Return to Castle Wolfenstein: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor wizualny
(dodano listę wrogów)
Znacznik: edytor wizualny
Linia 24: Linia 24:
* '''Venom''' – typowy rozpier{{cenzura3}}acz. Mieści w sobie 500 strzałów, ale po wystrzeleniu nieco ponad 100 strzałów dostaje [[katar]]u i odmawia plucia ołowiem;
* '''Venom''' – typowy rozpier{{cenzura3}}acz. Mieści w sobie 500 strzałów, ale po wystrzeleniu nieco ponad 100 strzałów dostaje [[katar]]u i odmawia plucia ołowiem;
* '''Flamethrower''' – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc;
* '''Flamethrower''' – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc;
* '''Tesla Gun''' – broń elektryka. Sprawia, że zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć. Idealny do defibrylacji;
* '''Tesla Gun''' – broń elektryka. Sprawia, że zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć. Niestety nie działa na lopery i inne wyroby robotopodobne.
* '''Noga''' – jak wiadomo, kiedyś nawet naboje się kończą. W kryzysowych sytuacjach możemy zadawać kopniaki. Standardowa dawka śmiertelna to dwa stalowe kopniaki.
* '''Noga''' – jak wiadomo, kiedyś nawet naboje się kończą. W kryzysowych sytuacjach możemy zadawać kopniaki. Standardowa dawka śmiertelna to dwa stalowe kopniaki.
* '''Krzesło''' - nietypowa broń, którą słabszego przeciwnika można zabić rzucając w niego meblem. Czasem też przydaje się do wspinaczki. Podnieść je można tylko podczas trzymania broni w jednej ręce.

== Wrogowie ==
W każdej grze typu strzelanka musi być do kogo strzelać, dlatego też RTCW nie może być gorszy i tak oto oferuje nam walkę z poniżej opisanymi typami antagonistów.

* '''Żołnierz''' - najpopularniejszy typ wroga w grze. Jak tylko widzi naszego bohatera, wita go okrzykiem ''Halt!'' i otwiera ogień z dzierżonej przezeń broni (Luger, MP40, Mauser, czasem Panzerfaust). Sporadycznie rzuca granatem. Niektórzy mają też słabość do alkoholu i lubią sobie pod jego wpływem coś pośpiewać.
* '''Radiooperator / mechanik''' - pan, który nie wstąpił do armii, a jeśli już to "tylko tu sprząta". Ale jak przyjdzie co do czego, wyjmuje pistolet i strzela do BJ-a. A to menda.
* '''Oficer -''' dowodzi tymi wspomnianymi na początku. Lubią stać i machać rękoma nad stołem. Nie wymagają zadania wielu ciosów, ale nigdy nie są sami - zawsze w pobliżu kręci się kilku szwabów.
* '''Naukowiec''' - nic mu w życiu nie wyszło, więc oddał się całkowicie nauce i eksperymentom na rzecz Rzeszy. Podobnie jak wyżej opisani, używają tylko pistoletów, a czasem też nie posiadają broni.
* '''Elitarna Straż -''' blondynki w lateksowych ciuszkach, uzbrojone głównie w steny. Bardzo zwinne i przebiegłe, przez co ciężko je trafić. Jak wpadniesz do pomieszczenia z kilkoma takimi, to [[Śmierć|wyślą Cię w ostatnią drogę]].
* '''Czarna Straż -''' niech nazwa Cię nie zwiedzie. Są to spadochroniarze, uzbrojeni w FG42, czasem Mausera albo Panzerfausta. Ich cechą jest nietypowy sposób przyjmowania obrażeń - celujesz i strzelasz w głowę, a on obrywa w klatę.
* '''Żołnierz Venom''' - koleś w ciuchach spawacza, tyle że zamiast spawać, okłada Ciebie płomieniami z miotacza ognia. Spotykany jest także osobnik z działkiem Venom, stąd też pewnie tak ich nazwano. Ponoć wroga najlepiej zwalczyć jego własną bronią, lecz tych postaci to nie dotyczy - są odporni na ogień z miotacza.
* '''Mumia -''' nieumarły, który wyłazi ze ściany i podczas walki wysyła w Ciebie jakieś duszki, odbierające Ci życie. Walczy też przeciwko szwabom. Aby całkowicie go wyeliminować, należy rozsadzić go na kawałki - jeśli po prostu upadnie, to po chwili wstaje i walczy dalej.
* '''Ognista mumia -''' to samo, co wyżej, tylko że zamiast wysyłać jakieś duszki, zionie w Ciebie ogniem.
* '''Mroczny rycerz -''' kolejni, co wyłażą ze ścian, tyle że posiadają miecze / topory i tarcze, od których odbijają się pociski. Po zabiciu wydają z siebie jakiś zachrypnięty odgłos i z hukiem swojego oręża padają na ziemię.
* '''Loper -''' cholerstwo, stworzone zapewne ze zwłok zabitych, posiadające zamiast nóg prądnicę, z której korzysta w celu porażenia wroga prądem. Poruszają się bardzo szybko i są wrogie dla każdego, czy to szwab czy nie. Przeciwko nim sprawdza się najskuteczniej venom.
* '''Proto-żołnierz -''' cyborg uzbrojony w panzerfausta lub venoma. Jest tak ciężki, że bardzo powoli się porusza, dlatego łatwo go powalić. W chwili swojej "śmierci" wydaje z siebie odgłosy jakichś rozregulowanych mechanizmów i pada na ziemię.
* '''Super żołnierz''' - w grze znany jako ''Super Soldier,'' lub też ''Das Ubersoldat'', to już ulepszona wersja tego wyżej. Zasadniczo różni się tylko rycerskim hełmem na łbie, lepszym pancerzem i nieco większą odpornością na obrażenia, do tego dodatkowo wyposażony może być w działko Tesli. I nic poza tym.
* '''Olaryk''' - wielki umarlak z kilkoma twarzami na cielsku, pełniący rolę bossa w misji w starym kościele. Wysyła w Twoim kierunku jakieś zjawy, pozbawiające Cię szybko HP. Po swojej "śmierci" drze mordę i rozpada się na kawałki.
* '''Henryk I Ptasznik -''' ostatni boss w grze, którego szwaby wskrzesiły przy użyciu kilku ubersoldatów i jakiejś kapłanki, którą w dowód wdzięczności Heniek przemienił w zombie. On także wysyła w nas jakieś zjawy, albo zadaje ciosy mieczem, powodując także trzęsienie ziemi. Wskrzesza też swoich dawnych podwładnych, czyli mrocznych rycerzy. Ginie podobnie jak Olaryk, tj. drze się i rozpada na strzępy.


== Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa ==
== Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa ==
Linia 31: Linia 51:
* Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
* Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
* Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać [[zombie|trupy]].
* Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać [[zombie|trupy]].
* Gdy masz odpalić petardę, krzyczysz: ''rocket test, rocket test completed'' albo ''rocket exploder two minute''.
* Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami, które otwierają się wsuwając się w ścianę.
* Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami, które otwierają się wsuwając się w ścianę.
* Jeśli jesteś ciężko ranny, idziesz szybko coś zjeść lub wypić [[Napój alkoholowy|sok z gumijagód]], po czym natychmiast wracasz do zdrowia.
* Będąc ciężko rannym, nadal jesteś w stanie biegać, a gdy się zmęczysz, regenerujesz siły alkoholem.
* Jesteś w stanie biegać sprintem, wspinać się po drabinie czy przeciskać przez szyby wentylacyjne i otwory, mimo posiadania dziesięciu rodzajów broni długiej.
* Unikasz kobiet, zwłaszcza tych w ciuszkach z lateksu oraz mechaników, bowiem w każdej chwili mogą wyjąć broń i Cię zabić.
* Wchodzisz do cudzych mieszkań czy lokali, a następnie je przeszukujesz, niszcząc szafy i ściany, a do tego czasem zdarzy Ci się wszamać czyjś obiad.
* Za wszelką cenę unikasz fabryk i laboratoriów, bo tam grasują przecież zabójcze Lopery.


== Styl gry nooba ==
== Styl gry nooba ==
Linia 43: Linia 68:


== Ciekawostki ==
== Ciekawostki ==
* William na pewno jest z Polski. Jeśli jest ranny wypije kilka win i jest zdrowy.
* William na pewno jest z Polski. Jeśli odniesie rany, leczy się z nich pijąc wino lub brandy.
* W tej grze można zginąć na wiele oryginalnych sposobów. William może zostać przygnieciony wagonem albo rozerwać się w maszynie jeśli nie będziesz uważał.
* W tej grze można zginąć na wiele oryginalnych sposobów. William może zostać przygnieciony wagonem albo rozerwać się w maszynie, jeśli nie będziesz uważał.
* William jest bardziej ognioodporny od wrogów. Jeśli podpali wroga miotaczem ognia spłonie od razu a jeśli Willy zostanie zaatakowany ogniem straci kilka punktów zdrowia.
* William jest bardziej ognioodporny od wrogów. Jeśli podpali wroga miotaczem ognia, to ten spłonie od razu, a jeśli Willy zostanie zaatakowany ogniem, straci kilka punktów zdrowia i po chwili zgaśnie.
* Willy nie może być naj{{Cenzura3}}ny.
* Willy nie może być naj{{Cenzura3}}ny.
* Niemcy mówią językiem angielsko-niemieckim, np. ''Hey, can you open the gate, bitte?''
* Nieważne ile szwab ma wypite, po zauważeniu Cię natychmiast staje się w 100% trzeźwy i o dziwo celnie strzela.
{{idsoftware}}
{{idsoftware}}
{{FPS}}
{{FPS}}

Wersja z 23:49, 13 kwi 2021

Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka (potocznie Wolf) – gra z gatunku FPS (Fest PCenzura2.svgnij Strzałę). Kontynuacja cieszącego się sławą Wolfensteina Czy De.

Fabuła

W marcu 1943, wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w Północnej Czarnolandii oraz pod Stalingradem, więc specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu żył sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami, dzięki którym uzyskał wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący, który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym James Bond ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce na Sybir do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza, który zdziwił się, kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę z zamku.

Główny bohater

Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego, co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie, trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi. Potrafi wypić dziesięć win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Przeładuje ją nawet jeśli dostał właśnie 50 kulek w głowę albo został rozerwany panzerem.

Broń

Jako że gołymi rękami Willy Blaszka sobie nie poradzi, przygotowano cały arsenał broni:

  • Nóż – nie pokroisz nim chleba i nie rzucisz nim, ale na początek musi wystarczyć;
  • Luger – ośmiostrzałowy pistolecik, który poraża swoją głośnością. Aby wrogowie nie usłyszeli, jak próbujesz posłać im parę kuleczek, możesz założyć tłumik;
  • Colt 45 – w zależności od sytuacji zajmuje jedną lub dwie ręce. Może dlatego, że można mieć aż dwie sztuki naraz;
  • MP40 – podpierCenzura2.svgla naboje Lugra. Mieści w sobie aż cztery razy więcej naboi od niego. Pierwsza maszynówka, z jaką będziesz mieć styczność zakładając, że nie jesteś niedobrym oszustem;
  • Thompson – niezbyt cicha broń, idealna do budzenia szwabów. Kradnie naboje Colta;
  • Sten – chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać, aż wyzdrowieje;
  • Karabin Mauser – broń teoretycznie snajperska. Teoretycznie, ponieważ aby móc wycelować i walnąć szwaba z większej odległości, musisz łazić, aż znajdziesz do niego niekompletny teleskop, potocznie zwany lunetą. Przydaje się w pomieszczeniach o dużej liczbie szwabów na metr kwadratowy. Ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego;
  • Karabin OSA Snooper – drugi karabin snajperski. Ma moc umożliwiającą widzenie w ciemności, czyli po prostu pół teleskopu z noktowizją. Wyposażony jest również w tłumik, aby strzały nie przerywały niczyjej drzemki;
  • Karabin FG42 – posiada funkcję włącz krzyżyk. Po jej włączeniu pojawia się krzyż wpisany w koło, którym możemy celować do szwaba, ale zapomnij o jakimkolwiek przybliżeniu;
  • Granat ręczny – zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku szwabów sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy piłkarskie. Niestety, NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem;
  • Granat – kolejny rodzaj granatu. Nazywany cytrynką, ma te same właściwości co granat ręczny;
  • Dynamit – broń z zegarem typu ustaw i spierCenzura2.svg. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie, pierwszy pociągnie za sobą resztę. Strzelając w niego również doprowadzimy do wybuchu. Lepiej jednak nie robić tego z bliskiej odległości;
  • Panzerfaust – szwabski granatnik zbudowany ze starej rury od odkurzacza i wybuchowej puszki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok. Po szwabie zostaje kupka kości. Jest to broń jednorazowa, więc B.J. jest zmuszony nosić po kilka egzemplarzy, co oczywiście nie przeszkadza mu w bieganiu;
  • Venom – typowy rozpierCenzura2.svgacz. Mieści w sobie 500 strzałów, ale po wystrzeleniu nieco ponad 100 strzałów dostaje kataru i odmawia plucia ołowiem;
  • Flamethrower – jak sama nazwa wskazuje, maszyna do produkcji skwarków. Wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie. Uwaga na kieliszki, mogą się stłuc;
  • Tesla Gun – broń elektryka. Sprawia, że zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie, nie mogąc się ruszyć. Niestety nie działa na lopery i inne wyroby robotopodobne.
  • Noga – jak wiadomo, kiedyś nawet naboje się kończą. W kryzysowych sytuacjach możemy zadawać kopniaki. Standardowa dawka śmiertelna to dwa stalowe kopniaki.
  • Krzesło - nietypowa broń, którą słabszego przeciwnika można zabić rzucając w niego meblem. Czasem też przydaje się do wspinaczki. Podnieść je można tylko podczas trzymania broni w jednej ręce.

