Free jazz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(automatyczna podmiana)
(Allahu Thumburihhtu!)
Znacznik: przez API
Linia 1: Linia 1:
{{sur|nurtu w [[Muzyka|muzyce]]|[[Free Jazz (płyta)]]}}
{{sur|nurtu w [[Muzyka|muzyce]]|[[Free Jazz (płyta)]]}}
[[Plik:Sun-Ra‎|thumb|250px|right|Jedna z najlepszych solówek<br />free jazzowych]]
[[Plik:Sun-Ra‎|thumb|250px|Jedna z najlepszych solówek<br />free jazzowych]]
{{Wikipediapage}}
{{Wikipediapage}}
{{cytat|...charakteryzuje się pełną swobodą harmoniczną, kolektywną improwizacją, olbrzymią intensywnością wyrazu, polirytmicznością, inkorporowaniem wpływów muzyki etnicznej z różnych części świata, rozszerzeniem palety dźwięków muzycznych na zgrzyty, szmery itp.|[[Wikipedia]] o '''free jazzie'''. Źródło mówi samo za siebie…}}
{{cytat|...charakteryzuje się pełną swobodą harmoniczną, kolektywną improwizacją, olbrzymią intensywnością wyrazu, polirytmicznością, inkorporowaniem wpływów muzyki etnicznej z różnych części świata, rozszerzeniem palety dźwięków muzycznych na zgrzyty, szmery itp.|[[Wikipedia]] o '''free jazzie'''. Źródło mówi samo za siebie…}}

Wersja z 03:54, 29 sty 2017

Plik:Sun-Ra
Jedna z najlepszych solówek
free jazzowych
New-Bouncywikilogo.gif Dla tych bez poczucia humoru, eksperci z Wikipedii posiadają nudniejszy powiązany artykuł.
Zobacz: Free jazz

...charakteryzuje się pełną swobodą harmoniczną, kolektywną improwizacją, olbrzymią intensywnością wyrazu, polirytmicznością, inkorporowaniem wpływów muzyki etnicznej z różnych części świata, rozszerzeniem palety dźwięków muzycznych na zgrzyty, szmery itp.

Wikipedia o free jazzie. Źródło mówi samo za siebie…

Free jazz – odmiana jazzu, rozpoczęta we wczesnych latach sześćdziesiątych wraz z beznadziejną innowacyjną płytą saksofonisty Ornette Colemana pod tym samym tytułem. Przez większość normalnych ludzi nie do odróżnienia od dźwięków wydawanych przez szkolną orkiestrę w czasie strojenia.

Charakterystyka

Free jazz daje taką swobodę grania, że w zespole free jazzowym może grać praktycznie każdy. Zbyteczne są takie idiotyczne utrudnienia jak metrum, tonacja czy tempo. Do wykonania utworu potrzeba jedynie paru ludzi wyposażonych w dziwne, nienastrojone instrumenty. Dobrze nadają się: