Fallout 4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Potrzebna pomoc!)
Znacznik: edytor źródłowy
 
(→‎Zobacz też: Fallout: New Vegas)
Znacznik: edytor wizualny
 
(Nie pokazano 44 wersji utworzonych przez 10 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Fallout 4''' – czwarta pełnoprawna część kultowego i jakże oryginalnego [[Fallout|Falałta]]. Standardowo, gra została stworzona i wydana przez Bethesdę słynącego z wszechobecnych bugów, a także dużego wsparcia dla modów, które o dziwo są znacznie lepsze niż sama gra. Tym razem przenosimy się do [[Boston]]u, ale mimo zmiany miejsca, dodania konstrukcji własnego schronienia niczym w [[The Sims|Simsach]] oraz wyjątkowo rozbudowanego edytora postaci nic się tu nie zmieniło, nawet silnik gry pozostał ten sam. Otrzymujemy więc ten sam denny miks [[FPS]]a i c[[RPG]]a, w którym wykonujemy zadania rodem z serii [[Borderlands]] bądź [[Skyrim]]a, spadamy przed zmutowanymi zwierzakami oraz dołączamy do jednej z mało przekonujących frakcji.
'''Fallout 4''' – czwarta część serii [[Fallout]], słynąca z wszechobecnych bugów, a także dobrego wsparcia dla modów, które o dziwo są znacznie lepsze niż sama gra. Mimo dodania tak licznych nowości jak możliwość skonstruowania własnego schronienia niczym w [[The Sims|Simsach]] oraz wyjątkowo rozbudowanego edytora postaci nic się nie zmieniło, nawet silnik gry pozostał ten sam.


