FSO Polonez
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:52, 4 lis 2008 autorstwa Charitwo (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 83.20.98.103.)
Ten artykuł dotyczy 'samochodu'. Zobacz też polonez (taniec) i polonez (wódka). |
Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
- prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
- przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
- maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
- pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
- pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
- segment: Premium
- w standardzie:0
- kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu,
- poduszka powietrzna dla kota,
- kołdra powietrzna dla psa,
- pół litra,
- piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
- komplet opon dla jazdy po tundrze,
- samochód,
- kluczyki,
- książkę, gdzie będzie pisało, że to duży i bezpieczny samochód
- po dopłacie można otrzymać:
- sokowirówkę,
- przednią szybę,
- wycieraczki (ręczne),
- felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
- karnet do klubu Go-Go,
- kolejne pół litra,
- kierownicę obszytą skórą z królika,
- respirator pokładowy,
- prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
- szpachlówkę,
- farbę podkładową,
- pól litra likieru/lakieru w kolorze nadwozia,
- silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
- komputer pokładowy z monitorem,
- radio lampowe Unitra,
- worek węgla do pieca kaflowego,
- rękawice ze świńskiej skóry,
- szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów
Zalety
- Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
- Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
- W końcu to polski samochód.
- Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
- Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
- Brak przedniej klapy od komory silnikowej co zapewniało dobre chłodzenie silnika.
- Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka
- Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!
Wady
- Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litów etyliny na godzine podczas postoju.
- Wypoczynkowe hamowanie
- Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
- Podsterowny jak sie zap*** autostradą (droga tylko dla nas)
- Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).
- Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
- Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka
Ciekawostki
- Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
- Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.
Zaprzestanie produkcji
W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:
- Wybuchów silnika.
- Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
- Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.
- Zakończenia emisji Koła Fortuny.
- Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić