Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(inny sposób)
Linia 23: Linia 23:
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]];
* [[Pompa próżniowa|Pompę próżniową]];
* 4x [[wagon]];
* 4x [[wagon]];
* Zniżkę na stacji na woda|wodę i uran;
* Zniżkę na stacji na [[Woda|wodę]] i uran;
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
* Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
* [[Łopata|Łopatę]];
* [[Łopata|Łopatę]];

Wersja z 21:26, 20 lut 2009

XYZ.jpg Ów artykuł jest tak beznadziejny, iż otrzymuje Znak AntyJakości XYZ!

Parowóz - ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w Oświęcimiu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944.

Dane techniczne

  • Liczba miejsc: Maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób;
  • Prędkość maksymalna: 120 km/h;
  • Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny;
  • Pojemność silnika: 150 hektolitrów.

Wyposażenie

Standardowe

  • Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
  • Schowek na wodę/uran;
  • Maszynista;
  • 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
  • Koła (?).

Dodatkowe

Ciekawostki

  • Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
  • Komin trzeba było przepychać ręcznie;
  • Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
  • Z powodu latających owadów maszynista żył średnio 4 lata .

Koniec produkcji

  • W roku 1944 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
  • Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
  • Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.
  • Cała stal przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm.