Hacker

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Plik:Informatyk w pracy.gif
Los niedoświadczonego Hakera

Hacker (znany też jako haker) – osoba znająca parę języków programowania, ale z palcem w nosie potrafiąca stworzyć swój własny, o niebo wydajniejszy i bardziej skomplikowany niż C++. Pod żadnym pozorem nie mylić z crackerem!

Hackerska mowa

Hackerzy potrafią posługiwać się wymyślonym przez nich i rozumianym tylko przez koty językiem. Przypadkowo zapytany na ulicy Hacker o sytuację polityczną w Polsce mówi: J4k poD@ją M3D14, CZYl1 gu9l3 sytU4cj4 je$t R4CZEJ Zł4 jAK Ms w1NDow5, wIęC J@K Wi@Dom0 LEp13J jE5T uŻYW4ć lINUx4!

Powstawanie i występowanie

Grupa ta powstała na uniwersytetach, pierwotnie składała się z studentów, którzy nie mieli kasy na dzwonienie z budek telefonicznych (prehakerzy), lub których zdenerwował profesor informatyki i całymi dniami zastanawiali się, jak wywalić uczelniany komputer. Następnie, wraz z ewolucją internetu, ich liczba wzrastała. Według dogmatu hakerem może cię nazwać tylko inny haker, ale i tak nie ma to prawie zastosowania poza elitą. Hakerzy są w 98% facetami, ale zdażają się też kobiety. Występują stadnie, najczęściej na forach i ircach, zgłębiając tajniki swego fachu, ale zdarzają się też sytuacje, gdy są w jednym pomieszczeniu, jest to zazwyczaj pokój z najszybszym PC i łączem lub serwerownia w piwnicy. W takich miejscach piszą zabezpieczenia/wirusy(w sumie to ckrakerzy)/w atmosferze burzy mózgów. Dla przedstwicieli tej grupy społecznej najważnejszy jest umysł i jego sprawność, ciało i duch idą w kąt.

Podzał

Hakerzy dzielą się na trzy grupy: White hat - ci co się najlepiej znają i piszą kod dla dobra ogółu Grey hat - efekt greyhat=blackhat+whitehat Black hat - psuje, często pijawki żerujące na kodze White hatów, który jest zazwyczaj na GNU GPL, interesuje ich tylko jak zdobyć czyjeś konto bankowe lub na Tibii

Przykazania Hackera

  1. Informacja chce być wolna.
  2. Chaos też.
  3. Wina jest zawsze po stronie admina.
  4. Wandalizm to nieprawdziwe, ideologiczne hakerstwo.
  5. Nie ma jutra bez komputra.
  6. Myj się dopiero po ukończeniu nowego projektu.
  7. Musisz tępić wszelkie przejawy działalności Microsoftu.
  8. I oprogramowania na zamkniętej licencji.
  9. Musisz jednak wydawać wersje swoich projektów przeznaczone pod tę cholerną windę, by zaszczepiać w społeczeństwie ideały wolnego oprogramowania.
  10. Jeśli nawet pracujesz w firmie informatycznej jako programista, to i tak po przyjściu z pracy musisz pisać nowe programy.
  11. Prawdziwym hackerem zostajesz dopiero, kiedy rodzina próbuje popsuć ci komputer, bądź po prostu wyrzucić go na śmietnik.
  12. Komputer cię nie przechytrzy, to ty przechytrzysz komputer.
  13. Zawsze wygrasz z komputerem w szachy, bo się zacina.

Linki zewnętrzne

Szablon:Stubinf