Fallout: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Zobacz też: Fallout: New Vegas)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 79 wersji utworzonych przez 35 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Fallout.jpg|thumb|200px|Screenshot prezentujący grę]]
{{ek}}
[[Plik:Falloutintro.png|thumb|200px|Patrz, filmują nas!]]
[[Fallout]] [czyta sie falałt] to kultowy RPG w klimatach postapokaliptycznych, głównie zaczerpniętych wizją z [[Biblii]] i innych książek. Akcja 1 i 2 części gry dzieje sie w niedalekiej przyszłości w roku tysiąc pięćset sto dziewięćset. Co do trzeciej części nie wiadomo w którym roku będzie sie działa najprawdopodobniej w czasach z pod bitwy Pod Grunwaldem.
{{cytat|''Ja nie jestem taka, koleś! Znajdź sobie bramina, albo co.''|Jedna z żeńskich postaci na temat propozycji bliższego zapoznania się}}
'''Fallout, Folałt, FO1''' – pierwsza część kultowej serii postapokaliptycznych gier z gatunku RPG, wydana przez studio Interplay w 1997 roku.


== Fabuła ==
W Falloucie 1 jesteśmy wybyszem z krypty z nr 13 i wychodzimy na powierzchnie w celu zniszczenia armii miszcza, który jest bardzo zły, chociaż nie ma rączek ani nóżek. Jego armia robiona jest z super mutantów w [[super mutanty]] które są złe i brzydkie mają zielone włosy tęczową skórę i wielkie pryszcze na stopach. Ich iloraz inteligencji równa sie sumie pierwiastków kwadratu objętości i masy muzgó samego Ajsztajna - najwyższego wodza zulusów z Afryki.[[Grafika:0000151.jpg|left|thumb|89px]]
[[Plik:Set.png|thumb|200px|Hej, gładoskórek…]]
Super mutanci strzelają z bardzo ciężkiej broni głównie z pistoletów.
Po wojnie na przyciski [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanów Zjednoczonych]] z [[Chiny|Chinami]] o surowce naturalne, większość ziemskiej ziemi została zamieniona w żużel, a wszelkie prawo i sprawiedliwość była tylko historią. Na szczęście, przed wybuchem nuklearnym ktoś wymyślił Krypty, czyli podziemne schrony które służyły do <del>przeprowadzania chorych eksperymentów na ludziach przez bezduszną korporację</del> zachowania ostatniej ostoi ludzkości. Ponieważ w naszej rodzimej Krypcie 13 skończyły się wszelkie zasoby [[alkohol]]u wysokoprocentowego, my po około 100 latach jej zamknięcia jako jedyny trzeźwy mieszkaniec musimy wyruszyć na pustkowia by zdobyć potrzebne wyposażenie<ref>I przy okazji zdobyć jakiś hydroczip, pewnie do liczenia procentów</ref>. Po drodze spotkamy wiele interesujących osobowości, odwiedzimy sporo intrygujących miejsc, i na pewno oddamy nie jeden strzał z naszej pukawki do <del>meneli chcących odebrać nam łup z monopolowego</del> wymagających potworów, zmutowanych wersji stworzeń jakie znamy ze współczesności.
W falloucie możemy spotkać również ghuli - czyli inaczej ghuli. Są bardzo grzeczne, czasami gryzą. Odporne są na napromieniowanie, efekty zatrucia pokarmowego i upicia alkoholowego. Dożywają najczęściej miliard lat. Lubią jeść końską kupę.
W 2 części fallouta spotykamy więcej ghuli i więcej mutantów, a co za tym idzie - nic. W drugiej części jesteśmy pra pra dziadkiem wybysza z pierwszej części, chociaż akcja gry toczy się o wiele później.
Musimy znaleźć święty relikt [[G.E.C.K.]] czyli GEN EUROPEJSKIEGO CYCKA KROWIEGO. Jest bardzo święty ten przedmiot spowoduje że dojdzie do IV wojny światowej a nasz bohater musi go zdobyć dla swojej technologicznie rozwiniętej wioski - [[Aroio]].
W między czasie musimy zabić Enklawę - czyli takich bambusów w pancerzach wspomaganych z dzidami - to ich ulubiona broń.
Na początku gry zdobywamy już sam pancerz wspomagany i niszczymy na swej drodze wszystkie miasta - nie rozmawiamy z nikim bo z nikim sie nie da. Na samym koncu zabijamy prezydenta stanów zjednoczonych klona dżordża busza który jest zły i chce sam zniszczyć bez nas Planetę specjalnym środkiem FEV - FRUKTUSOWY EMANATOR VIAGRY.
Trzeba zauważyć że grafika stoi na bardzo wysokim poziomie - w samej grze znajduje się 16 modeli postaci!


