Karabin maszynowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (ZieloneDaewooTico przeniósł stronę Użytkownik:Użytkownik:Littlekillerpl/Brudnopis na Użytkownik:Littlekillerpl/Brudnopis: Szlag by to)
(1)
Linia 1: Linia 1:
'''Supreme Commander: Forged Alliance'''- strategia RTS. Jej głównym założeniem jest odkrycie granic wytrzymałości graczy zmuszonych do zarządzania bazą wielkości miasta, w którym nic nie jest zautomatyzowane; a także do konieczności ciągłego odwodzenia własnych oddziałów od pchania się w największą jatkę w 8 strefach starć jednocześnie.
'''Supreme Commander: Forged Alliance'''- strategia RTS. Jej głównym założeniem jest odkrycie granic wytrzymałości graczy zmuszonych do zarządzania bazą wielkości miasta; a także do konieczności ciągłego odwodzenia własnych oddziałów od szarży w stylu armii czerwonej w 8 miejscach jednocześnie.



== Genealogia ==
== Genealogia ==
Jest to przodek [[Supreme Commander 2|sup com-a 2]] i bliźniak zwykłego sup coma. Od starszego brata różni się tylko kilkoma mapami i 1 grywalna rasa. Dzięki takim zagrywkom twórcy zjednali sobie nieprzejednana sympatię, nienarzekających na nadmiar gotówki, graczy.
Jest to przodek [[Supreme Commander 2|sup com-a 2]] i bliźniak, zwykłego sup coma, od brata różni się tylko kilkoma mapami i 1 grywalna rasa. Dzięki tej zagrywce twórcy zjednali sobie nieprzejednana sympatię graczy.



== Kim chcesz być? ==
== Kim chcesz być? ==
Nie myśl że chodzi o awatara, niezależnie od nacji twoja osobę symbolizować będzie wielki, powolny jak Amerykanin po sutym obiedzie, robot.
Nie, nie chodzi o awatara, niezależnie od wybranej nacji twoja osobę symbolizować będzie wielki, powolny jak Amerykanin po sutym obiedzie, robot.


=== UEF ===
=== UEF ===
Czyli zjednoczona federacja ziemi. już sama nazwa wskazuje na absurd w pochodzeniu tej pokracznej rasy: sugeruje że państwa takie jak USA i Rosja miały by się zjednoczyć, by garstka narkomanów spełniła swe marzenie o powstaniu globalnej wioski. UEF zajmuje się głównie narzucaniem swojej woli innym rasom i budowaniem staromodnych czołgów które nieustannie traci w czasie ww. procesu. Wieki campienia na tej samej planecie nauczyły ich sztuki budowania silnych fortyfikacji.
Czyli zjednoczona federacja ziemi. już sama nazwa wskazuje na absurd w pochodzeniu tej pokracznej rasy: sugeruje że państwa takie jak USA i Rosja miały by się zjednoczyć, by garstka narkomanów spełniła swe marzenie o globalnej wiosce. UEF zajmuje się głównie narzucaniem swojej woli innym rasom i budowaniem staromodnych czołgów które nieustannie traci w czasie ww. procesu. Wieki campienia na tej samej planecie nauczyły ich sztuki budowania silnych fortyfikacji.


=== Cybranie ===
=== Cybranie ===
Linia 16: Linia 14:


=== Aeoni ===
=== Aeoni ===
Tajemnicza rasa mistycznych mistyków, którzy z jakiegoś powodu postanowili wmieszać się w ta całą wojnę. Po tym, wszystko wyjaśniającym, wstępie czas przejść do konkretów, czyli jednostek: pochodzenie inwencji która je zaprojektowała można wyjaśnić tylko narkotykowym rauszem, ze strony czysto praktycznej patrząc, park maszyn wojennych mistyków prezentuje się zaskakująco dobrze jak na tak zapatrzoną w sprawy pozaziemskie nację.
Tajemnicza rasa mistycznych mistyków, którzy z jakiegoś powodu postanowili wmieszać się w ta całą wojnę. Po tym, wszystko wyjaśniającym, wstępie czas przejść do konkretów, czyli jednostek: pochodzenie inwencji która je zaprojektowała można wyjaśnić tylko narkotykowym rauszem, ze strony czysto praktycznej patrząc, park maszyn mistyków prezentuje się zaskakująco dobrze jak na tak zapatrzoną w sprawy pozaziemskie nację.