Wrogowie

W każdej grze typu strzelanka musi być do kogo strzelać, dlatego też RTCW nie może być gorszy i tak oto oferuje nam walkę z poniżej opisanymi typami antagonistów.

  • Żołnierz - najpopularniejszy typ wroga w grze. Jak tylko widzi naszego bohatera, wita go okrzykiem Halt! i otwiera ogień z dzierżonej przezeń broni (Luger, MP40, Mauser, czasem Panzerfaust). Sporadycznie rzuca granatem. Niektórzy mają też słabość do alkoholu i lubią sobie pod jego wpływem coś pośpiewać.
  • Radiooperator / mechanik - pan, który nie wstąpił do armii, a jeśli już to "tylko tu sprząta". Ale jak przyjdzie co do czego, wyjmuje pistolet i strzela do BJ-a. A to menda.
  • Oficer - dowodzi tymi wspomnianymi na początku. Lubią stać i machać rękoma nad stołem. Nie wymagają zadania wielu ciosów, ale nigdy nie są sami - zawsze w pobliżu kręci się kilku szwabów.
  • Naukowiec - nic mu w życiu nie wyszło, więc oddał się całkowicie nauce i eksperymentom na rzecz Rzeszy. Podobnie jak wyżej opisani, używają tylko pistoletów, a czasem też nie posiadają broni.
  • Elitarna Straż - blondynki w lateksowych ciuszkach, uzbrojone głównie w steny. Bardzo zwinne i przebiegłe, przez co ciężko je trafić. Jak wpadniesz do pomieszczenia z kilkoma takimi, to wyślą Cię w ostatnią drogę.
  • Czarna Straż - niech nazwa Cię nie zwiedzie. Są to spadochroniarze, uzbrojeni w FG42, czasem Mausera albo Panzerfausta. Ich cechą jest nietypowy sposób przyjmowania obrażeń - celujesz i strzelasz w głowę, a on obrywa w klatę.
  • Żołnierz Venom - koleś w ciuchach spawacza, tyle że zamiast spawać, okłada Ciebie płomieniami z miotacza ognia. Spotykany jest także osobnik z działkiem Venom, stąd też pewnie tak ich nazwano. Ponoć wroga najlepiej zwalczyć jego własną bronią, lecz tych postaci to nie dotyczy - są odporni na ogień z miotacza.
  • Mumia - nieumarły, który wyłazi ze ściany i podczas walki wysyła w Ciebie jakieś duszki, odbierające Ci życie. Walczy też przeciwko szwabom. Aby całkowicie go wyeliminować, należy rozsadzić go na kawałki - jeśli po prostu upadnie, to po chwili wstaje i walczy dalej.
  • Ognista mumia - to samo, co wyżej, tylko że zamiast wysyłać jakieś duszki, zionie w Ciebie ogniem.
  • Mroczny rycerz - kolejni, co wyłażą ze ścian, tyle że posiadają miecze / topory i tarcze, od których odbijają się pociski. Po zabiciu wydają z siebie jakiś zachrypnięty odgłos i z hukiem swojego oręża padają na ziemię.
  • Loper - cholerstwo, stworzone zapewne ze zwłok zabitych, posiadające zamiast nóg prądnicę, z której korzysta w celu porażenia wroga prądem. Poruszają się bardzo szybko i są wrogie dla każdego, czy to szwab czy nie. Przeciwko nim sprawdza się najskuteczniej venom.
  • Proto-żołnierz - cyborg uzbrojony w panzerfausta lub venoma. Jest tak ciężki, że bardzo powoli się porusza, dlatego łatwo go powalić. W chwili swojej "śmierci" wydaje z siebie odgłosy jakichś rozregulowanych mechanizmów i pada na ziemię.
  • Super żołnierz - w grze znany jako Super Soldier, lub też Das Ubersoldat, to już ulepszona wersja tego wyżej. Zasadniczo różni się tylko rycerskim hełmem na łbie, lepszym pancerzem i nieco większą odpornością na obrażenia, do tego dodatkowo wyposażony może być w działko Tesli. I nic poza tym.
  • Olaryk - wielki umarlak z kilkoma twarzami na cielsku, pełniący rolę bossa w misji w starym kościele. Wysyła w Twoim kierunku jakieś zjawy, pozbawiające Cię szybko HP. Po swojej "śmierci" drze mordę i rozpada się na kawałki.
  • Henryk I Ptasznik - ostatni boss w grze, którego szwaby wskrzesiły przy użyciu kilku ubersoldatów i jakiejś kapłanki, którą w dowód wdzięczności Heniek przemienił w zombie. On także wysyła w nas jakieś zjawy, albo zadaje ciosy mieczem, powodując także trzęsienie ziemi. Wskrzesza też swoich dawnych podwładnych, czyli mrocznych rycerzy. Ginie podobnie jak Olaryk, tj. drze się i rozpada na strzępy.

