Jelcz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Korekty)
Linia 8: Linia 8:


== Typy autobusów ==
== Typy autobusów ==
* '''[[Jelcz 043|043]]''' – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz. Potocznie nazywany ''ogórek''
* '''[[Jelcz 043|043]]''' – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz. Potocznie nazywany ''ogórkiem''.
* ''' [[Jelcz PR110]] '''- jeden z ''7 cudów techniki'' - piękny dwunastometrowy szrot. Tzw. ''Peera''. Jeździła wszędzie, tu i tam, nawet u Twojego sąsiada, pod oknem. Też bardzo trwały produkt. 10 lat
* ''' [[Jelcz PR110]] '''- jeden z ''siedmiu cudów techniki'' - piękny dwunastometrowy szrot. Tzw. ''Peera''. Jeździła wszędzie, tu i tam, nawet u Twojego sąsiada pod oknem. Też bardzo trwały produkt. 10 lat bez remontów i na złom.
* '''[[Jelcz 120M|120M]]''' – starszy, ale i tak szrotowaty. Wróg numer jeden babć autobusowych<ref>Wysokopodłogowiec</ref> Pseudonim ,,kwadrat''.
bez remontów i na złom.
* '''[[Jelcz 120M|120M]]''' – starszy, ale i tak szrotowaty. Wróg numer jeden babć autobusowych (jest wysokopodłogowy) Pseudonim ,,kwadrat''
* '''[[Jelcz M11|M11]]''' – czarna rozpacz. Dosłownie. Nieudolna próba wyprodukowania własnego ''Ikarusa''. Zwany ''MiGiem''.
* '''[[Jelcz M11|M11]]''' – czarna rozpacz. Dosłownie. Nieudolna próba wyprodukowania własnego ''Ikarusa''. Zwany ,,MiGiem''
* '''[[Jelcz M121|M121]]''' – starsza wersja M11. Podobno pierwszy ''niskowejściowy'' Jelcz! Tzw. ''gniot''.
* '''[[Jelcz M122MB|M122MB]]''' – wygląda jak Mercedes O405N. Jedną z różnic są niewygodne siedzenia. Występuje w Gdyni i w Łodzi. MKM-y nazywają go ''jelczedes''. Ciekawe dlaczego?
* '''[[Jelcz M121|M121]]''' – starsza wersja M11. Podobno pierwszy ,,niskowejściowy'' jelcz! Tzw. ,,gniot''.
* '''[[Jelcz M122MB|M122MB]]''' – wygląda jak Mercedes O405N. Jedną z różnic są niewygodne siedzenia. Występuje w Gdyni i w Łodzi. MKMy nazywają go ,,jelczedes''. Ciekawe dlaczego??
* '''[[Jelcz M081MB|Vero]]''' – z serii ''Co to jest?'' Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę [[Łódź|po wsiach]].
* '''[[Jelcz M081MB|Vero]]''' – z serii ''Co to jest?'' Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę [[Łódź|po wsiach]].
* '''[[Jelcz M083C|Libero]]''' – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.
* '''[[Jelcz M083C|Libero]]''' – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.

Wersja z 15:41, 19 lis 2017

Jeden z nowszych modeli Jelcza – 043
Podróba Szrotoplana – Vecto

Jadę Jelczem poprzez knieje
silnik płonie, silnik grzeje
miażdżę kołem ściółkę w lesie
warkot się po lesie niesie

Fani Jelcza

Jelcz – producent nowoczesnych[potrzebne źródło] autobusów.

Typy autobusów

  • 043 – najnowocześniejszy z Jelczy, zawsze ma numerek innej linii niż tej, którą jeździsz. Potocznie nazywany ogórkiem.
  • Jelcz PR110 - jeden z siedmiu cudów techniki - piękny dwunastometrowy szrot. Tzw. Peera. Jeździła wszędzie, tu i tam, nawet u Twojego sąsiada pod oknem. Też bardzo trwały produkt. 10 lat bez remontów i na złom.
  • 120M – starszy, ale i tak szrotowaty. Wróg numer jeden babć autobusowych[1] Pseudonim ,,kwadrat.
  • M11 – czarna rozpacz. Dosłownie. Nieudolna próba wyprodukowania własnego Ikarusa. Zwany MiGiem.
  • M121 – starsza wersja M11. Podobno pierwszy niskowejściowy Jelcz! Tzw. gniot.
  • M122MB – wygląda jak Mercedes O405N. Jedną z różnic są niewygodne siedzenia. Występuje w Gdyni i w Łodzi. MKM-y nazywają go jelczedes. Ciekawe dlaczego?
  • Vero – z serii Co to jest? Pseudo-złomo-autobus, nadający się tylko na jazdę po wsiach.
  • Libero – to samo co Vero. Wsiobus w wersji większej.
  • Salus – ninja, nikt go nie widział.
  • Mastero – nawet w Afryce by się uśmiali.
  • Vecto – z przodu wygląda jak Szrotoplan, ale to Jelcz. Może ukradli plany konstrukcji? był podobno pierwszym niskopodłogowym autobusem. Trwałość konstrukcji, to nie jest jego dobra strona.
  • Tantus – patrząc nań, wciąż się zastanawiasz, kiedy ten przegub pierdyknie i ludzie wysypią się na asfalt. Tzw. przez MKMów ,,Odkurzacz.

Jak rozpoznać Jelcza

Wsiobus

Jelcze mają kilka wspólnych cech, niezależnie od modelu, daty produkcji czy przydatności do zużycia. Każdy Jelcz:

  • skrzypi bardziej niż inne autobusy,
  • niektóre są dziurawe,
  • nie wygląda jak Ikarus,
  • większość nie posiada tajemniczego, nieznajomego, gadającego pana.

Podbite regiony

W Polsce panuje jedna, jedyna zasada: JELCZ JEST WSZĘDZIE. A najwięcej poza miastem stołecznym (tu od zawsze królowały Ikarusy i Berliety).

Wygląd

Wnętrze Jelcza

Z zewnątrz Jelcz to prostopadłościan na kółkach, przeszklony w górnej połowie i na przodzie ma wielki napis „Jelcz” zamiast loga. W każdym miejscu widać rdzę, z wyjątkiem dykt z numerami linii, które udają wyświetlacze. Niektóre mają stopnie w drzwiach, co ułatwia opanowywanie autobusu przez niektóre pasażerki i pasażerów. Podczas drogi czasem wybuchają czy odpadają im koła. Bądź gotowy na wszystko, co może się dziać szrotowatemu autobusowi.

Ciekawostki

  • Wieś, w której to produkowano nazywa się Jelcz-Laskowice.
  • Aby zmylić pasażerów ze Stolnicy uważających: „Co z jamnikiem to dobre”, ZTM ponaklejał jamniki na wszystkie Jelcze.
  • W niektórych miejscowościach dla Jelczy powstają lub powstawały osobne linie. Często o małej liczbie przystanków, by nie zużywać drogocennych drzwi.
  • Wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce zamiast zamawiać dobrych, nowoczesnych 043, zamawiają znacznie gorsze i bardziej szrotowe wersje od Vero w górę.

Szablon:Ciężarówki

Szablon:KWR

  1. Wysokopodłogowiec