=== Seraphimowie ===
=== Seraphimowie ===
Kolejna rasa morderczych obcych, którzy po raz kolejny chcą zniszczyć wszystko, co jest sygnowane flagą USA i jak uczą nas przykłady z amerykańskiego kina akcji, po raz kolejny przegrają. Niemniej by nadać sens fabule seraphimowie sprowadzili swoje, jeszcze bardziej powykręcane, pojazdy i odegrali wstęp do [[Dzień Niepodległości (film)|"Dnia Niepodległości"]]. Udało im się nawet podbić Ziemię, ale to niczego nie zmienia w kwestii ich nieuniknionej zagłady.
Kolejna rasa morderczych obcych, którzy po raz kolejny chcą zniszczyć wszystko, co jest sygnowane flagą USA i jak uczą nas przykłady z amerykańskiego kina akcji, po raz kolejny przegrają. Niemniej by nadać sens fabule seraphimowie sprowadzili swoje, jeszcze bardziej powykręcane, pojazdy i odegrali wstęp do [[Dzień Niepodległości (film)|"Dnia Niepodległości"]]. Udało im się nawet podbić Ziemię, ale to niczego nie zmienia w kwestii ich nieuniknionej zagłady.



== Gospodarka ==
== Gospodarka ==
Linia 31: Linia 28:


- Konwersja- rodzaj legalnego cheatu, by w sytuacji całkowitego odcięcia od złóż masy, gracz mógł sobie jeszcze trochę pobudować. Po zbudowaniu niestabilnego psychofizycznie konwertera musimy zapewnić mu dostawy energii porównywalne z ilością potrzebna do wystrzału z Gwiazdy Śmierci. Przychód masy jest równie symboliczny, jak obietnice przedwyborcze polityków.
- Konwersja- rodzaj legalnego cheatu, by w sytuacji całkowitego odcięcia od złóż masy, gracz mógł sobie jeszcze trochę pobudować. Po zbudowaniu niestabilnego psychofizycznie konwertera musimy zapewnić mu dostawy energii porównywalne z ilością potrzebna do wystrzału z Gwiazdy Śmierci. Przychód masy jest równie symboliczny, jak obietnice przedwyborcze polityków.



=== Energia ===
=== Energia ===
Linia 41: Linia 37:


T3- wierna kopia reaktora nr. 4 z elektrowni w Czarnobylu. Zapewnia potężną dawkę energii, a także niezapomniane wrażenia, gdy wystawi się go na wrogi ostrzał. Dawka promieniowania wyzwolona przy jego eksplozji pozwala okoliczne roboty, mimo iż nie mają części organicznych, a także zachęca sąsiednie reaktory do podobnych działań. Dzięki temu zjawisku możesz doszczętnie zniszczyć bazę przeciwnika 1 celnym pociskiem. + 5000 przychodu energii.
T3- wierna kopia reaktora nr. 4 z elektrowni w Czarnobylu. Zapewnia potężną dawkę energii, a także niezapomniane wrażenia, gdy wystawi się go na wrogi ostrzał. Dawka promieniowania wyzwolona przy jego eksplozji pozwala okoliczne roboty, mimo iż nie mają części organicznych, a także zachęca sąsiednie reaktory do podobnych działań. Dzięki temu zjawisku możesz doszczętnie zniszczyć bazę przeciwnika 1 celnym pociskiem. + 5000 przychodu energii.



=== Kryzys gospodarczy ===
=== Kryzys gospodarczy ===
Czyli sytuacja gdy więcej surowców się zużywa niż wydobywa, w sup comie jest to stan permanentny, jednak użycie słowa "kryzys" (podobnie jak w świecie realnym) jest lekką przesada. Prawdziwy kryzys rujnuje państwa tymczasem w grze przyczynia się do... dłuższego czasu produkcji jednostek. Co prawda w świecie w którym w każdej chwili mogą nadlecieć wrogie transportery brak surowca jest groźny jednak nie da się go porównać do zniszczeń jakie wywołuje fala strajków.
Czyli sytuacja gdy więcej surowców się zużywa niż wydobywa, w sup comie jest to stan permanentny, jednak użycie słowa "kryzys" (podobnie jak w świecie realnym) jest lekko przesadzone. Prawdziwy kryzys rujnuje państwa tymczasem w grze przyczynia się do... dłuższego czasu produkcji jednostek. Co prawda w świecie w którym w każdej chwili mogą nadlecieć wrogie transportery brak surowca jest groźny jednak nie da się go porównać do zniszczeń jakie wywołuje fala strajków.