== Fabuła ==
== Realizm w grze==
* Nate/Nora (główny bohater/bohaterka), będąc świadkiem morderstwa małżonka oraz uprowadzenia dziecka, po wyjściu z [[Lodówka|lodówki]] najpierw próbuje poszukiwać swojej pociechy, ale po rozmowie z Codswordem nic już jej nie przeszkadza, żeby rozebrać do fundamentów całe miasteczko, wymordować gang bandytów i od razu założyć organizację Minutemanów, a o dziecku przypomni sobie jakieś dwa tygodnie i dziesięć poziomów później.
Tym razem rozpoczynamy przed wojną atomową. Na początku wita nas koleś, który twierdzi, że pochodzi z Vault-Tec znanej ze schronów i proponuje nam przeprowadzkę do pobliskiego schronu 111. Ponieważ zaraz potem wyją syreny zwiastujące zrzut [[Bomba atomowa|atomówek]], zgadzamy się bez wahania i śpimy w niej przez 210 lat. Budzimy się, widząc martwego małżonka oraz brak swojego dziecka, więc nie pozostaje nam nic innego, jak wyłazić na powierzchnię, aby go odnaleźć. W międzyczasie dowiadujemy się o Instytucie konkurującą z Bractwem Stali o dominację w ruinach Bostonu i jego okolicach. To, kto wygra tą wojnę, zależy oczywiście od ciebie.
* Jedyny ocalały zakłada organizację Minutemanów, która ma wyzwolić Wspólnotę i zostaje ich generałem, ale wszystkie wioski odbija w pojedynkę lub maksymalnie z jednym towarzyszem, gdy cała armia Minutemanów zbija bąki w bazach i nic nie robi.
* Fabryka Corvega znajduje się w Lexington, gdzie Preston Garvey stracił połowę swojego oddziału i uciekł do Concord. A Ty spokojnie pierwszego dnia po wyjściu z lodówki możesz iść i wymordować wszystkich, używając jedynie pistoletu znalezionego w krypcie i broni samoróbki zrobionej ze śmieci.
* Zrujnowane budynki wypełnione potworami wyglądają jakby były dzień po imprezie, a nie 210 lat po wojnie, a na stole oprócz pełnych flaszek alkoholu możemy znaleźć jeszcze ciepłe kluski.
* Główny bohater, mimo że pochodzi z cywilizowanego świata sprzed wojny, nie ma problemów żołądkowych po zjedzeniu 210-letniego spleśniałego żarcia z Jedz-o-tronika.
* Towarzysze głównego bohatera mimo że mogą np. złamać rękę, są nieśmiertelni. Mało tego, gdy my na terenach napromieniowanych wskoczymy do Power Armora, to po pewnym czasie odwalimy kitę, a nasz towarzysz będzie wesoło spacerować w płaszczu i dogadywać, że będziemy świecić.
* Jak już w końcu rozwalimy skur{{cenzura}}, który porwał nam dzieciaka i wściekle odgrażamy się że dorwiemy porywaczy, możemy dołączyć do jakiejś frakcji i rozpętać wojnę.
* Uzależnienia od wszystkiego możemy ot tak wyleczyć idąc do lekarza i płacąc mniej niż płacimy w Polsce chcąc ominąć kolejki na [[NFZ]]. Podobnie jest choćby z najcięższą chorobą popromienną, a operacją plastyczną robioną w piwnicy nie narażamy się na żadne komplikacje.
* Stimpack to cudowne panaceum, po jednym wstrzyknięciu leczy złamane cztery kończyny i rozwalony łeb zaraz po oberwaniu pociskiem z bazooki i przyjęciu serii z karabinu maszynowego.
* Fallout 4 jest grą w którą przez całe dzieciństwo grał [[MacGyver]] niczym dziecko neo w [[Tibia|Tibię]]. Możemy zrobić cudownego stimpacka z pasty do zębów i byle jakiej jednostki krwi, nawet takiej która leżała 200 lat w rozwalonej lodówce pod gruzami. Można zbudować mały generator spalinowy z pierwszych lepszych śmieci jakie znajdziesz pod ręką, będzie działał na paliwie pozyskanym z mydła czy zapalniczki. Szczytem jest budowa generatorów atomowych z kilku zegarków, wentylatorów biurkowych, starych budzików i kilku wiader.
* Budowa najbardziej zaawansowanego technologicznie urządzenia na świecie – teleportera, jest możliwa do zrobienia w parę chwil z wykorzystaniem jeszcze większych śmieci niż te wymagane do konstrukcji generatora atomowego, do tego potrzeba ich mniej i znajdziesz je wszędzie. Pod warunkiem, że posiadasz schemat nabazgrany przez byłego naukowca Instytutu. Pal licho, że schemat przypomina obrazek narysowany przez czteroletnie dziecko.
* Muszkiet laserowy, który wygląda jak ulep ze znaleziska pierwszych lepszych kontenerów na śmieci, jest jedną z najsilniejszych broni laserowych w grze.
* Burze nuklearne i napromieniowane jedzenie szkodzą tylko nam. Wszyscy pozostali mieszkańcy wspólnoty żyją sobie z tym jak gdyby nigdy nic.
* Woda z rzeki jest silnie napromieniowana, ale bardziej nam szkodzi zanurzenie w niej stóp niż wypicie wiadra.
* Zamontowanie na rzece urządzenia zbudowane z paru puszek po konserwach, kilku śrubek z wentylatorów, tostera i butelki oleju kuchennego produkuje krystalicznie czystą wodę pitną.
* Woda w rzece jest radioaktywna, ale wszystkie wody gruntowe są czyste jak ze studni artezyjskiej. Wystarczy zamontować ręczną pompkę do wody.
* Samochody wybuchają z siłą bomby zrzuconej na Hiroszimę po wystrzeleniu w nich paru pocisków z pistoletu. Nie wybuchły 200 lat wcześniej na skutek działania fal uderzeniowych z bomb.
* Gotując zupę albo kluski używamy tylko brudnej wody z rzeki. Wszak woda pitna się do tego nie nadaje.
* Możesz ulepszyć w dowolny sposób KAŻDĄ broń, nawet sztachetę z płotu czy wałek do ciasta.
* Gdy ograbimy z rzeczy opuszczony budynek i zabijemy w nim wszystko, co żyje, po kilku dniach budynek cudownie wypełni się przedmiotami.
* Po zdobyciu poziomu doświadczenia możesz nauczyć się umiejętności „Towar z odzysku”, dzięki której w magiczny sposób znajdziesz amunicję do każdej giwery w śmietniku, lodówce czy pralce.


