Chińczyk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M (→‎Historia: Andrzeju, nie denerwuj się!)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 13: Linia 13:
* Człowieku nie irytuj się, bo żyłka pierdząca Ci pęknie!
* Człowieku nie irytuj się, bo żyłka pierdząca Ci pęknie!
* Ogarnij downa co w tobie drzemie zioom!
* Ogarnij downa co w tobie drzemie zioom!
* Andrzeju, nie denerwuj się!


Znana jest również ulepszona wersja gry pt. "Alkochińczyk". Tego akurat nie wymyślili Indiańce, ale polscy studenci.
Znana jest również ulepszona wersja gry pt. "Alkochińczyk". Tego akurat nie wymyślili Indiańce, ale polscy studenci.

Wersja z 21:10, 11 cze 2016

Dwóch Azjatów grających w chińczyka

Szablon:Tznana i lubiana gra planszowa.

Historia

Chińczyka (znanego też jako chinczyka) jak sama nazwa wskazuje wymyślili Hindusi (prawdopodobnie przebywających w Chinach). Dokonali tego dawno temu....

Gra cieszy się ogromną popularnością w Polsce. Obecnie na terenie województwa łódzkiego odbywają się zawody o tytuł tzw. "Mistrza Chinola". Zawody odbywają się od 2008 roku, kiedy to obecna mistrzyni – Katarzyna Pasikowska była w klasie maturalnej i nudziło jej się. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Gra jest znana także pod nazwą:

  • Chinol
  • Człowieku, ogarnij się!
  • Człowieku nie irytuj się, bo żyłka pierdząca Ci pęknie!
  • Ogarnij downa co w tobie drzemie zioom!
  • Andrzeju, nie denerwuj się!

Znana jest również ulepszona wersja gry pt. "Alkochińczyk". Tego akurat nie wymyślili Indiańce, ale polscy studenci.

Zawartość pudełka

  • Pudełko;
  • Plansza (czasami podzielona wzdłuż zgięcia na dwie części);
  • 16 pionków (4 jednego koloru np. 4 koloru #339900, 4 koloru #3366FF, 4 koloru #FF0000 i 4 koloru #FFFF00), czasami jednego brakuje;
  • Pan Śrubka (czarny koń, który zastępuje zagubiony żółty[1] pionek);
  • sześcianopodobny kawałek plastiku, z wgłębieniami na każdej ściance w ilości od 1 do 6, zazwyczaj wgłębienia są wypełnione czarnym kolorem (w zależności od koloru samej kostki, jeśli jest niebieska albo zielona - wgłębienia są głównie białe);
  • napis Made in China;
  • powietrze: zazwyczaj azot, ponad ¾ zawartości;
  • instrukcja: po chińsku (nie zawsze po polsku, czasem jest po angielsku, niektóre egzemplarze mają więcej niż jeden język).

Zasady gry

Przygotowanie

Najpierw należy wyjąć planszę (jeśli jest podzielona, to radzę połówki połączyć[2], można do tego użyć taśmy klejącej dostępnej w Biedronce) i pionki (po 4 jednego koloru dla jednego gracza (w przypadku 5 graczy, jednego gracza należy wykluczyć z gry[3])). Pionki należy ustawić na tzw. bazach (np. pionki koloru #339900 należy ustawić na bazie koloru #339900, ale dosyć często odcień może się trochę różnić). Bazy to kwadraty będące blisko brzegu planszy, każda z nich jest podzielona na 4 mniejsze kwadraty, właśnie w tych kwadratach należy ustawić pionki (dla sprawdzenia czy dany kwadrat jest kwadratem należy użyć linijki również dostępnej w Biedronce). Problemy pojawiają się wówczas, gdy kwadraty okazują się być okrągłe.

Początek i gra

Zaczyna się od rzutu sześcianopodobnym kawałkiem plastiku (zwanego kostką), a często kłótni o to, kto ma zacząć. Po ustaleniu i rzucie, jeżeli kostka nie zatrzyma się z 6 wgłębieniami do góry to gracz się zazwyczaj denerwuje i następny gracz wykonuje jego czynności. Jeżeli jednak wyrzuci 6 może "wyrzucić" swój pionek z bazy (ale najpierw musi się upewnić czy baza jest kwadratowa - musi użyć linijki; jeśli baza jest okrągła, gracz ma pecha i traci kolejkę). Musi postawić pionek na polu (na takim kwadraciku na wężu leżącym dookoła planszy) z kolorem bazy. Później znowu rzuca sześcianopodobnym kawałkiem plastiku i przesuwa się o tyle pól ile jest wgłębień na górnej ściance sześcianopodobnego... (wiesz czego) pomnożonych przez pierwiastek z , zgodnie z ruchem wskazówek zegara (jeśli nie wiesz, w którym to kierunku, możesz patrzyć na zegarek). Jeżeli gracz nie wyrzucił 6 (co uprawnia go do dodatkowego rzutu lub wyrzucenia pionka z bazy, co denerwuje innych graczy), to kolejny gracz powtarza (często kopiuje) jego ruchy. Jeżeli 2 pionki różnych graczy (czyli różnego koloru) spotkają się w jednym miejscu to pionek gracza, który rzucał zostaje, a 2-gi wraca do swojej bazy (co zazwyczaj powoduje poprawę/pogorszenie humoru danego gracza (w zależności czy "zbił", czy jego pionek został "zbity")).

Zakończenie

Żeby pionki nie kręciły się w kółko, co może doprowadzić do choroby lokomocyjnej i zawrotów głowy, dodano 4 pola (dla każdego z graczy) zwane domem lub niebem, które znajdują się w odległości kilku pól od pola z kolorem bazy, ale (niestety) w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara (znowu można spojrzeć na zegarek). Należy przejść prawie całego węża, aby znaleźć się w domu. Dla poprawy kondycji i zdrowia pionek może wykonać dodatkowe okrążenia. Gracz, którzy jako pierwszy będzie miał wszystkie pionki w domu wygrywa i denerwuje innych graczy lub powoduje u nich depresję.

Przypisy

  1. Albo i innego koloru
  2. Nie zawsze są równe
  3. Żadna wersja Chińczyka nie ma opcji pięciu graczy