=== Technologie ===
Cały dorobek technologiczny każdej z ras. Dzieli się go na 3 poziomy + poziom eksperymentalny, którego praktycznie nikt nie zdąży się dorobić. Marzenia noobów o poziomie eksperymentalnym przekrasla atak pro playera, który zdąży podbić wszystkich pozostałych graczy, zanim butelka szampana zostanie rozbita o ukończony pancerz eksperymentalnego robota- czyściciela. Przejście z niższego poziomu na wyższy odbywa się z kalendarzem w ręku, za to między jednostkami kolejnych tech lvl-i istnieja tak duże przepaści w statystykach, że czołg z 2 TL-a może rozwalic ""n"" czołgów z 1, zanim sam padnie.


== Park maszyn ==
== Park maszyn ==
Czyli skrócony kurs znajomości jednostek dla "zielonych". Dzięki zawartym tu zbiorów zyskacie 25% szans na zrozumienie anegdot z sekcji noob w sup comie.
Czyli skrócony kurs znajomości jednostek dla "zielonych". Dzięki zawartym tu zbiorów zyskacie 25% szans na zrozumienie anegdot z sekcji noob w sup comie.

==== J.naziemne ====

OJD- Jedyną w swoim rodzaju jednostka zdolna w niecałą godzine dotrzeć z punktu A do B. Za to ma HP jak ''tanker'' w WoW-ie i można mu nawet zmienić ''build''. Tuning obejmuje gadżety w stylu tarczy, ulepszenia broni, czy plecakowej wyrzutni pocisków nuklearnych. Nie traktuj go jednak jak jednoosobową armię bo odwidzeczy się, eksplodujac niczym bomba atomowa, pograzajac połowę mapy w klimacie Fallout-a. Symbolizuje Twoją obecność na polu bitwy, więc postaraj się nie używać go jako zamachowca- samobójcy.

=== 1 poziom technologii ===

Inżynier- Pojazd wielkości popielniczki, który posiadł dar stwarzania budynków z niczego, niestety tuż po akcie stworzenia struktura musi być stale karmiona masa i energia by w końcu przybrać stabilną postać. Oprócz mocy Stworzyciela potrafi pływać i naprawiać sojuszników. Ma jeszcze talent do przeprogramowywania wrogich jednostek, który to doskonale komponuje się z brakiem pancerza na pojeździe.

Zwiadowca- pojazd szturmowy stworzony, by dzięki małym rozmiarom uniknac ostrzału wroga, okrazyc go i ostrzelac szczeliny w jego pancerzu karabinem maszynowym. Niestety twórcy nie przewidzieli, że dla współczesnych systemów kierowania ogniem rozmiar i odległość do celu nie mają żadnego znaczenia a nowoczesny pancerz pozbawiony jest luk. By przedłużyć karierę pojazdu, zainstalowano na nim radar i powierzono niegodna funkcję zwiadowcy. Gracze pokroju [[Noob|nooba]] zastępują nimi czołgi.

Czołg- a właściwie mała tankietka stworzona w oparciu o francuską doktrynę walki pancernej. Pojazdy te są w uzyciu tylko dlatego, że nie ma żadnej konkurencyjnej jednostki, która mogłaby je zastąpić. Obecność "francuskich" czołgów w armii z 30 wieku n.e. daje do myślenia...

Lekki Bot Szturmowy- rodzaj mechanicznej kukły rozmiarów człowieka i tak samo jak człowiek, bezradny wobec cięższych pojazdów. Ich głównym zadaniem jest symulowanie walki i umieranie za ojczyznę. Kilku gości z nacji Cybran, będąc pod wpływem ( [[środków uspokajających|Alkohol]] ) żalu nad losem botow zespawalo kilka z nich razem, z czego powstała oryginalna alternatywa dla francuskich czołgów; tylko dla Cybran oczywiście.

