Niemieckie autostrady: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: edytor źródłowy |
(popraweczki) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Historia == |
== Historia == |
||
Tak zwane autobany zaczęły powstawać w [[nazizm|połowie lat 30]], a ich ojcem chrzestnym został nie kto inny jak sam [[Adolf Hitler]]. Mimo porażki w drugiej wojnie światowej, zniszczenia kraju wskutek tejże, stanowczym potępieniu nazizmu i śmierci wodza, tradycja budowy autostrad w Niemczech przetrwała po dzień dzisiejszy, zasadniczo nie zmieniając się przez 80 lat. Jedyne co się zmieniło, to cel budowy autostrad, który przestał być militarny - |
Tak zwane autobany zaczęły powstawać w [[nazizm|połowie lat 30]], a ich ojcem chrzestnym został nie kto inny jak sam [[Adolf Hitler]]. Mimo porażki w drugiej wojnie światowej, zniszczenia kraju wskutek tejże, stanowczym potępieniu nazizmu i śmierci wodza, tradycja budowy autostrad w Niemczech przetrwała po dzień dzisiejszy, zasadniczo nie zmieniając się przez 80 lat. Jedyne co się zmieniło, to cel budowy autostrad, który przestał być militarny - temu obecnie służy budowa autostrad w Polsce, [[Unia Europejska|<s>GrossDeutschland</s> Unia Europejska]] konsekwentnie udziela Polsce dotacji na budowę autostrad o przebiegu równoleżnikowym, ale Niemcy są tu jedynie płatnikiem, od 70 lat wyznając skrajny pacyfizm. |
||
== Cennik == |
== Cennik == |
||
Przez wiele lat niemieckie autostrady słynęły z solidności i bezpłatności, za co były bardzo cenione zwłaszcza przez Polaków. Niemcy postanowili jednak, aby Polacy dorzucili się do remontu w tym celu wprowadzając myto. Polacy zareagowali natychmiast, używając słów < |
Przez wiele lat niemieckie autostrady słynęły z solidności i bezpłatności, za co były bardzo cenione zwłaszcza przez Polaków. Niemcy postanowili jednak, aby Polacy dorzucili się do remontu w tym celu wprowadzając myto. Polacy zareagowali natychmiast, używając słów <i>Hitler</i>, <i>pierwszy września</i> i tak dalej. |
||
[[Kategoria:Niemcy]] |
[[Kategoria:Niemcy]] |
Wersja z 15:01, 19 lip 2015
Niemieckie autostrady – sieć dróg przecinających wzdłuż i wszerz ojczyznę naszych sąsiadów z zachodu, będących najbardziej zakorkowanymi na świecie. Służą przerzutowi sprzętu wojskowego towarów ze wschodu na zachód i z zachodu na wschód oraz uprawianiu piractwa drogowego przez Polaków. Słyną z braku wszelkich ograniczeń, nie tylko prędkości.
Historia
Tak zwane autobany zaczęły powstawać w połowie lat 30, a ich ojcem chrzestnym został nie kto inny jak sam Adolf Hitler. Mimo porażki w drugiej wojnie światowej, zniszczenia kraju wskutek tejże, stanowczym potępieniu nazizmu i śmierci wodza, tradycja budowy autostrad w Niemczech przetrwała po dzień dzisiejszy, zasadniczo nie zmieniając się przez 80 lat. Jedyne co się zmieniło, to cel budowy autostrad, który przestał być militarny - temu obecnie służy budowa autostrad w Polsce, GrossDeutschland Unia Europejska konsekwentnie udziela Polsce dotacji na budowę autostrad o przebiegu równoleżnikowym, ale Niemcy są tu jedynie płatnikiem, od 70 lat wyznając skrajny pacyfizm.
Cennik
Przez wiele lat niemieckie autostrady słynęły z solidności i bezpłatności, za co były bardzo cenione zwłaszcza przez Polaków. Niemcy postanowili jednak, aby Polacy dorzucili się do remontu w tym celu wprowadzając myto. Polacy zareagowali natychmiast, używając słów Hitler, pierwszy września i tak dalej.