League of Legends

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Seksistowska grafika to jeden z głównych powodów sukcesu LoLa

Szablon:T(ang. Lots of Laugh Leagune League of Legends) Liga Legend (cokolwiek to znaczy). Gra strategiczno-zręcznościowa opracowana przez studio Riot Games. Produkt ten jest splagiatowany wzorowany na grze DotA (nikogo nie obchodzi że człowiek od DoTy sam był w Riot Games)(znanej między innymi z nudnej, ale popularnej modyfikacji „Warcraft III”).

Fabuła

Gra jest niezwykle rozbudowana. Posiada nawet fabułę, wedle której wcielamy się w summonera. Summonerzy to takie dziwne istoty, które się zabarykadowywują w neksusasch (najczęściej po 5) i uprawiają seks zbiorowy kierują zdalnie sterowanymi czempionami (np. Emo-mumia czy kosmiczny mutant w stroju Uncle Sam'a). Czempioni zaś są zgrają niewyżytych... no właśnie o tym za chwilę, w każdym razie są niewyżyci i się nawzajem mordują (nic przy tym nie tracąc, oprócz kilku/nastu/dziesięciu sekund), żeby ci, którzy ich mordują dostawali za to kasę i exp. Kiedy jedna drużyna wymorduje znacznie więcej czempionów niż druga to wygrywa, bo tamci mają dość i się poddali (podobno można też wygrać niszcząc neksus przeciwnika, jednak nigdy do takiej sytuacji nie doszło).

Moce czempionów

  • Każdy czempion w LoLu posiada zdolność klonowania, której używa w sytuacji, gdy dwóm samonerom z przeciwnych drużyn zachce się grać tym samym czempionem. Wtedy czempion się klonuje, walczy po obu stronach konfliktu na raz i wszyscy zadowoleni. Nie działa w tzw. rankedach.
  • Pasyw czyli zdolność unikatowa dla każdego czempiona np. tworzenie zmutowanych karaluchów co cztery spelle.
  • Zdolności specjalne czyli wybierane 2 zdolności na każdą walkę. Choć zdolności jest kilkanaście i tak wszyscy biorą „flasza” i „płonące węgle”. Twórcy gry nie chcieli forsować newbie'ich zbyt dużą ilością nieznanych opcji więc zablokowali najprostsze w użyciu zdolności specjalne na czas wbicia przez gracza odpowiedniego poziomu (patrz na część artykułu: „Poziom”).
  • Masterisy – coś jak w talenty w WoWie przyznawane za level. Krótko mówiąc: im więcej grasz tym masz wyższy poziom, tym więcej masz masterisów, dzięki którym oprócz tego, że ogarniasz grę, Twój czempion lepiej walczy. System masterisów powstał, by wspierać no-lifów, żeby jakiś weteran nie przegrał z utalentowanym nowym graczem lub dobrym graczem, który założył nowe konto, bo dostał bana za nic.
  • Moce właściwe – 4 unikatowe moce, które ma twój czempion i które rozwija wraz z grą.

Instalacja

Szukanie nicka w Lolu

Jak teoretycznie powinna wyglądać instalacja gry (cytat)?

  1. Rejestrujesz się na stronie gry.
  2. Aktywujesz konto do gry przez e'mail.
  3. Ściągasz grę.
  4. Instalujesz grę.
  5. Odpalasz grę.
  6. Logujesz się do gry.
  7. Grasz w grę.

Scena jak z bajki, prawda? Niestety w praktyce jest zupełnie inaczej. Oto błędy tego scenariusza działania (numery błędów odpowiadają numerom działań ze scenariusza):

  1. Ładnie powiedziane... szkoda tylko, że autor nie powiedział, że do rejestracji potrzebny jest nick! Co w tym strasznego? Ten nick musi być unikatowy (czyli nieużywany przez innych użytkowników), a wolnych nicków w LoLu jest tyle, ile ładnych Niemek. Trudność tego zadania doskonale pokazuje screen po prawej stronie.
  2. Jeśli już znajdziesz igłę w oceanie teraz musisz czekać na link aktywacyjny, których przychodzi tak szybko jak spełnianie obietnic Tuska.
  3. Gra zajmuje ok. półtora giga... to przecież nie tak dużo!
  4. Jeśli instalator wywali Ci błąd musisz wrócić do punktu 3.
  5. Jeśli przy odpaleniu gry wyrzuca Ci komunikat ze słowem „OpenGL” to znaczy, że musisz kupić nowego kompa.
  6. Ale żeby się zalogować musisz pobrać updaty! Co prawda, na stronie znajduje się gra w najnowszej wersji, ale zanim ściągniesz to 1.5GB wyjdzie tyle patchy, że razem będą zajmować więcej, niż zajmuje sama gra (no, chyba, że masz neta, którym pobierzesz 1.5 GB w niespełna minutę)! Tak więc patche wychodzą szybciej niż wynosi transfer przeciętnego użytkownika... jak więc ludzie w to grają? Patrz zakładka „Updaty”.
  7. Patche pobrane? To teraz musisz pobierać kolejne patche bo oczywiście masz klienta pod Stany Zjednoczone i musisz ściągać updaty, które zmienią region Twojego LoLa na Europę, na której zakładałeś konto.
  8. Nie, wcale nie grasz. Tym razem musisz znaleźć wolne imię dla swojego samonera A jak zrobisz w nim literówkę i zamiast „ma54EaYUJ” wyjdzie Ci „ma54EaHUJ” to musisz tworzyć nowe konto bo w tym samonera już nie zmienisz(chyba że jesteś lamą i kupisz riot points).