Działo samobierzne - Pozbawiony dachu wózek golfowy na którym zainstalowano pneumatyczna wyrzutnie piłek tenisowych. Mimo niezachwycajacego wstępu to właśnie ten pojazd ma największy DMG ze wszystkich z 1 TL-a. Seraphimowskie działa unoszą się na silnikach antygrawitacyjnych, więc można ich użyć do trollowania wysp przeciwnika.

Arta p-lot - Podobny wózek golfowy tyle że z zamontowanym karabinem, przy którym siedzi Rosjanin, lubiacy zajrzeć do butelki. Później zwykle strzela z karabinu w niebo i dzięki temu właśnie pojazd zalicza się do obrony przeciwlotniczej.

=== 2 tech lvl ===

Eng - To samo co z 1 lvl- a, tyle że większe.

Inżynier polowy - "O inzynierze, który zechciał być czołgiem" - ta historia nie mogła mieć szczęśliwego zakończenia, dodatkowe płyty pancerza nie są pancerzem a naładowany żwirem aerograf to nie działo, jedyną w miarę sensowną bronią jaką dysponuje to budowane przezeń wieżyczki.


== Muzeum architektury ==
== Muzeum architektury ==

Wersja z 18:33, 24 sty 2013

Supreme Commander: Forged Alliance- strategia RTS. Jej głównym założeniem jest odkrycie granic wytrzymałości graczy zmuszonych do zarządzania bazą wielkości miasta; a także do konieczności ciągłego odwodzenia własnych oddziałów od szarży w stylu armii czerwonej w 8 miejscach jednocześnie.

Genealogia

Jest to przodek sup com-a 2 i bliźniak, zwykłego sup coma, od brata różni się tylko kilkoma mapami i 1 grywalna rasa. Dzięki tej zagrywce twórcy zjednali sobie nieprzejednana sympatię graczy.

Kim chcesz być?

Nie, nie chodzi o awatara, niezależnie od wybranej nacji twoja osobę symbolizować będzie wielki, powolny jak Amerykanin po sutym obiedzie, robot.

UEF

Czyli zjednoczona federacja ziemi. już sama nazwa wskazuje na absurd w pochodzeniu tej pokracznej rasy: sugeruje że państwa takie jak USA i Rosja miały by się zjednoczyć, by garstka narkomanów spełniła swe marzenie o globalnej wiosce. UEF zajmuje się głównie narzucaniem swojej woli innym rasom i budowaniem staromodnych czołgów które nieustannie traci w czasie ww. procesu. Wieki campienia na tej samej planecie nauczyły ich sztuki budowania silnych fortyfikacji.

Cybranie

Zwani potocznie druciarzami, są bardzo związani z elektroniką, tak bardzo że bramka lotniskowa wyje po ich przejściu, nawet gdy rozbiorą się do naga. Są cyborgami. Ponieważ klasyczne czołgi zbyt bardzo przypominają im czasy rządów UEF, przerzucili się na boty szturmowe i broń laserową. Ogólny efekt wizualny cybrańskich jednostek sugeruje koszmary senne ich projektanta.

Aeoni

Tajemnicza rasa mistycznych mistyków, którzy z jakiegoś powodu postanowili wmieszać się w ta całą wojnę. Po tym, wszystko wyjaśniającym, wstępie czas przejść do konkretów, czyli jednostek: pochodzenie inwencji która je zaprojektowała można wyjaśnić tylko narkotykowym rauszem, ze strony czysto praktycznej patrząc, park maszyn mistyków prezentuje się zaskakująco dobrze jak na tak zapatrzoną w sprawy pozaziemskie nację.

Seraphimowie

Kolejna rasa morderczych obcych, którzy po raz kolejny chcą zniszczyć wszystko, co jest sygnowane flagą USA i jak uczą nas przykłady z amerykańskiego kina akcji, po raz kolejny przegrają. Niemniej by nadać sens fabule seraphimowie sprowadzili swoje, jeszcze bardziej powykręcane, pojazdy i odegrali wstęp do "Dnia Niepodległości". Udało im się nawet podbić Ziemię, ale to niczego nie zmienia w kwestii ich nieuniknionej zagłady.