== Dodatki do gry ==
== Noob w Fallout 4 ==
* Ginie w prologu.
* '''Automatron''' – niejaki Mechanik postanowił objąć władzę nad Wspólnotą poprzez użycie tzw. Robomózgów, oczywiście rozpętając wojnę. Jeśli go pokonamy, uzyskamy dostęp do konstrukcji własnych robotów chętnie pomagających nam w przetrwaniu w tym burdelu z rozbudowanymi elementami ich personalizacji. Możemy je więc pomalować w kolorach [[Superman]]a bądź dodać mu głos [[Antoni Macierewicz|Antoniego Macierewicza]].
* Jak już udało mu się przejść prolog, ginie zabity przez radrakany w krypcie 111.
* Po włączeniu Pip-boya pojawia mu się [[Niebieski ekran śmierci|BSoD]].
* Jeśli uda mu się uratować Minutemanów, nie potrafi zbudować im osiedla.
* Nie modyfikuje broni palnej.
* Walczy jedynie za pomocą młotów, desek i innego rodzaju badziewia.
* Uzdrawia się używając brudnej wody, żywności przedwojennej, surowych warzyw i mięsa, a potem dziwi się że ginie na strzała z pistoletu pierwszego lepszego bandyty.
* Zbiera wszystkie możliwe śmieci, a później dziwi się, że nie może biec a opcje szybkiej podróży do osiedla ma niedostępną. Wtedy taszczy cały ten majdan przez 30 minut realnego czasu.
* Jak już dotrze do warsztatu, to okazuje się, że brakuje np. miedzi, bo nie wie za jakimi śmieciami się rozglądać, żeby zdobyć ten materiał.
* Gdy nauczy się modyfikować broń palną to pakuje długie lufy do broni, a potem walczy nią z półdystansu strzelając z biodra.
* Albo daje obcięte lufy i dziwi się, że nie może zestrzelić bandyty na dachu.
* Downgraduje komory nabojowe do słabszych wersji np. .38, a potem dziwi się że nawet szczura nie ubije.
* Nie umie zhackować terminala. Najczęściej kończy się to blokadą na amen.
* Nie umie otworzyć nawet łatwego zamka spinką, więc przegapia multum amunicji i przedmiotów, potem ryczy że nie ma kapsli a do walki został mu tylko pistolet samoróbka z 20 nabojami .38.
* Przeklikuje dialogi.
* Nie dba o żywność, wodę i łóżka w osadach.
* Nie pomaga w obronie atakowanych wiosek, a potem dziwi się, że wszyscy mu się buntują.
* Ustanawia w swoich osadach dyktaturę, wymyśla że wprowadzi karę śmierci dla niezadowolonych osadników i strzela do nich, po czym jest zaskoczony tym, że Preston Garvey go atakuje.
* Jak już uda mu się dotrzeć do The Glowing Sea to nie wie, że należy użyć tam ochrony przeciwpromiennej i dziwi się, że w pewnym momencie ginie.
* Strzela do Vertbirdów, a potem żołnierze w Power Armorach robią z niego mokrą plamę. Myślał że uda mu się walczyć z Bractwem Stali niczym partyzantka podczas okupacji Polski.
* Szarżuje z muszkietem laserowym na Deathclawa.
* Wali z Grubasa do przeciwnika stojącego metr od niego.
* Nie wie jak trafić do Diamond City.
* Punkty w SPECIAL rozdaje losowo albo debilnie.
* Nigdy nie zalicza testów charyzmy w dialogach.
* Nadużywa alkoholu i narkotyków, wpada w uzależnienia, a potem dziwi się że ma fatalne staty.
* Nie wie jak uruchomić Power Armor, bo nie wie że w odróżnieniu od poprzednich gier tu trzeba go zasilić Fusion Corem.
* A jak uda mu się uruchomić to nie wie jak go naprawić i chodzi ostatecznie w armorze z rozwalonymi wszystkimi elementami.
* Przegrywa walki nawet na poziomie Very Easy.
* Próbuje farmić legendarnych przeciwników na poziome Easy albo Very Easy.
* Nie umie przyłączyć kabla elektrycznego w osadzie, więc mimo że buduje 20 generatorów to ciągle jest zdziwiony że żadne urządzenie elektryczne mu nie działa. Przecież w statach osady jest wysoki poziom energii.


