Fortnite: Battle Royale: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Biednie to wygląda.)
 
M
Linia 7: Linia 7:


Tak jak podstawą wygranej w RTSach jest ekonomia, tak w grach BR istotny do wygrania jest Ekwipunek.
Tak jak podstawą wygranej w RTSach jest ekonomia, tak w grach BR istotny do wygrania jest Ekwipunek.

=== Zasoby ===
*'''Amunicja''' – Przez początkujących bywa lekceważona, ale z czasem gracz mający więcej rozumu niż marmozeta lwia pojmuje że wystrzelanie się ze wszelkiej amunicji często oznacza śmierć. Zazwyczaj najlepszym źródłem jest przeciwny gracz bez broni. Lub szarozielona, niepozorna skrzynka.

*'''Drewno''' – podstawowy materiał budowlany, łatwo się go zdobywa i łatwo się niszczy konstrukcje zeń stworzone. Często używany do tworzenia schodów i mostów, by oszczędzić mocniejszych materiałów. Zdobywamy ścinając drzewa i niszcząc szopy zbierakiem.

*'''Kamień''' – drugi surowiec budowlany, pozwala już budować solidne a przy okazji ładnie wyglądające budowle. W dodatku jest stosunkowo łatwy w wydobyciu. Wydobywamy z walających się wszędzie kamieni, gruzu i ceglanych budowli.

*'''Stal''' – Wytrzymała, ale wydobywanie jej trwa wieki. Mimo to jej wydobycie jest opłacalne, gdyż za jej pomocą zbudujemy potężny bunkier pozwalający na długotrwałą walkę. Zazwyczaj chomikowany aż do końca gry.


=== Broń ===
=== Broń ===
Broń dla czytelności podzielimy na typy amunicji, rosnąco kalibrem.

*'''Zbierak''' – Zaczynamy z nim grę. Nie można go zamienić ani wyrzucić, i zawsze zajmuje jeden slot plecaka. Zadaje tak nieznaczne obrażenia, że w zasadzie nadaje się tylko do dobijania rannych gdy nie mamy amunicji, ewentualnie niszczenia snajpera nie mającego broni innej broni. Niezły natomiast do burzenia ścian, i pozyskiwania materiałów.
*'''Zbierak''' – Zaczynamy z nim grę. Nie można go zamienić ani wyrzucić, i zawsze zajmuje jeden slot plecaka. Zadaje tak nieznaczne obrażenia, że w zasadzie nadaje się tylko do dobijania rannych gdy nie mamy amunicji, ewentualnie niszczenia snajpera nie mającego broni innej broni. Niezły natomiast do burzenia ścian, i pozyskiwania materiałów.

==== Broń na lekką amunicję ====


*'''Pistolet''' – Pierwsza broń nadająca się do zabijania. Wbrew pozorom całkiem skuteczny, dosyć szybkostrzelny i niezły pod kątem celności. Nadaje się i na średni i na krótki dystans. Występuje w rzadkościach od szarej do niebieskiej.
*'''Pistolet''' – Pierwsza broń nadająca się do zabijania. Wbrew pozorom całkiem skuteczny, dosyć szybkostrzelny i niezły pod kątem celności. Nadaje się i na średni i na krótki dystans. Występuje w rzadkościach od szarej do niebieskiej.

*'''Pistolet maszynowy''' – duża szybkostrzelność, małe obrażenia i gigantyczny rozrzut. Nadaje się tylko na krótki dystans, acz bywa całkiem skuteczną kontrą na strzelbę. Występuje w jakości od szarej do niebieskiej.
*'''Pistolet maszynowy''' – duża szybkostrzelność, małe obrażenia i gigantyczny rozrzut. Nadaje się tylko na krótki dystans, acz bywa całkiem skuteczną kontrą na strzelbę. Występuje w jakości od szarej do niebieskiej.


Linia 18: Linia 32:
*'''Rewolwer''' – Zdecydowanie najmniej użyteczny z pistoletów, potężne obrażenia, ale zanim wystrzelisz drugi raz przeciwnik zdoła cię zabić dwa razy. Często zabicie człowieka ze zbierakiem bywa problematyczne, choć od biedy nadaje się do rozbijania ścian fortu na odległość.
*'''Rewolwer''' – Zdecydowanie najmniej użyteczny z pistoletów, potężne obrażenia, ale zanim wystrzelisz drugi raz przeciwnik zdoła cię zabić dwa razy. Często zabicie człowieka ze zbierakiem bywa problematyczne, choć od biedy nadaje się do rozbijania ścian fortu na odległość.