Gospodarka

Jest oparta głównie na wytrzymałości psychicznej gracza, co chwilą nawiedzanego przez kryzys gospodarczy, a także na wydobyciu i użyciu 2 rodzajów surowców:

Masa

Mieszanka powszechnie występujących w przemyśle metali, taśmy klejącej i kleju. Tworzy się z niej każda materialną strukturę. Wydobywać można tylko na odpowiednich złożach, przy pomocy energożernych ekstraktorów z których większość będzie w zasięgu wrogiej artylerii i lotnictwa. Na szczęście są aż 2 alternatywne sposoby na zdobycie masy:

- Sprzątanie- Brzmi niewiarygodnie, ale to prawda, chodzi o sprzątanie. Sprzątać będziemy pozostałości po falach wrogich jednostek, rozbijających się o nasze linie obrony, usługę frontline cleaning service świadczą inżynierowie. Dzięki tej metodzie nooby zadają sobie pytanie: "Skąd on wziął tyle czołgów, po moim ataku?"

- Konwersja- rodzaj legalnego cheatu, by w sytuacji całkowitego odcięcia od złóż masy, gracz mógł sobie jeszcze trochę pobudować. Po zbudowaniu niestabilnego psychofizycznie konwertera musimy zapewnić mu dostawy energii porównywalne z ilością potrzebna do wystrzału z Gwiazdy Śmierci. Przychód masy jest równie symboliczny, jak obietnice przedwyborcze polityków.

Energia

Surowiec, którego niedobór rest łatwiejszy do uzupełnienia, lecz bardziej upierdliwy, gdy już się pojawi. Jak sama nazwa wskazuje, energia służy do energetyzowania masy, by zachciała przyjąć i utrzymać pożądany kształt. Poza tym może posłużyć do zasilania takich bezużytecznych struktur jak: ekstraktory, generatory tarcz i stacje radarowe. Wytwarzają ją generatory, mogą być one budowane dosłownie wszędzie, ale i tak zbudujesz je przed linią umocnień z braku miejsca w bazie; są w 3 rozmiarach:

T1- mała bateryjka z funkcją samoczynnego ładowania i oddawania nadmiaru energii do państwowych akumulatorów. Po otrzymaniu zbyt mocnego trafienia, elektrolit rozlewa się, uszkadzając dotykające baterii jednostki. + 20 dochodu energii.

T2- miejsce, gdzie zniewolone chomiki biegają w kółkach podpiętych do dynama, generującego energię. W momencie trafienia w obudowę generatora, dozownik środka odurzającego dla gryzoni przestaje działać. W efekcie wściekłe gryzonie rozbiegają się, by zagryźć wszystko w okolicy, ale tylko przez chwilę: później giną z braku alkoholu w organizmie. + 500 dochodu energii

T3- wierna kopia reaktora nr. 4 z elektrowni w Czarnobylu. Zapewnia potężną dawkę energii, a także niezapomniane wrażenia, gdy wystawi się go na wrogi ostrzał. Dawka promieniowania wyzwolona przy jego eksplozji pozwala okoliczne roboty, mimo iż nie mają części organicznych, a także zachęca sąsiednie reaktory do podobnych działań. Dzięki temu zjawisku możesz doszczętnie zniszczyć bazę przeciwnika 1 celnym pociskiem. + 5000 przychodu energii.

Kryzys gospodarczy

Czyli sytuacja gdy więcej surowców się zużywa niż wydobywa, w sup comie jest to stan permanentny, jednak użycie słowa "kryzys" (podobnie jak w świecie realnym) jest lekko przesadzone. Prawdziwy kryzys rujnuje państwa tymczasem w grze przyczynia się do... dłuższego czasu produkcji jednostek. Co prawda w świecie w którym w każdej chwili mogą nadlecieć wrogie transportery brak surowca jest groźny jednak nie da się go porównać do zniszczeń jakie wywołuje fala strajków.

Technologie

Cały dorobek technologiczny każdej z ras. Dzieli się go na 3 poziomy + poziom eksperymentalny, którego praktycznie nikt nie zdąży się dorobić. Marzenia noobów o poziomie eksperymentalnym przekrasla atak pro playera, który zdąży podbić wszystkich pozostałych graczy, zanim butelka szampana zostanie rozbita o ukończony pancerz eksperymentalnego robota- czyściciela. Przejście z niższego poziomu na wyższy odbywa się z kalendarzem w ręku, za to między jednostkami kolejnych tech lvl-i istnieja tak duże przepaści w statystykach, że czołg z 2 TL-a może rozwalic ""n"" czołgów z 1, zanim sam padnie.

