wie, że patrzymy;
  • Umie mówić po francusku, amerykańsku, hiszpańsku i katalońsku;
  • Po jego pierwszej walce ze Snajperem zostawił mu pamiątkę w postaci blizny przy oku;
  • Zawsze nosi kominiarkę – nawet w czasie „spotkań” z matką Skauta;
  • Jego uśmiech to naturalny trollface;
  • Nakłada na twarz kartonik z Twoją podobizną i BUM! już jest Twoją idealną kopią;
  • Podczas nakazanych sądownie prac społecznych w supermarkecie uratował małe dzieci przed porwaniem przez Starego Nicka, ucząc szybko jednego z nich techniki przebijania aorty soplem lodu.

Przypisy

  1. Które, zamiast podkładać bomby, rażą prądem budynki
  2. Jeśli chodzi o nooba, wiadomo od czego później pełny jest czat…
  3. Sytuacja rzadsza od spotkania Yeti
  4. Mały kalafior?