==== Strzelby ====
*'''Strzelba Pompka''' – Występuje tylko w dwóch wariantach, w szarym i zielonym. O ile szara ma znaczną wadę w postaci 90 podstawowych punktów obrażeń o tyle zielona jest prawdziwą bronią zagłady. Obie pompki są bowiem jak na strzelby bardzo celne, i dosyć łatwo trafić w głowę, zabijając nawet w pełni opancerzonego przeciwnika jednym strzałem. Zadając 255 punktów obrażeń.
*'''Strzelba Pompka''' – Występuje tylko w dwóch wariantach, w szarym i zielonym. O ile szara ma znaczną wadę w postaci 90 podstawowych punktów obrażeń o tyle zielona jest prawdziwą bronią zagłady. Obie pompki są bowiem jak na strzelby bardzo celne, i dosyć łatwo trafić w głowę, zabijając nawet w pełni opancerzonego przeciwnika jednym strzałem. Zadając 255 punktów obrażeń.

*'''Strzelba Bojowa''' – Ta strzelba jest tak klasyczna jak tylko możliwe. Z bliska potężna, ale na odległość paru metrów obrażenia zmieszają się do poziomu tych zadawanych przez pinezki. Mieści 8 pocisków w magazynku, i występuje w rzadkościach od zielonej do purpurowej.
*'''Strzelba Bojowa''' – Ta strzelba jest tak klasyczna jak tylko możliwe. Z bliska potężna, ale na odległość paru metrów obrażenia zmieszają się do poziomu tych zadawanych przez pinezki. Mieści 8 pocisków w magazynku, i występuje w rzadkościach od zielonej do purpurowej.


==== Karabinki na średnią amunicję ====

*'''Karabin Szturmowy''' – jest to broń którą szybko można znienawidzić. Rzekomo dobra na średni dystans, acz ma bardzo irytujący odrzut i dosyć niską szybkostrzelność. Do tego przy strzelaniu full auto celność spada tak szybko, że będziemy trafiać wszystko poza przeciwnikiem, biegnącym na nas z pistoletem lub strzelbą. Występuje we wszystkich rzadkościach, choć te dosyć mocno różnią się wyglądem. Do jakości niebieskiej wygląda jak M16, zaś od jakości purpurowej jak SCAR.
*'''Karabin Szturmowy''' – jest to broń którą szybko można znienawidzić. Rzekomo dobra na średni dystans, acz ma bardzo irytujący odrzut i dosyć niską szybkostrzelność. Do tego przy strzelaniu full auto celność spada tak szybko, że będziemy trafiać wszystko poza przeciwnikiem, biegnącym na nas z pistoletem lub strzelbą. Występuje we wszystkich rzadkościach, choć te dosyć mocno różnią się wyglądem. Do jakości niebieskiej wygląda jak M16, zaś od jakości purpurowej jak SCAR.


Linia 31: Linia 47:


*'''Samopowtarzalny Karabin Snajperski''' – wydaje się fajny, ale po chwili obcowania okazuje się totalnie dziadowski. Ze względu na niskie obrażenia, może zabić tylko strzałem w głowę. A szybkostrzelność jest na tyle niska, że czterotaktówka strzela niewiele wolniej. Można podnieść, ale jak masz ale jak masz wybór, możesz wzgardzić.
*'''Samopowtarzalny Karabin Snajperski''' – wydaje się fajny, ale po chwili obcowania okazuje się totalnie dziadowski. Ze względu na niskie obrażenia, może zabić tylko strzałem w głowę. A szybkostrzelność jest na tyle niska, że czterotaktówka strzela niewiele wolniej. Można podnieść, ale jak masz ale jak masz wybór, możesz wzgardzić.

==== Broń wybuchowa ====
*'''Granatnik''' – Znajdowany od wielkiego dzwonu. Kompletnie nie nadaje się do walki z ludźmi, z uwagi na działąnie tej broni, natomiast znakomicie nadaje się do spamowania fortu przeciwnika. I demolowania go. Podobnie jak snajperka występuje od jakości niebieskiej wzwyż. Mieści 6 granatów.

