Original War

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Original War - RTS z elementami RPG firmy Virgin Interactive. Dość stara gra, rocznik 2001.

Fabuła

Amerykanie

W trakcie I wojny światowej, amerykańska armia odkryła na Syberii (a gdzieżby indziej) urządzenie przenoszące 2 miliony lat wstecz (nazwali je EONem). Amerykańscy naukowcy wrzucali doń różne śmieci, zaś one przenosiły się w przeszłość. Tak długo, aż paliwo zaczęło się kończyć. Dopiero, gdy znaleźli Syberyt... Ten minerał mógł zasilić cały świat na miliony lat. Jak zawsze, był jakiś haczyk. Syberyt znajdował się na terytorium Rosjan. Dlatego grupa ludzi przeniosła się w przyszłość przeszłość, aby przenieść złoża na terytorium Alaski.

Rosjanie

Amerykanie przenieśli już swoje złoża, minęło 2 miliony lat. Amerykańscy Rosyjscy naukowcy odnaleźli jednak EONa (nazwali go CZAPA) oraz resztki Syberytu Alaskitu (w końcu jest na Alasce). Odkryli również pozostałości po amerykańskich działaniach. Losowo wybrani towarzysze otrzymali wiadomość, w których Amerykanie zostali nazwani imperialistycznymi świniami, a odbiorcy zostali poproszeni o przeniesienie się w przeszłość i pomoc powstrzymanie kapitalistycznych świń.

Kampanie

W grze występują dwie kampanie: amerykańska i rosyjska.

Kampania amerykańska

Zdaniem autorów łatwiejsza kampania, nadająca się dla początkujących. Jednakże, misje typu rozwal super wypasioną wrogą bazę za pomocą dwóch ludzi są na porządku dziennym.

Kampania rosyjska

Według autorów trudniejsza z dwóch kampanii. Najtrudniejszą misję można jednak opisać w skrócie następująco: Siedzisz na złożach. Budujesz bazę i rozwalasz 3 wrogie armie za pomocą 3 bomb jądrowych alaskitowych oraz garstki piechoty.

Gracze

Jak w każdej grze z trybem Multiplayer, są różne typy graczy: noob, newbie, przeciętny gracz i mistrz.

Noob

Noob (żółty) w bohaterski sposób broni bazy.
Misja z ograniczonymi surowcami by noob. Zielone kółka to złoża.
Info.png Główny artykuł: Noob
  • Każe snajperom rozwalać budynki.
  • W misjach z ograniczonymi surowcami zużywa wszystko na ulepszenia bazy, ma wszystkie laboratoria, rozbudowane fabryki, koszary, i mnóstwo wieżyczek. Dopiero, gdy chce w nich instalować broń zauważa, że nie zrobił elektrowni.
  • Próbuje wyleczyć czołg.
  • Testuje ograniczoną amunicję na drzewach.
  • Buduje pojazdy spalinowe, gdy ma 30 ropy.
  • Karabiny maszynowe posyła na bazy, a działa na ludzi.
  • Wysyła najlepszego naukowca na samobójczy bieg do bazy wroga, w celu umieszczenia tamże wyjścia z teleportu.
  • Siedząc na złożach ropy, nadal uważa, że pojazdy na baterie słoneczne są lepsze od spalinowych, bo się odnawiają.
  • Wyzywa od cheaterów osobę, która uszkodziła go minami (Zdalny ładunek + Kamera).
  • Gdy zakłada bazę w wyznaczonym miejscu, buduje skład byle gdzie (najczęściej na złożach), po czym żali się, że nie ma surowców, a przecież miały tam być.
  • Wyzywa od cheaterów osoby, które zbudowały coś w normalnie niedostępnym miejscu (Rakiety teleportacyjne).
  • Montuje na ciężkich pojazdach karabiny maszynowe, lub lekkie działa.
  • Wyzywa od cheatera przeciwnika, który pojazdem tej samej klasy (spalinowym) przejechał na jednym baku dwa razy więcej niż on. (noob oczywiście nie traci czasu na niepotrzebne badania).
  • Myśli, że zbrojownia / koszary służą tylko do zmiany profesji żołnierzy, i wyzywa od „cziteruw” człowieka, który go wystrzelał siedząc w koszarach.
  • W singlu gra tylko na najszybszym (jeżeli w ogóle potrafi regulować szybkość) i NIGDY nie używa aktywnej pauzy, ani planowania.
  • Ustawia inżynierami mur z surowców (najczęściej ze skrzyń) dokoła swojej bazy, i myśli, że wróg tam nie dotrze.
  • Uważa, że balista, ze względu na dużo luf jest dobrą bronią.
  • Buduje spalinowe poduszkowce i pływa nimi.
  • Nie ulepsza komputerów w pojazdach, i dziwi się, że rozwalił go uszkodzony pojazd tej samej klasy.
  • Uważa rozmontowywanie budynków wroga (a czasem nawet swoich własnych) za oszustwo.
  • Chce strzelać pojazdami spalinowymi bez paliwa, pchanymi przez mechaników.
  • Zawsze wybiera postaci z poziomem 1 i doświadczeniem 1000 zamiast tych z poziomem 8 i doświadczeniem 35000, bo "szybciej zdobywają doświadczenie".
  • Buduje Behemota między własnym składem, jeziorem/skałą i krańcem mapy.
  • Uważa dźwig za totalną stratę surowców.
  • Jego zwiadowca zostaje zabity przez tygrysa, zanim dojdzie do wrogiej bazy.
  • Uważa niewidzialność za zbytek, bo nie można się poruszać.
  • Próbuje przejąć skład mechanikiem.
  • Pakuje inzynierów do koszar dla obrony.
  • Atakuje Ciężkie Działo za pomocą Balisty.
  • Chce spakować ludzi do transportera.
  • Grając Arabami, obstawia bazę pojazdami wyposażonymi w balisty - przeciwko lotnictwu. Nie wie, że grze nie występuje lotnictwo...
  • ...choć mimo wszystko nadal się przy tym upiera, bo dostał z moździerza od ukrytego wroga.

Newbie

Newbie rozbudował bazę.

W trybie multiplayer tej gry, newbie zwykle przegrywa po 3-5 minut gry. Newbie w tym okresie:

  • Zbuduje niezwykle rozbudowaną bazę - potrafi zbudować max. ręczną wieżyczkę z karabinem maszynowym/balistą (zależy od narodowości).
  • Konstruuje bunkry w każdym kierunku, nawet w takim, z którego nie da się zaatakować (np. woda), co przydaje mu się tylko w walce z poduszkowcami.
  • Myśli, że pojazdy i budynki z zielonym, lecz niepełnym wskaźnikiem życia same się uleczą.
  • Myśli, że budowle się powoli psują i trzeba je co jakiś czas naprawiać. Tłumaczy tak sobie wzrost umiejętności inżynierów i ulepszanie budynków.

Przeciętny gracz

  • Jest max w 11 (10 w przypadku kampanii rosyjskiej) misji.
  • Fascynują go bomby S/A, podwójne lasery, bomby samobieżne i wyrzutnie rakiet dalekiego zasięgu. Jeżeli znajdzie taki pojazd, poświęci nawet najlepszego mechanika, aby go zdobyć (nie dotyczy bomb samobieżnych).
  • Gdy inny gracz umieści wyjście z teleportu koło jego bazy, dopytuje się, jak on to zrobił, że rakiety teleportacyjne zawsze wysyłają w to samo miejsce.
  • Uważa się za wielkiego mistrza gry, tylko, że mam tą grę od tygodnia.