== Zobacz też ==
* '''Wasteland Workshop''' – tym razem udomawiamy zwierzęta (nawet Szpony Śmierci!), żywimy nimi naszych mieszkańców i otrzymujemy nowe rzeczy do budowy w swoim schronie. Słodko.
* [[Fallout]]

* [[Fallout 2]]
* '''Far Habor''' – Wspólnota uznała, że jesteśmy bezużyteczni i postanowili nas wygnać do pobliskiej wyspy – tytułowego Far Habor. Na miejscu okazuje się, że doszło tam do kłótni między syntkami, Dziećmi <del>[[Neostrada|Neostady]]</del> Atomu i pobliskimi mieszkańcami. Oczywiście trzeba pogodzić wszystkie frakcje. Przez wielu uznawany za najlepszy dodatek w grze.
* [[Fallout 3]]

*[[Fallout: New Vegas]]
* '''Contraptions Workshop''' – to samo, co w Wasteland Workshop, więc dostajemy możliwość tworzenia nowych rzeczy i pułapek. Poza tym nic godnego uwagi.

* '''Vault-Tec Workshop''' – tym razem otrzymujemy możliwość budowy własnego schronu przeciwatomowego a'la Krypta 13 z pierwszych Falloutów. Dodano więc budowę pod ziemią, odpowiednie schody, ściany oraz rzeczy niezbędne do przeżycia tutaj. Żeby tylko hydroprocesor się nie zepsuł, bo czeka cię powtórka z rozrywki.

* '''Nuka World''' – Uwielbiasz Nuka-Colę? Jeśli tak, to nie mogłeś lepiej trafić. W atrakcjach lunaparku zabijanie, zabijanie i jeszcze raz zabijanie, ewentualnie jeszcze nowa równie fatalna, co w głównej grze fabuła, kiepskie postacie i brońki.


{{Gry fabularne}}
{{Gry fabularne}}
[[Kategoria: Komputerowe gry fabularne]]


[[es:Fallout 4]]
[[Kategoria: Komputerowe gry fabularne]]
[[it:Fallout 4]]
[[pt:Fallout 4]]

Aktualna wersja na dzień 02:53, 8 lis 2022

Fallout 4 – czwarta część serii Fallout, słynąca z wszechobecnych bugów, a także dobrego wsparcia dla modów, które o dziwo są znacznie lepsze niż sama gra. Mimo dodania tak licznych nowości jak możliwość skonstruowania własnego schronienia niczym w Simsach oraz wyjątkowo rozbudowanego edytora postaci nic się nie zmieniło, nawet silnik gry pozostał ten sam.

Realizm w grze[edytuj • edytuj kod]

