Ludzki żywot

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Ludzki żywot – gra z gatunku MMORPG. Wydawca nie jest do końca znany, różnoracy specjaliści wspominają o Bóg Studios, jak również o Biologia Arts, ze szczególnym uwzględnieniem grupy Ewolucja. Okrzyknięta najbardziej innowacyjną grą wszechczasów, głównie z racji niesamowitych efektów graficznych oraz technologicznych; wielowątkowej, nieliniowej fabuły, a także z niebywałej popularności – obecnie gra w nią około 6,6 miliarda ludzi, a liczba ta systematycznie rośnie. Niejasny jest również proces i czas powstawania tej niezwykłej gry, według niektórych zajęło to kilkaset milinów lat a wg. innych tylko 6 dni. Zważając na bardzo wysoki poziom wykonania druga wersja wydaje się być niedorzeczna, choć dawniej zdecydowana większość graczy uważała ją za racjonalną.

Ogólny zarys

Rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP) i opiera się w głównej mierze na interakcji z innymi graczami oraz otoczeniem. Bohater gry rozwija się, zdobywa doświadczenie i wiedzę. Wiele zamieszania wprowadza fakt, że fabuła gry nie jest w żadnym stopniu stała. Każdy z graczy rozpoczyna swoją historię zupełnie inaczej oraz prowadzi ją w zupełnie inny, indywidualny sposób. Każda rozgrywka niesie ze sobą zupełnie odmienny poziom wrażeń. Nawet najmniejsze wybory mają wpływ na kolejne wydarzenia. Fakt ten pogłębiony jest również przez bardzo duży aspekt losowości, oraz to, że na świat wpływają jednocześnie miliardy innych użytkowników.

Mechanika gry

Screenshot z jednej z wiejskich lokacji serwera Polska

Gracz jest w gruncie rzeczy całkowicie wolny, (wyjątkami są niektóre serwery z co bardziej restrykcyjną polityką) może robić cokolwiek, oczywiście w ramach zdrowego rozsądku i obowiązującego na serwerze prawa. Gracz, idąc przez życie zdobywa doświadczenie oraz nowe, przydatne bądź nie, umiejętności. Punkty biegłości w danej dziedzinie zdobywa jedynie dzięki praktyce. Im dłużej wykonuje daną pracę, tym lepiej mu ona wychodzi. Bardziej efektywnie dzieje się to, jeżeli pracujemy z już bardziej doświadczonym graczem, który uczy nas danej dziedziny. Często zdobywanie doświadczenia w niektórych domenach przychodzi łatwiej niż w innych. Jest to indywidualna i generowana losowo cecha. Najczęściej dzieje się to na początku gry, bądź w początkowych jej etapach. Można przyśpieszyć proces zdobywania statystyk używając niedozwolonych farmaceutyków, jak sterydy. Aczkolwiek wiąże się to z powikłaniami zdrowotnymi.

Charakterystyczną rzeczą jest interfejs bez jakichkolwiek wskaźników. Stan zdrowia opieramy na własnym samopoczuciu, sposobie w jaki wyświetlany jest obraz (przy niektórych chorobach i upojeniu alkoholowym występują np. omamy wzrokowe), albo na podstawie zmian na ciele. Gracze, którzy wybrali klasę "Medyk" są w stanie rozpoznać choroby, lub inne problemy ze zdrowiem, u innych graczy, po uprzednim przebadaniu, czyli sprawdzeniu ich parametrów, np. temperatury ciała.

Postać gracza musi odżywiać się oraz załatwiać wiele innych czynności fizjologicznych. W przeciwnym wypadku, może to grozić przedwczesnym końcem gry.

Otwieranie okna ekwipunku

Całe otoczenie jest tworzone przez oddziaływania graczy, a kolejni użytkownicy żyją w świecie zbudowanym przez poprzednich. Wszystkie miasta i jakiekolwiek rzeczy zostały zbudowane przez innych użytkowników, gry z takim stopniem interakcji trudno szukać.

Rozgrywka kończy się w momencie śmierci, a czy po niej występuje jakiś inny poziom pozostaje tajemnicą. Duża część teistów wierzy, że po śmierci następuje przejście do etapu bonusowego w postaci nieba bądź piekła, a także spotkanie z samym twórcą projektu. Ateiści uważają, że po śmierci to będą martwi i nigdzie nie pójdą. Osobną grupę stanowią hinduiści czy buddyści, oni wierzą, że po śmierci następuje respawn, niestety traci się przy okazji cały ekwipunek, doświadczenie, oraz znów startuje na poziomie 0.


Sprawa głównego admina

[[