*'''Rakietnica''' – Może strzelać tylko jedną rakietą na raz, jest powolna, ale w przeciwieństwie do granatnika da się nią zabić. Jest powolniejsza, acz precyzyjniejsza i pewniejsza w użyciu od granatnika. O dziwo, można stosunkowo łatwo przeżyć strzał rakiety na klatę gdyż zadaje max 100 punktów obrażeń. Oznacza to że mając miksturę osłony, możemy przyjąć strzał rakiety na klatę. Nie oznacza to że można robić rockiet jumpy.

==== Przedmioty używalne ====

*'''Granat ręczny''' – znajdujemy po trzy sztuki, można mieć maksymalnie 15. Działają podobnie do granatów z granatnika, ale zasięg rzutu jest tak mały że łatwo można się nim samemu wysadzić. Przydatne do odpędzenia goniącego przeciwnika.

*'''Bandaż''' – znajdujemy w paczkach po pięć sztuk jedna sztuka pozwala w dwie sekundy wyleczyć 15 hp, ale nie może wyleczyć więcej niż 75. Można mieć nawet 15 sztuk.

*'''Apteczka''' – Gdy jesteś ranny, nigdzie nie możesz jej znaleźć. Acz gdy znajdziesz, może uratować życie. Użycie jej trwa 8 sekund, ale odnawia życie do pełna. Można mieć 3 ze sobą.

*'''Mikstura osłony''' – czyli po prostu płyn do spryskiwaczy. Wypicie zmienia cię tymczasowo w rosyjskiego komandosa, i zwiększa twój pancerz o 50 punktów. Można go wypić duszkiem w 4 sekundy. Można ze sobą zabrać dwa słoiki.

*'''Sok ''Siorb''''' – lokalny odpowiednik denaturatu. Wchodzi lepiej niż płyn bo picie trwa 2 sekundy. Sprawia on że przez 25 sekund co sekundę dostajemy po punkcie zdrowia i po punkcie pancerza. Można mieć przy sobie zapas dwóch butelek.

*'''Krzak''' – Zestaw patyków i liści pozwalający niemal idealnie przebrać się za krzak. Stojąc w miejscu i nie obracając kamery, można chwilę przetrwać. Niestety nawet najmniejszy ruch sprawi że zostaniemy zdemaskowani. W dodatku wystarczy jeden strzał, lub nieumiejętne zjechanie z urwiska by stracić przebranie. Innym słowem, mało przydatny.

==== Pułapki ====

Wersja z 21:54, 20 lis 2017

Fortnite – gra ze stajni Epic Games, która wyszła w formie wczesnego dostępu w 25 czerwca 2017 roku. Całość jest podzielna dwa główne komponenty, czyli Fabularno-Kooperacyjny tryb Ratowania Świata(Save The World), i popularniejszy i darmowy tryb Pola Bitwy (Battle Royale). Ze względu na znaczne różnice między trybami będą opisane osobno

Pole bitwy

Założenia tego trybu są identyczne co w każdym szanującym się przedstawicielu tego gatunku. Zostajemy zrzuceni na wyspę z autobusu przyczepionego do balonu i staramy się przetrwać jak najdłużej. Startujemy jedynie z kilofem i lotnią, więc wszelkie dobra musimy sobie tak jak w starych arenówkach sobie poszukać. Zazwyczaj zaleceanym jest eliminować innych graczy, ale nie ma nic na przeszkodzie by skitrać się w krzaku, przeczekać do ostatniego przeciwnika, i spróbować go dobić. Zwykle okazuje się, jednak że gdy my mamy jedynie marny pistolet maszynowy, przeciwnik jest obwieszony zrabowany miksturami i bronią zdolną nas zabić w ułamek sekundy. Gra posiada system budowania, przez co staje się niezłym symulatorem minecrafta na serwerze pełnym greeferów.

Narzędzia przetrwania

Tak jak podstawą wygranej w RTSach jest ekonomia, tak w grach BR istotny do wygrania jest Ekwipunek.