Park maszyn

Czyli skrócony kurs znajomości jednostek dla "zielonych". Dzięki zawartym tu zbiorów zyskacie 25% szans na zrozumienie anegdot z sekcji noob w sup comie.

J.naziemne

OJD- Jedyną w swoim rodzaju jednostka zdolna w niecałą godzine dotrzeć z punktu A do B. Za to ma HP jak tanker w WoW-ie i można mu nawet zmienić build. Tuning obejmuje gadżety w stylu tarczy, ulepszenia broni, czy plecakowej wyrzutni pocisków nuklearnych. Nie traktuj go jednak jak jednoosobową armię bo odwidzeczy się, eksplodujac niczym bomba atomowa, pograzajac połowę mapy w klimacie Fallout-a. Symbolizuje Twoją obecność na polu bitwy, więc postaraj się nie używać go jako zamachowca- samobójcy.

1 poziom technologii

Inżynier- Pojazd wielkości popielniczki, który posiadł dar stwarzania budynków z niczego, niestety tuż po akcie stworzenia struktura musi być stale karmiona masa i energia by w końcu przybrać stabilną postać. Oprócz mocy Stworzyciela potrafi pływać i naprawiać sojuszników. Ma jeszcze talent do przeprogramowywania wrogich jednostek, który to doskonale komponuje się z brakiem pancerza na pojeździe.

Zwiadowca- pojazd szturmowy stworzony, by dzięki małym rozmiarom uniknac ostrzału wroga, okrazyc go i ostrzelac szczeliny w jego pancerzu karabinem maszynowym. Niestety twórcy nie przewidzieli, że dla współczesnych systemów kierowania ogniem rozmiar i odległość do celu nie mają żadnego znaczenia a nowoczesny pancerz pozbawiony jest luk. By przedłużyć karierę pojazdu, zainstalowano na nim radar i powierzono niegodna funkcję zwiadowcy. Gracze pokroju nooba zastępują nimi czołgi.

Czołg- a właściwie mała tankietka stworzona w oparciu o francuską doktrynę walki pancernej. Pojazdy te są w uzyciu tylko dlatego, że nie ma żadnej konkurencyjnej jednostki, która mogłaby je zastąpić. Obecność "francuskich" czołgów w armii z 30 wieku n.e. daje do myślenia...

Lekki Bot Szturmowy- rodzaj mechanicznej kukły rozmiarów człowieka i tak samo jak człowiek, bezradny wobec cięższych pojazdów. Ich głównym zadaniem jest symulowanie walki i umieranie za ojczyznę. Kilku gości z nacji Cybran, będąc pod wpływem ( Alkohol ) żalu nad losem botow zespawalo kilka z nich razem, z czego powstała oryginalna alternatywa dla francuskich czołgów; tylko dla Cybran oczywiście.

Działo samobierzne - Pozbawiony dachu wózek golfowy na którym zainstalowano pneumatyczna wyrzutnie piłek tenisowych. Mimo niezachwycajacego wstępu to właśnie ten pojazd ma największy DMG ze wszystkich z 1 TL-a. Seraphimowskie działa unoszą się na silnikach antygrawitacyjnych, więc można ich użyć do trollowania wysp przeciwnika.

Arta p-lot - Podobny wózek golfowy tyle że z zamontowanym karabinem, przy którym siedzi Rosjanin, lubiacy zajrzeć do butelki. Później zwykle strzela z karabinu w niebo i dzięki temu właśnie pojazd zalicza się do obrony przeciwlotniczej.

2 tech lvl

Eng - To samo co z 1 lvl- a, tyle że większe.

Inżynier polowy - "O inzynierze, który zechciał być czołgiem" - ta historia nie mogła mieć szczęśliwego zakończenia, dodatkowe płyty pancerza nie są pancerzem a naładowany żwirem aerograf to nie działo, jedyną w miarę sensowną bronią jaką dysponuje to budowane przezeń wieżyczki.

Muzeum architektury

Coś dla wielbicieli sztuki nieruchomej i wyznawców basecampingu.

Noob w Sup- comie