Tak, dopiero teraz możesz delektować się rozgrywką opisaną w następnej sekcji.

OK

Updaty i patche

Twórcy Ligi śmiechu biją o głowę samego Billa Gatesa i Einsteina! Kto mógłby pomyśleć, że męczenie użytkowników gigantycznymi patchami non-stop ma na celu głownie... walkę z cheaterami! Riot Games wyszło z założenia, że jeśli będą non-stop zwiększać cyferki w wersji gry (i przy okazji zmienić obrażenia jakiegoś spella z 275 do 270) to twórcy cheatów nie zdążą z poprawianiem swoich produktów. Okazało się jednak, że ściągnięcie patchy zajmuje więcej czasu niż aktualizacja bota. Riot Games nie odpuściło. Wydawało patche coraz częściej, aż w końcu wydawali patche szybciej, niż użytkownicy je ściągali. Jak zatem Riot Games poradziło sobie z tym problemem. Aktualizacje są przesyłane tunelem czasoprzestrzennym. Widomą tego oznaką jest często ujemny czas do końca pobierania patchy. Einstein byłby zachwycony!

Ban

Ban w lolu to narzędzie w teorii służące do pozbywania się z serwera osób chorych na dysmózgię (początek zignorować). Jednak żeby bany były skuteczne i częste, należy użytkownikom dać możliwość zgłaszania złych zachowań innych. Efekt? Każdy przy każdym (kiedyś nawet przy samym sobie) ma dostęp do magicznego przycisku „Raport” – czyli, że wysyłamy na gościa prośbę o bana bez konieczności (a nawet możliwości) podania przyczyny. Kara zależy więc nie od tego, co ktoś zrobił (zleavował, wyzywał, przeszkadzał czy wygrał) tylko od tego, ile osób go zaraportuje. Możliwe przyczyny zbanowania:

  • leave
  • noobienie
  • newbienie
  • poucznie (= wyzywanie = raport)
  • zwycięstwo
  • admin ma zły humor i reaguje na pojedyncze raporty
  • tak O
  • bo jesteś niemcem
  • bo mieszkasz w innym mieście
  • bo nie powiedzieli ci ss

Społeczność i zachowanie graczy

Cechy graczy LoLa:

  • Fanatyzm
  • Samozwanie „pro”
  • Duma
  • Pogarda do wszystkiego, co ma końcówkę .exe, ale nie jest LoLem
  • Humor zależy od tego, ile razy przegrali zanim wbili First win of the day
  • Problemy z mówieniem
  • Witanie się okrzykiem „Demaciiaa”

Możliwe powody zostania okrzykniętym noobem:

  • obecność na linii frontu, na której ktoś zginął
  • zabicie kogoś (przecież to był steal)
  • dead (jak można być takim noobem żeby zginąć???)
  • gangowanie (nooby same nie umieją grać)
  • łażenie samemu (nie umie się zorganizować)
  • używanie zdolności (przecież się mogą przydać kiedy indziej)
  • koniec many (przecież pro się mana nie kończy)
  • granie na europejskim serwerze
  • zwycięstwo (Twoja drużyna wygrała za Ciebie)
  • przegrana (Twoja przegrała przez Ciebie)
  • posiadanie asyst (na pewno chciałeś zrobić steala)
  • rozwalanie turretów ( przecież prawdziwi PRO nie przejmują się turretami )
  • backdoorowanie (przecież to też rozwalanie tełetów)
  • supportowaniem (co za nup, nie ma ani jednego kila)

Co można robić w LoL-u

  • iść do dźungli
  • pomagać Jarvanem IV
  • niszczyć uber-tełeta
  • flaszować przez ścianę
  • flaszować bez ściany
  • iść na first-blooda
  • stać w bazie
  • kupować dwie pary butów
  • PNWD-OWAĆ TYCH NUBUF!!!1!111111!ejjednejjendjennjdnjepneoenoeneone11!!!!1!!1111
  • kraść barona
  • DEMACIA! SPINSPINSPINSPIN
  • tańczyć
  • srać po krzakach magicznymi grzybami
  • nie trafiać ultimejtem karthusa
  • samonerować

lubie placki xd

D