== Kapsle ==
W Falloucie 3 mamy napaść na biały dom i przeszukać szczątki prezydenta busza który rozpętał 3 wojnę światową. Jak zawsze kolejna część = więcej mutków i wiecej ghuli oraz NPCów których będziemy mogli zabić.
W postapokaliptycznym świecie pojawia się deficyt na jedzenie, wodę i pieniądze, które <del>zagarnął rząd Stanów Zjednoczonych</del> zniknęły w niewyjaśnionych okolicznościach. Powojenna ludzkość zatem za monetę przetargową wybrała kapsle<ref>Mówi się od tej chwili o kapslu przetargowym</ref>, które już od pierwszej odsłony stały się charakterystycznym elementem całej serii.


=== Zalety używania kapsli jako środek płatniczy ===
Wymagania systemowe:
* Występują powszechnie w każdym zakątku świata;
10 GHZ
* zbieranie kapsli od teraz ma sens;
50 GIGa ram
* wygodniejsze przechowywanie od tradycyjnych pieniędzy;
Najnowsza karta graficzna z pamiecią 3 Giga
* koszt kupna piwa w butelce się częściowo zwraca.
LAPTOP
Gra nie obsługuje klawiatury ani myszki.


=== Wady ===
* Nie występują w postaci banknotów…
* …co wiąże się z dźwiganiem ogromnej ilości żelastwa przy większych zakupach;
* [[inflacja]] leci na łeb, na szyję przez wzgląd między innymi na nieproporcjonalną wartość metalu kapsli do ich symbolicznej wartości.


== Co oferuje Fallout? ==
Grafiki:
Klimat, niepowtarzalną rozgrywkę, intuicyjne sterowanie i grafikę, która jak na tamte czasy wyglądała <del>jak zlepek przypadkowych pikseli</del> bardzo ładnie. Kreacja postaci pozwalała bardzo dokładnie określić specyfikację naszej postaci, mogliśmy określić atrybuty główne za pomocą tzw. sytemu S.P.E.S.Z.Y.L<ref>Inteligencja na 1, Siła na 10, bo czemu nie?</ref>.
[[Grafika:Rozstrzaskany_supermutant_z_pistoletu.jpg|left|thumb|130px]]

[[Grafika:Miszcz_Mutantów.jpg|left|thumb|200px]]
== Noob w Fallout ==
* Nie rozumie, czemu nie może strzelać jednocześnie z kimkolwiek;
* Uważa, że szansa trafienia to HP;
* Nie używa niczego w inventory, tylko wsadza sobie to w slot i używa. Dziwi się potem, czemu mija jego tura;
* Atakuje wszystkich, których spotka;
* Przeklikuje dialogi;
* Ginie już na samym początku z rąk szczurów;
* Nigdy nie szuka Hydroprocesora. W efekcie dziwi się, kiedy po 150 dniach w grze następuje game over;
* Gdy zginie, dziwi się, że wówczas nie można się odrodzić;
* Pakuje wszystkie punkty SPECIAL w siłę;
* Jeśli to [[gimbus]], narzeka na grafikę, ''bo jezd brzydka i ponóra, wogule nie da siem w niom grac!'';
* Nie ma pojęcia, że tą grę można przejść także pokojowo;
* Gdy awansuje, nigdy nie ulepsza swojej postaci;
* A jak już, to ulepsza tylko umiejętność korzystania z wszelkich broni, nieważne, czy je ma, czy nie;
* Będąc w Blasku ignoruje informacje o napromieniowaniu i dziwi się, że zginął;
* Jeśli to [[dziecko neostrady]], myśli, że to Tibia 2;
* Po walce nigdy nie przeładowuje broni palnej;
* Traktuje grę jak [[Diablo]].

