Half-Life

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:44, 24 kwi 2013 autorstwa Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (→‎Fabuła: usunąłem masło maślane)
HL box beta.jpg

...

Gordon Freeman o grze Half-Life

Half-Life (ang. półżyt), Haj Laj, Ojciec Konter Strajka - gra komputerowa z gatunku FPS; symulator farmy ataku obcych na Ziemię. Opracowana przez Korporację Zawór w 1998 roku, więc można powiedzieć, że jest dosyć nowa. Podobno została wielokrotnie nagradzana grą roku, jednak nikt nie wie, za co. Na jej potrzeby stworzono silnik graficzny GoldSrc, na którym dzisiaj działają kalkulatory. Jeśli jeszcze tego nie ogarnęliście - na podstawie tej pikselozy powstał CeeS 1.6. Half-Life doczekał się trzech dodatków: Przeciwna Siła, Niebieski Shift oraz Rozkład. Kiedyś tam w 2004 roku wydano konwersję tej gry na silnik Source, ale to nadal ten sam kotlet, tylko w innym opakowaniu.

Fabuła

Od samego początku gracz wciela się w postać Kondoma Freemana, młodego, zdolnego, przystojnego, umięśnionego, wygadanego doktora fizyki teoretycznej (czyli: "Jeśli się nie świeci i nie płonie, to można to zjeść") pracującego w tajnej bazie Black Mesa Research Facility gdzieś na zadupiu w Nowym Meksyku. Jest to fikcyjny ośrodek (a to ci heca!), wymyślony przez zapalonych fanów teorii spiskowych i Strefy 51 pracujących dla Zaworu. Po krótkiej, pięciominutowej czterogodzinnej przejażdżce kolejką, Gordon bierze udział w eksperymencie, który zrewolucjonizuje rynek tamponów. Jego rola w tym procederze jest bardzo istotna - musi nadusić jeden guzik, a następnie przepchnąć wózek z tamponem do maszyny testującej, znajdującej się (aż!) pięć metrów dalej. Niestety, coś poszło nie tak, prototypowy pochłaniacz krwi otworzył czarną dziurę, która otworzyła portale, które pozwoliły złym i morderczym kosmitom z innego wymiaru przedostać się na Ziemię.

Nasz dzielny bohater znajduje łom, po czym od razu postanawia stawić czoła najeźdźcy, którzy bezkarnie zabijają i gwałcą niewinnych naukowców (taki z niego badass). Podczas swoich podróży spotyka ocalałych pracowników Black Mesy, kosmitów z serem zamiast głów oraz - w późniejszej części gry - świetnie wyszkolonych i wrogich żołnierzy HECU wysłanych przez rząd, którzy nie potrafią zachować szyku i pchają się pod celownik Gordona kiedy tylko się da.

Objawy uzależnienia

  • Nie rozstajesz się ze swoim łomem choćby na krok.
  • Nie odzywasz się ani słowem, bo myślisz, że i tak każdy wie, o co ci chodzi.
  • Widząc starszego mężczyznę w białym kitlu podchodzisz do niego i prosisz, aby za tobą poszedł.
  • To samo tyczy się ochroniarzy w niebieskich koszulach.
  • Zauważając kraba od razu go zabijasz. Przecież nie chcesz, żeby ten głupi Headcrab wskoczył ci na głowę i zmienił cię w zombie!
  • Podchodzisz do bankomatu w nadziei, że jest to stacja lecznicza, która uleczy ci 25 punktów życia.
  • Oburzasz się, gdy ludzie mijający cię na ulicy nie witają cię słowami "Hello, Freeman!".
  • Próbujesz kucnąć podczas skakania i w ten sposób wcisnąć się w wąskie przejścia.
  • Widząc człowieka ubranego w moro zabijasz go - przecież to członek HECU!
  • Uwielbiasz przemieszczać się szybami wentylacyjnymi.