Pij mleko, będziesz wielki
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
![](/images/thumb/3/39/Pij_mleko.jpg/230px-Pij_mleko.jpg)
Pij, Lindzie się nie odmawia.
![](/images/thumb/f/fe/Vader.jpg/230px-Vader.jpg)
Akcja doczekała się parodii.
Pij mleko, będziesz wielki - ogólnopolska akcja medialna, prowadzona od września 2002 roku, kierowana do dzieci i ich przeczulonych rodziców. Jej celem - wbrew zapewnieniom reklamodawców, Bogusława Lindy i Kayah - nie jest podniesienie poziomu wapnia w organizmie społecznym, a wyprzedaż nadwyżek skupu mleka, które zalega w państwowych magazynach. Akcja trwa cały czas i jest także reklamą, o ironio, agencji reklamowej, poprawiającej własny wizerunek przez pogorszenie stanu zdrowia tych, o których deklaruje, że dba. W nowej wersji reklamy występuje Shrek, stąd nowa wersja hasła: Pij mleko, będziesz wielki i zielony.