Zasoby

  • Amunicja – Przez początkujących bywa lekceważona, ale z czasem gracz mający więcej rozumu niż marmozeta lwia pojmuje że wystrzelanie się ze wszelkiej amunicji często oznacza śmierć. Zazwyczaj najlepszym źródłem jest przeciwny gracz bez broni. Lub szarozielona, niepozorna skrzynka.
  • Drewno – podstawowy materiał budowlany, łatwo się go zdobywa i łatwo się niszczy konstrukcje zeń stworzone. Często używany do tworzenia schodów i mostów, by oszczędzić mocniejszych materiałów. Zdobywamy ścinając drzewa i niszcząc szopy zbierakiem.
  • Kamień – drugi surowiec budowlany, pozwala już budować solidne a przy okazji ładnie wyglądające budowle. W dodatku jest stosunkowo łatwy w wydobyciu. Wydobywamy z walających się wszędzie kamieni, gruzu i ceglanych budowli.
  • Stal – Wytrzymała, ale wydobywanie jej trwa wieki. Mimo to jej wydobycie jest opłacalne, gdyż za jej pomocą zbudujemy potężny bunkier pozwalający na długotrwałą walkę. Zazwyczaj chomikowany aż do końca gry.

Broń

Broń dla czytelności podzielimy na typy amunicji, rosnąco kalibrem.

  • Zbierak – Zaczynamy z nim grę. Nie można go zamienić ani wyrzucić, i zawsze zajmuje jeden slot plecaka. Zadaje tak nieznaczne obrażenia, że w zasadzie nadaje się tylko do dobijania rannych gdy nie mamy amunicji, ewentualnie niszczenia snajpera nie mającego broni innej broni. Niezły natomiast do burzenia ścian, i pozyskiwania materiałów.

Broń na lekką amunicję

  • Pistolet – Pierwsza broń nadająca się do zabijania. Wbrew pozorom całkiem skuteczny, dosyć szybkostrzelny i niezły pod kątem celności. Nadaje się i na średni i na krótki dystans. Występuje w rzadkościach od szarej do niebieskiej.
  • Pistolet maszynowy – duża szybkostrzelność, małe obrażenia i gigantyczny rozrzut. Nadaje się tylko na krótki dystans, acz bywa całkiem skuteczną kontrą na strzelbę. Występuje w jakości od szarej do niebieskiej.
  • Taktyczny pistolet maszynowy – lepszy magazynek i celność kosztem mniejszej szybkostrzelności. Słabsza na bliższy, acz bardziej użyteczna na większym dystansie. Występuje w kolorach od zielonego do purpurowego.
  • Rewolwer – Zdecydowanie najmniej użyteczny z pistoletów, potężne obrażenia, ale zanim wystrzelisz drugi raz przeciwnik zdoła cię zabić dwa razy. Często zabicie człowieka ze zbierakiem bywa problematyczne, choć od biedy nadaje się do rozbijania ścian fortu na odległość.

Strzelby

  • Strzelba Pompka – Występuje tylko w dwóch wariantach, w szarym i zielonym. O ile szara ma znaczną wadę w postaci 90 podstawowych punktów obrażeń o tyle zielona jest prawdziwą bronią zagłady. Obie pompki są bowiem jak na strzelby bardzo celne, i dosyć łatwo trafić w głowę, zabijając nawet w pełni opancerzonego przeciwnika jednym strzałem. Zadając 255 punktów obrażeń.
  • Strzelba Bojowa – Ta strzelba jest tak klasyczna jak tylko możliwe. Z bliska potężna, ale na odległość paru metrów obrażenia zmieszają się do poziomu tych zadawanych przez pinezki. Mieści 8 pocisków w magazynku, i występuje w rzadkościach od zielonej do purpurowej.