== Objawy uzależnienia od Fallouta ==
* Za 4000 kapsli możesz kupić sobie SMG, gorzałę i amunicję dla swoich towarzyszy.
* Mając jedynie 16 lat wszystkie burdele stoją dla ciebie otworem.
* Nie ważne że strażnik stoi do ciebie przodem, jak masz wysoką Kradzież okradniesz nawet delikwenta który patrzy ci w twarz.
* Wytępiłeś mutanty okupujące miasto? Proszę, twoja nagroda: dwie butelki Nuka–Coli, kilka flar i kawał złamanego kapsla.
* Zaniosłeś zupę mechanikowi? 200 PD.
* Masz limit dźwiganych rzeczy, więc kiedy go przekroczysz nie zapakujesz nawet jednego Stimpacka.
* Pomimo tego twoi towarzysze mogą nosić 20 Pancerzy Wspomaganych, bo taki limit ich nie obowiązuje<ref>Naprawiono to w [[Fallout 2|dwójce]], stety lub niestety</ref>.

== Zobacz też ==
* [[Fallout 2]]
* [[Fallout 3]]
*[[Fallout: New Vegas]]
* [[Fallout 4]]
* [[Baldur's Gate]]

{{Przypisy}}
{{Gry fabularne}}
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]

[[it:Fallout (videogioco)]]
[[pt:Fallout (jogo)]]

Aktualna wersja na dzień 02:52, 8 lis 2022

Screenshot prezentujący grę
Patrz, filmują nas!

Ja nie jestem taka, koleś! Znajdź sobie bramina, albo co.

Jedna z żeńskich postaci na temat propozycji bliższego zapoznania się

Fallout, Folałt, FO1 – pierwsza część kultowej serii postapokaliptycznych gier z gatunku RPG, wydana przez studio Interplay w 1997 roku.

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

Hej, gładoskórek…

Po wojnie na przyciski Stanów Zjednoczonych z Chinami o surowce naturalne, większość ziemskiej ziemi została zamieniona w żużel, a wszelkie prawo i sprawiedliwość była tylko historią. Na szczęście, przed wybuchem nuklearnym ktoś wymyślił Krypty, czyli podziemne schrony które służyły do przeprowadzania chorych eksperymentów na ludziach przez bezduszną korporację zachowania ostatniej ostoi ludzkości. Ponieważ w naszej rodzimej Krypcie 13 skończyły się wszelkie zasoby alkoholu wysokoprocentowego, my po około 100 latach jej zamknięcia jako jedyny trzeźwy mieszkaniec musimy wyruszyć na pustkowia by zdobyć potrzebne wyposażenie[1]. Po drodze spotkamy wiele interesujących osobowości, odwiedzimy sporo intrygujących miejsc, i na pewno oddamy nie jeden strzał z naszej pukawki do meneli chcących odebrać nam łup z monopolowego wymagających potworów, zmutowanych wersji stworzeń jakie znamy ze współczesności.

Kapsle[edytuj • edytuj kod]

W postapokaliptycznym świecie pojawia się deficyt na jedzenie, wodę i pieniądze, które zagarnął rząd Stanów Zjednoczonych zniknęły w niewyjaśnionych okolicznościach. Powojenna ludzkość zatem za monetę przetargową wybrała kapsle[2], które już od pierwszej odsłony stały się charakterystycznym elementem całej serii.

