MiG-29: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Rozszerzenie opisu wydajności paliwowej Migacza)
M
Linia 6: Linia 6:


==Konstrukcja==
==Konstrukcja==
Samolot miał układ aerodynamiczny właściwie zerżnięty z F-16, za to wbrew wrogiej, [[kapitalizm|kapitalistycznej]] propagandzie, był od niego o wiele bardziej udaną konstrukcją. Prawdziwą innowacją było za to dodanie specjalnych silników dymnych, które umożliwiały pilotom wrogich myśliwców błyskawiczną lokalizacje tego samolotu na niebie. Te dwie jednostki napędowe zapewniają MiGaczowi osiągi lepsze niż [[General Dynamics F-16 Fighting Falcon|Walecznemu Sokołowi]]. Niestety, przy pełnej mocy nie zadowalają się zużyciem 10 litrów na godzinę, lecz piją niczym sami piloci. Przez to MiG ma tyle paliwa lotniczego, aby wystartować, zawrócić i wylądować. Z tego tez powodu MIG-29 nazywany jest ''samolotem obrony powietrznej obszaru graniczącego z terenem lotniska''.
Samolot miał układ aerodynamiczny właściwie zerżnięty z F-16, za to wbrew wrogiej, [[kapitalizm|kapitalistycznej]] propagandzie, był od niego o wiele bardziej udaną konstrukcją. Prawdziwą innowacją było za to dodanie specjalnych silników dymnych, które umożliwiały pilotom wrogich myśliwców błyskawiczną lokalizacje tego samolotu na niebie. Te dwie jednostki napędowe zapewniają MiGaczowi osiągi lepsze niż [[General Dynamics F-16 Fighting Falcon|Walecznemu Sokołowi]]. Niestety, przy pełnej mocy nie zadowalają się zużyciem 10 litrów na godzinę, lecz piją niczym sami piloci. Przez to MiG ma tyle paliwa lotniczego, aby wystartować, zawrócić i wylądować. Z tego też powodu MIG-29 nazywany jest ''samolotem obrony powietrznej obszaru graniczącego z terenem lotniska''.


Pewną unikalną cechą charakteryzują się też chwyty powietrza do [[silnik]]ów. Na czas startu i lądowania główne wloty zamykają się, a silniki biorą powietrze przez żaluzje znajdujące się na górze samolotu, co uniemożliwia zassanie przedmiotów leżących na pasie startowym. Niestety, ten mechanizm miał swoje wady. Potłuczone butelki po wódce, uprzednio zasysane przez silniki samolotów, przyczyniły się do znacznie częstszych przebić opon podczas startów i lądowań.
Pewną unikalną cechą charakteryzują się też chwyty powietrza do [[silnik]]ów. Na czas startu i lądowania główne wloty zamykają się, a silniki biorą powietrze przez żaluzje znajdujące się na górze samolotu, co uniemożliwia zassanie przedmiotów leżących na pasie startowym. Niestety, ten mechanizm miał swoje wady. Potłuczone butelki po wódce, uprzednio zasysane przez silniki samolotów, przyczyniły się do znacznie częstszych przebić opon podczas startów i lądowań.


==MiG-29, a F-16==
==MiG-29 a F-16==
No cóż, konstrukcja może i była lepsza niż w F-16, ale wykonanie – rosyjskie, a właściwie [[Armia Czerwona|radzieckie]]. Charakteryzuje się ono pewną topornością i dużą ilością nitów w poszyciu. To może być zaletą – Waleczny Jastrząb obrywa rakietą i rozpada się na kawałki, a MiGacz trzyma się w kupie dzięki tym wszystkim nitom. Dodatkowo nity sporo ważą co jest ważne dla panów kradnących kupy złomu z lotnisk które nasi politycy dumnie nazywają Polskimi Siłami Powietrznymi.
No cóż, konstrukcja może i była lepsza niż w F-16, ale wykonanie – rosyjskie, a właściwie [[Armia Czerwona|radzieckie]]. Charakteryzuje się ono pewną topornością i dużą ilością nitów w poszyciu. To może być zaletą – Waleczny Jastrząb obrywa rakietą i rozpada się na kawałki, a MiGacz trzyma się w kupie dzięki tym wszystkim nitom. Dodatkowo nity sporo ważą co jest ważne dla panów kradnących kupy złomu z lotnisk które nasi politycy dumnie nazywają Polskimi Siłami Powietrznymi.