Karabinki na średnią amunicję

  • Karabin Szturmowy – jest to broń którą szybko można znienawidzić. Rzekomo dobra na średni dystans, acz ma bardzo irytujący odrzut i dosyć niską szybkostrzelność. Do tego przy strzelaniu full auto celność spada tak szybko, że będziemy trafiać wszystko poza przeciwnikiem, biegnącym na nas z pistoletem lub strzelbą. Występuje we wszystkich rzadkościach, choć te dosyć mocno różnią się wyglądem. Do jakości niebieskiej wygląda jak M16, zaś od jakości purpurowej jak SCAR.
  • Karabin Bojowy – broń strzelająca serią pocisków, mająca znacznie większą celność trafień. Jest łatwiejsza do opanowania od szturmówki na średni, choć ciężka w użyciu na krótki. W przeciwieństwie do niej, nie występuje w wersji purpurowej i złotej.
  • Karabin z Lunetą – Bardzo Celna broń, świetna i na daleki i na średni dystans. Strzela pojedynczymi pociskami. Przez co jest na bliski dystans słaba. Znakomita do atakowania uciekających wrogów.
  • Czterotaktowy Karabin Snajperski – snajperka z dostępnym jednym pociskiem w magazynku, który często wystarczy by zabić. Trafienie w ciało zadaje 120 punktów obrażeń w niebieskiej wersji. Skuteczna broń, ale tylko na daleki dystans i do stacjonarnych celów. Ruchome cele ze względu na mocno opadający tor lotu pocisku i niską szybkość są ciężkie do trafienia. Quickscope, czy trafienie z biodra jest niemal niemożliwe, przez co jeśli w pobliżu jest przeciwnik, będzie cię mógł zabić nawet mając tylko zbierak.
  • Samopowtarzalny Karabin Snajperski – wydaje się fajny, ale po chwili obcowania okazuje się totalnie dziadowski. Ze względu na niskie obrażenia, może zabić tylko strzałem w głowę. A szybkostrzelność jest na tyle niska, że czterotaktówka strzela niewiele wolniej. Można podnieść, ale jak masz ale jak masz wybór, możesz wzgardzić.

Broń wybuchowa

  • Granatnik – Znajdowany od wielkiego dzwonu. Kompletnie nie nadaje się do walki z ludźmi, z uwagi na działąnie tej broni, natomiast znakomicie nadaje się do spamowania fortu przeciwnika. I demolowania go. Podobnie jak snajperka występuje od jakości niebieskiej wzwyż. Mieści 6 granatów.
  • Rakietnica – Może strzelać tylko jedną rakietą na raz, jest powolna, ale w przeciwieństwie do granatnika da się nią zabić. Jest powolniejsza, acz precyzyjniejsza i pewniejsza w użyciu od granatnika. O dziwo, można stosunkowo łatwo przeżyć strzał rakiety na klatę gdyż zadaje max 100 punktów obrażeń. Oznacza to że mając miksturę osłony, możemy przyjąć strzał rakiety na klatę. Nie oznacza to że można robić rockiet jumpy.

Przedmioty używalne

  • Granat ręczny – znajdujemy po trzy sztuki, można mieć maksymalnie 15. Działają podobnie do granatów z granatnika, ale zasięg rzutu jest tak mały że łatwo można się nim samemu wysadzić. Przydatne do odpędzenia goniącego przeciwnika.
  • Bandaż – znajdujemy w paczkach po pięć sztuk jedna sztuka pozwala w dwie sekundy wyleczyć 15 hp, ale nie może wyleczyć więcej niż 75. Można mieć nawet 15 sztuk.
  • Apteczka – Gdy jesteś ranny, nigdzie nie możesz jej znaleźć. Acz gdy znajdziesz, może uratować życie. Użycie jej trwa 8 sekund, ale odnawia życie do pełna. Można mieć 3 ze sobą.
  • Mikstura osłony – czyli po prostu płyn do spryskiwaczy. Wypicie zmienia cię tymczasowo w rosyjskiego komandosa, i zwiększa twój pancerz o 50 punktów. Można go wypić duszkiem w 4 sekundy. Można ze sobą zabrać dwa słoiki.
  • Sok Siorb – lokalny odpowiednik denaturatu. Wchodzi lepiej niż płyn bo picie trwa 2 sekundy. Sprawia on że przez 25 sekund co sekundę dostajemy po punkcie zdrowia i po punkcie pancerza. Można mieć przy sobie zapas dwóch butelek.
  • Krzak – Zestaw patyków i liści pozwalający niemal idealnie przebrać się za krzak. Stojąc w miejscu i nie obracając kamery, można chwilę przetrwać. Niestety nawet najmniejszy ruch sprawi że zostaniemy zdemaskowani. W dodatku wystarczy jeden strzał, lub nieumiejętne zjechanie z urwiska by stracić przebranie. Innym słowem, mało przydatny.

Pułapki