Program

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 16:24, 25 kwi 2008 autorstwa Towarzysz Alchemik (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.9.112.174. Autor wycofanej wersji to 135.245.72.34.)

"Zanim zaczniesz pisać program
pomyśl dwa razy
abyś nie musiał pisać trzy razy!"

~ Przysłowie sumeryjskie

Program – coś, co jest pisane przy użyciu komputera w jakimś prostym języku programowania, jak np. PHP (Personal Hell Page, którego używanie może doprowadzić piszącego do szału), Turbo Pascal z dodatkiem nitrogliceryny, czy c# w tonacji d-moll.

Innymi odmianami programu jest program telewizyjny/prania i populistyczny program naprawy państwa. Pod względem humorystycznym, szczególną uwagę warto zwrócić na program 3 milionów mieszkań z 2006 roku .

Typowy program

Typowy program napisany jest w języku programowania i składa się z losowo rozmieszczonych słów kluczowych danego języka (begin, {, while, średniki) oraz słów wybranych przez kodera.

Typowy program w C ma postać:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>
#define _			;double
#define void			x,x
#define case(break,default)	break[O]:default[O]:
#define switch(bool) 		;for(;x<bool;
#define do(if,else)		inIine(else)>int##if?
#define true			(--void++)
#define false			(++void--)
char*O=" <60>!?\\\n"_ doubIe[010]_ int0,int1 _ Iong=0 _ inIine(int eIse){int
O1O=!O _ l=!O;for(;O1O<010;++O1O)l+=(O1O[doubIe]*pow(eIse,O1O));return l;}int
main(int booI,char*eIse[]){int I=1,x=-*O;if(eIse){for(;I<010+1;I++)I[doubIe-1]
=booI>I?atof(I[eIse]):!O switch(*O)x++)abs(inIine(x))>Iong&&(Iong=abs(inIine(x
)));int1=Iong;main(-*O>>1,0);}else{if(booI<*O>>1){int0=int1;int1=int0-2*Iong/0
[O]switch(5[O]))putchar(x-*O?(int0>=inIine(x)&&do(1,x)do(0,true)do(0,false)
case(2,1)do(1,true)do(0,false)6[O]case(-3,6)do(0,false)6[O]-3[O]:do(1,false)
case(5,4)x?booI?0:6[O]:7[O])+*O:8[O]),x++;main(++booI,0);}}}

Języki programowania bywają czasami wykorzystywane w specjalistycznych zastosowaniach. Np. język VGB Systemu V7 do zastosowań amatorskich systemów ekspertowych, rozwijany od lat 80-tych i będący od wersji 1.0 wersją 7. Aktualnie ma się ukazać wersja 2007 z unowocześnionymi wymaganiami systemowymi. Przykładowy program w języku cVGB - mutacji VGB, w której to wyeliminowano prawie całkowicie stosowanie klawiatury alfabetycznej:

140 357 878
1440 862 54
572
   8685<=32357 
   1432 140>477
140 320576 do 1402 386
if 572>607
140 357 140 357 572 140 357 607 140 357 685
140 140 RT 140
572 357 14032 47384 av 121

Fakty dotyczące tworzenia programów

  • Pisanie programu to rozkosz. Kompilacja i testowanie programu to piekło.
  • Prawa Murphyego są jedynymi pewnikami informatyki stosowanej, znaczy się programowania, pisania programów, no!
  • Powodem generowania ogromnej liczby błędów przez system operacyjny Windows jest faktyczna nieznajomość języków programowania przez Billa Gatesa (nie umiał napisać najprostszego skryptu).
  • Potrzeby klienta nigdy nie pokrywają się z usługami dostępnymi w ramach wstępnego projektu, które są różne od tych zawartych w projekcie głównym, które znowu nie mają kompletnie nic wspólnego z usługami dostarczanymi przez gotowy program.
  • Program jest jak talerz spaghetti - gdy pociągniesz z jednej strony, z drugiej zacznie się sypać.
  • Nie istnieje coś takiego, jak dobrze działający program - jest on co najwyżej za krótko testowany.
  • Restart komputera, spryskanie monitora wodą święconą, stanie na głowie mogą sprawić, że zawierający do tej pory (według kompilatora) błędy tekst programu zostanie skompilowany.
  • Jeżeli koder napisze autentycznie dobrze działającą klasę/funkcję/moduł to z powodu nie wykrytego w czasie testowania błędu kompilatora wygeneruje on zły kod maszynowy.
  • Jeżeli nawet, dzięki milionom dolarów i pracy setek koderów powstanie niemal dobrze działający program, to z powodu wybuchu na słońcu płyta matrycowa zostanie wytłoczona z pozornie niezauważalnym błędem.

Szablon:Stubinf