  • Nate/Nora (główny bohater/bohaterka), będąc świadkiem morderstwa małżonka oraz uprowadzenia dziecka, po wyjściu z lodówki najpierw próbuje poszukiwać swojej pociechy, ale po rozmowie z Codswordem nic już jej nie przeszkadza, żeby rozebrać do fundamentów całe miasteczko, wymordować gang bandytów i od razu założyć organizację Minutemanów, a o dziecku przypomni sobie jakieś dwa tygodnie i dziesięć poziomów później.
  • Jedyny ocalały zakłada organizację Minutemanów, która ma wyzwolić Wspólnotę i zostaje ich generałem, ale wszystkie wioski odbija w pojedynkę lub maksymalnie z jednym towarzyszem, gdy cała armia Minutemanów zbija bąki w bazach i nic nie robi.
  • Fabryka Corvega znajduje się w Lexington, gdzie Preston Garvey stracił połowę swojego oddziału i uciekł do Concord. A Ty spokojnie pierwszego dnia po wyjściu z lodówki możesz iść i wymordować wszystkich, używając jedynie pistoletu znalezionego w krypcie i broni samoróbki zrobionej ze śmieci.
  • Zrujnowane budynki wypełnione potworami wyglądają jakby były dzień po imprezie, a nie 210 lat po wojnie, a na stole oprócz pełnych flaszek alkoholu możemy znaleźć jeszcze ciepłe kluski.
  • Główny bohater, mimo że pochodzi z cywilizowanego świata sprzed wojny, nie ma problemów żołądkowych po zjedzeniu 210-letniego spleśniałego żarcia z Jedz-o-tronika.
  • Towarzysze głównego bohatera mimo że mogą np. złamać rękę, są nieśmiertelni. Mało tego, gdy my na terenach napromieniowanych wskoczymy do Power Armora, to po pewnym czasie odwalimy kitę, a nasz towarzysz będzie wesoło spacerować w płaszczu i dogadywać, że będziemy świecić.
  • Jak już w końcu rozwalimy skurSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragment, który porwał nam dzieciaka i wściekle odgrażamy się że dorwiemy porywaczy, możemy dołączyć do jakiejś frakcji i rozpętać wojnę.
  • Uzależnienia od wszystkiego możemy ot tak wyleczyć idąc do lekarza i płacąc mniej niż płacimy w Polsce chcąc ominąć kolejki na NFZ. Podobnie jest choćby z najcięższą chorobą popromienną, a operacją plastyczną robioną w piwnicy nie narażamy się na żadne komplikacje.
  • Stimpack to cudowne panaceum, po jednym wstrzyknięciu leczy złamane cztery kończyny i rozwalony łeb zaraz po oberwaniu pociskiem z bazooki i przyjęciu serii z karabinu maszynowego.
  • Fallout 4 jest grą w którą przez całe dzieciństwo grał MacGyver niczym dziecko neo w Tibię. Możemy zrobić cudownego stimpacka z pasty do zębów i byle jakiej jednostki krwi, nawet takiej która leżała 200 lat w rozwalonej lodówce pod gruzami. Można zbudować mały generator spalinowy z pierwszych lepszych śmieci jakie znajdziesz pod ręką, będzie działał na paliwie pozyskanym z mydła czy zapalniczki. Szczytem jest budowa generatorów atomowych z kilku zegarków, wentylatorów biurkowych, starych budzików i kilku wiader.
  • Budowa najbardziej zaawansowanego technologicznie urządzenia na świecie – teleportera, jest możliwa do zrobienia w parę chwil z wykorzystaniem jeszcze większych śmieci niż te wymagane do konstrukcji generatora atomowego, do tego potrzeba ich mniej i znajdziesz je wszędzie. Pod warunkiem, że posiadasz schemat nabazgrany przez byłego naukowca Instytutu. Pal licho, że schemat przypomina obrazek narysowany przez czteroletnie dziecko.
  • Muszkiet laserowy, który wygląda jak ulep ze znaleziska pierwszych lepszych kontenerów na śmieci, jest jedną z najsilniejszych broni laserowych w grze.
  • Burze nuklearne i napromieniowane jedzenie szkodzą tylko nam. Wszyscy pozostali mieszkańcy wspólnoty żyją sobie z tym jak gdyby nigdy nic.
  • Woda z rzeki jest silnie napromieniowana, ale bardziej nam szkodzi zanurzenie w niej stóp niż wypicie wiadra.
  • Zamontowanie na rzece urządzenia zbudowane z paru puszek po konserwach, kilku śrubek z wentylatorów, tostera i butelki oleju kuchennego produkuje krystalicznie czystą wodę pitną.
  • Woda w rzece jest radioaktywna, ale wszystkie wody gruntowe są czyste jak ze studni artezyjskiej. Wystarczy zamontować ręczną pompkę do wody.
  • Samochody wybuchają z siłą bomby zrzuconej na Hiroszimę po wystrzeleniu w nich paru pocisków z pistoletu. Nie wybuchły 200 lat wcześniej na skutek działania fal uderzeniowych z bomb.
  • Gotując zupę albo kluski używamy tylko brudnej wody z rzeki. Wszak woda pitna się do tego nie nadaje.
  • Możesz ulepszyć w dowolny sposób KAŻDĄ broń, nawet sztachetę z płotu czy wałek do ciasta.
  • Gdy ograbimy z rzeczy opuszczony budynek i zabijemy w nim wszystko, co żyje, po kilku dniach budynek cudownie wypełni się przedmiotami.
  • Po zdobyciu poziomu doświadczenia możesz nauczyć się umiejętności „Towar z odzysku”, dzięki której w magiczny sposób znajdziesz amunicję do każdej giwery w śmietniku, lodówce czy pralce.