Zalety używania kapsli jako środek płatniczy[edytuj • edytuj kod]

  • Występują powszechnie w każdym zakątku świata;
  • zbieranie kapsli od teraz ma sens;
  • wygodniejsze przechowywanie od tradycyjnych pieniędzy;
  • koszt kupna piwa w butelce się częściowo zwraca.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Nie występują w postaci banknotów…
  • …co wiąże się z dźwiganiem ogromnej ilości żelastwa przy większych zakupach;
  • inflacja leci na łeb, na szyję przez wzgląd między innymi na nieproporcjonalną wartość metalu kapsli do ich symbolicznej wartości.

Co oferuje Fallout?[edytuj • edytuj kod]

Klimat, niepowtarzalną rozgrywkę, intuicyjne sterowanie i grafikę, która jak na tamte czasy wyglądała jak zlepek przypadkowych pikseli bardzo ładnie. Kreacja postaci pozwalała bardzo dokładnie określić specyfikację naszej postaci, mogliśmy określić atrybuty główne za pomocą tzw. sytemu S.P.E.S.Z.Y.L[3].

Noob w Fallout[edytuj • edytuj kod]

  • Nie rozumie, czemu nie może strzelać jednocześnie z kimkolwiek;
  • Uważa, że szansa trafienia to HP;
  • Nie używa niczego w inventory, tylko wsadza sobie to w slot i używa. Dziwi się potem, czemu mija jego tura;
  • Atakuje wszystkich, których spotka;
  • Przeklikuje dialogi;
  • Ginie już na samym początku z rąk szczurów;
  • Nigdy nie szuka Hydroprocesora. W efekcie dziwi się, kiedy po 150 dniach w grze następuje game over;
  • Gdy zginie, dziwi się, że wówczas nie można się odrodzić;
  • Pakuje wszystkie punkty SPECIAL w siłę;
  • Jeśli to gimbus, narzeka na grafikę, bo jezd brzydka i ponóra, wogule nie da siem w niom grac!;
  • Nie ma pojęcia, że tą grę można przejść także pokojowo;
  • Gdy awansuje, nigdy nie ulepsza swojej postaci;
  • A jak już, to ulepsza tylko umiejętność korzystania z wszelkich broni, nieważne, czy je ma, czy nie;
  • Będąc w Blasku ignoruje informacje o napromieniowaniu i dziwi się, że zginął;
  • Jeśli to dziecko neostrady, myśli, że to Tibia 2;
  • Po walce nigdy nie przeładowuje broni palnej;
  • Traktuje grę jak Diablo.

Objawy uzależnienia od Fallouta[edytuj • edytuj kod]

  • Za 4000 kapsli możesz kupić sobie SMG, gorzałę i amunicję dla swoich towarzyszy.
  • Mając jedynie 16 lat wszystkie burdele stoją dla ciebie otworem.
  • Nie ważne że strażnik stoi do ciebie przodem, jak masz wysoką Kradzież okradniesz nawet delikwenta który patrzy ci w twarz.
  • Wytępiłeś mutanty okupujące miasto? Proszę, twoja nagroda: dwie butelki Nuka–Coli, kilka flar i kawał złamanego kapsla.
  • Zaniosłeś zupę mechanikowi? 200 PD.
  • Masz limit dźwiganych rzeczy, więc kiedy go przekroczysz nie zapakujesz nawet jednego Stimpacka.
  • Pomimo tego twoi towarzysze mogą nosić 20 Pancerzy Wspomaganych, bo taki limit ich nie obowiązuje[4].

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. I przy okazji zdobyć jakiś hydroczip, pewnie do liczenia procentów
  2. Mówi się od tej chwili o kapslu przetargowym
  3. Inteligencja na 1, Siła na 10, bo czemu nie?
  4. Naprawiono to w dwójce, stety lub niestety