Po czym poznać, że jesteś uzależniony od Wolfa

  • W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem, a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni (w najgorszym razie z buta).
  • Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy, bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
  • Nie chodzisz na cmentarz bez broni, bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać trupy.
  • Wszystko możesz otworzyć kopnięciem. Jedyny problem masz z drzwiami, które otwierają się wsuwając się w ścianę.
  • Jeśli jesteś ciężko ranny, idziesz szybko coś zjeść lub wypić sok z gumijagód, po czym natychmiast wracasz do zdrowia.
  • Będąc ciężko rannym, nadal jesteś w stanie biegać, a gdy się zmęczysz, regenerujesz siły alkoholem.
  • Jesteś w stanie biegać sprintem, wspinać się po drabinie czy przeciskać przez szyby wentylacyjne i otwory, mimo posiadania dziesięciu rodzajów broni długiej.
  • Unikasz kobiet, zwłaszcza tych w ciuszkach z lateksu oraz mechaników, bowiem w każdej chwili mogą wyjąć broń i Cię zabić.
  • Wchodzisz do cudzych mieszkań czy lokali, a następnie je przeszukujesz, niszcząc szafy i ściany, a do tego czasem zdarzy Ci się wszamać czyjś obiad.
  • Za wszelką cenę unikasz fabryk i laboratoriów, bo tam grasują przecież zabójcze Lopery.

Styl gry nooba

  • Używa cyjanku potasu, myśląc, że zaatakuje nim wroga.
  • Zostawia nóż na specjalną okazję, bo myśli, że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
  • W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona i dziwi się, że przegrał z powodu uruchomienia alarmu.
  • Mając mniej niż 25 HP, strzela z bliska do szwaba z Panzerfausta i dziwi się, że kończy grę.
  • Atakuje nożem Superżołnierza lub Lopera.
  • Stojąc przed alarmem uruchamia go, myśląc, że w ten sposób przywołuje wsparcie.

Ciekawostki

  • William na pewno jest z Polski. Jeśli odniesie rany, leczy się z nich pijąc wino lub brandy.
  • W tej grze można zginąć na wiele oryginalnych sposobów. William może zostać przygnieciony wagonem albo rozerwać się w maszynie, jeśli nie będziesz uważał.
  • William jest bardziej ognioodporny od wrogów. Jeśli podpali wroga miotaczem ognia, to ten spłonie od razu, a jeśli Willy zostanie zaatakowany ogniem, straci kilka punktów zdrowia i po chwili zgaśnie.
  • Willy nie może być najCenzura2.svgny.
  • Niemcy mówią językiem angielsko-niemieckim, np. Hey, can you open the gate, bitte?
  • Nieważne ile szwab ma wypite, po zauważeniu Cię natychmiast staje się w 100% trzeźwy i o dziwo celnie strzela.