Noob w Fallout 4[edytuj • edytuj kod]

  • Ginie w prologu.
  • Jak już udało mu się przejść prolog, ginie zabity przez radrakany w krypcie 111.
  • Po włączeniu Pip-boya pojawia mu się BSoD.
  • Jeśli uda mu się uratować Minutemanów, nie potrafi zbudować im osiedla.
  • Nie modyfikuje broni palnej.
  • Walczy jedynie za pomocą młotów, desek i innego rodzaju badziewia.
  • Uzdrawia się używając brudnej wody, żywności przedwojennej, surowych warzyw i mięsa, a potem dziwi się że ginie na strzała z pistoletu pierwszego lepszego bandyty.
  • Zbiera wszystkie możliwe śmieci, a później dziwi się, że nie może biec a opcje szybkiej podróży do osiedla ma niedostępną. Wtedy taszczy cały ten majdan przez 30 minut realnego czasu.
  • Jak już dotrze do warsztatu, to okazuje się, że brakuje np. miedzi, bo nie wie za jakimi śmieciami się rozglądać, żeby zdobyć ten materiał.
  • Gdy nauczy się modyfikować broń palną to pakuje długie lufy do broni, a potem walczy nią z półdystansu strzelając z biodra.
  • Albo daje obcięte lufy i dziwi się, że nie może zestrzelić bandyty na dachu.
  • Downgraduje komory nabojowe do słabszych wersji np. .38, a potem dziwi się że nawet szczura nie ubije.
  • Nie umie zhackować terminala. Najczęściej kończy się to blokadą na amen.
  • Nie umie otworzyć nawet łatwego zamka spinką, więc przegapia multum amunicji i przedmiotów, potem ryczy że nie ma kapsli a do walki został mu tylko pistolet samoróbka z 20 nabojami .38.
  • Przeklikuje dialogi.
  • Nie dba o żywność, wodę i łóżka w osadach.
  • Nie pomaga w obronie atakowanych wiosek, a potem dziwi się, że wszyscy mu się buntują.
  • Ustanawia w swoich osadach dyktaturę, wymyśla że wprowadzi karę śmierci dla niezadowolonych osadników i strzela do nich, po czym jest zaskoczony tym, że Preston Garvey go atakuje.
  • Jak już uda mu się dotrzeć do The Glowing Sea to nie wie, że należy użyć tam ochrony przeciwpromiennej i dziwi się, że w pewnym momencie ginie.
  • Strzela do Vertbirdów, a potem żołnierze w Power Armorach robią z niego mokrą plamę. Myślał że uda mu się walczyć z Bractwem Stali niczym partyzantka podczas okupacji Polski.
  • Szarżuje z muszkietem laserowym na Deathclawa.
  • Wali z Grubasa do przeciwnika stojącego metr od niego.
  • Nie wie jak trafić do Diamond City.
  • Punkty w SPECIAL rozdaje losowo albo debilnie.
  • Nigdy nie zalicza testów charyzmy w dialogach.
  • Nadużywa alkoholu i narkotyków, wpada w uzależnienia, a potem dziwi się że ma fatalne staty.
  • Nie wie jak uruchomić Power Armor, bo nie wie że w odróżnieniu od poprzednich gier tu trzeba go zasilić Fusion Corem.
  • A jak uda mu się uruchomić to nie wie jak go naprawić i chodzi ostatecznie w armorze z rozwalonymi wszystkimi elementami.
  • Przegrywa walki nawet na poziomie Very Easy.
  • Próbuje farmić legendarnych przeciwników na poziome Easy albo Very Easy.
  • Nie umie przyłączyć kabla elektrycznego w osadzie, więc mimo że buduje 20 generatorów to ciągle jest zdziwiony że żadne urządzenie elektryczne mu nie działa. Przecież w statach osady jest wysoki poziom energii.

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]