Wersja z 23:31, 27 paź 2014

Nowoczesny Mig

Szablon:Truski nowoczesny samolot myśliwski, zaprojektowany do walki z amerykańskim F-15, ale, jak to zwykle bywa, walczący głównie z F-16.

Historia

Samolot jest nowszy od F-16, oblatany trzy lata później od F-16, w 1977 roku. Produkcja ruszyła w 1983, a MiG był od tego czasu często modernizowany i unowocześniany. I co z tego, że większość tych innowacji nie weszła do służby, a jeśli nawet, to w niewielkich ilościach? Liczą się dobre chęci.

Konstrukcja

Samolot miał układ aerodynamiczny właściwie zerżnięty z F-16, za to wbrew wrogiej, kapitalistycznej propagandzie, był od niego o wiele bardziej udaną konstrukcją. Prawdziwą innowacją było za to dodanie specjalnych silników dymnych, które umożliwiały pilotom wrogich myśliwców błyskawiczną lokalizacje tego samolotu na niebie. Te dwie jednostki napędowe zapewniają MiGaczowi osiągi lepsze niż Walecznemu Sokołowi. Niestety, przy pełnej mocy nie zadowalają się zużyciem 10 litrów na godzinę, lecz piją niczym sami piloci. Przez to MiG ma tyle paliwa lotniczego, aby wystartować, zawrócić i wylądować. Z tego też powodu MIG-29 nazywany jest samolotem obrony powietrznej obszaru graniczącego z terenem lotniska.

Pewną unikalną cechą charakteryzują się też chwyty powietrza do silników. Na czas startu i lądowania główne wloty zamykają się, a silniki biorą powietrze przez żaluzje znajdujące się na górze samolotu, co uniemożliwia zassanie przedmiotów leżących na pasie startowym. Niestety, ten mechanizm miał swoje wady. Potłuczone butelki po wódce, uprzednio zasysane przez silniki samolotów, przyczyniły się do znacznie częstszych przebić opon podczas startów i lądowań.

MiG-29 a F-16

No cóż, konstrukcja może i była lepsza niż w F-16, ale wykonanie – rosyjskie, a właściwie radzieckie. Charakteryzuje się ono pewną topornością i dużą ilością nitów w poszyciu. To może być zaletą – Waleczny Jastrząb obrywa rakietą i rozpada się na kawałki, a MiGacz trzyma się w kupie dzięki tym wszystkim nitom. Dodatkowo nity sporo ważą co jest ważne dla panów kradnących kupy złomu z lotnisk które nasi politycy dumnie nazywają Polskimi Siłami Powietrznymi.

Jest też celownik nahełmowy - parę kilo żelastwa, które jak sama nazwa wskazuje montuje się na hełmie. Służy on do wzbudzania zazdrości wśród pilotów Mirage'a i ograniczania swobody ruchów głowy. I co z tego, że F-16 ma o wiele lepszy komputerowy system celowania? Przecież MiG jest szybszy! O całe 145 km/h! A że paliwa starcza na kilka minut lotu z prędkością maksymalną – no cóż, szkoda. Fulcrumy co prawda dostały baty od amerykańskich gratów, takich jak F-15, F-16, czy F/A-18, ale to z powodu słabych pilotów za sterami! Gdy w MiGaczu posadzi się Polaka, samolot ten jest w stanie pokonać F-16 mające przewagę 2:1, a nawet 40:1! Miało to miejsce podczas pewnej symulowanej walki powietrznej, z której MiG-i musiały się po pięciu minutach wycofać z powodu wypalenia całego paliwa. Ale kto by się przejmował takimi pierdołami. Nie znane są również przypadki by jakiś MIG musiał 2 razy lądować by dotrzeć do celu podróży, jak to czasem bywa z hamerykańskim sprzętem, ponieważ nigdy tak daleko ich nie wysyłano.

Zobacz też