Steam: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (odgruzowanie brudnopisu, trzeba wreszcie coś napisać o tym steamie)
(dobrze, że tico dał se wziąć swoje wypociny z brudnopisu – coś dygło wreszcie z tym steamem, może będą z tego dzieci)
Linia 3: Linia 3:
{{t|Steam}}złodziejstwo, prawie jak ACTA, pełna kontrola, dziadostwo, ostatni sprawiedliwi z NonSteamem, PacSteam
{{t|Steam}}złodziejstwo, prawie jak ACTA, pełna kontrola, dziadostwo, ostatni sprawiedliwi z NonSteamem, PacSteam


[[Plik:Steam logo.svg|right|200px|thumb|Od 2003 roku wszyscy się zastanawiają, co to do cholery jest]]
{{t|Steam}}drugi (po [[Microsoft Windows|Window$ie]]) najpowszechniejszy [[wirus komputerowy]], stworzony przez geniusza zła [[Gabe Newell|Gabe'a Newella]] i jego pomagierów z [[Valve Software]]. Jego głównym zadaniem jest permanentna i nieodwracalna inwigilacja nieświadomego użytkownika i wysyłanie impulsów elektromagnetycznych do jego mózgu w celu przekonania go, że jedyną słuszną firmą jest Valve, a [[Electronic Arts|EA]], [[Treyarch]] i [[Infinity Ward]] są sługami [[Szatan]]a.
{{t|Steam}}drugi (po [[Microsoft Windows|Window$ie]]) najpowszechniejszy [[wirus komputerowy]], stworzony przez geniusza zła [[Gabe Newell|Gabe'a Newella]] i jego pomagierów z [[Valve Software]]. Jego głównym zadaniem jest permanentna i nieodwracalna inwigilacja nieświadomego użytkownika i wysyłanie impulsów elektromagnetycznych do jego mózgu w celu przekonania go, że jedyną słuszną firmą jest Valve, a [[Electronic Arts|EA]], [[Treyarch]] i [[Infinity Ward]] są sługami [[Szatan]]a.

== Historia ==
Serwis Steam powstał [[12 września]] [[2003]] roku, kiedy to połowa osób nosiła jeszcze [[Internet]] w wiaderkach, a co bogatsi pozwalali sobie na luksus podłączania kabelka do modemu telefonu z zawrotną szybkością 56 kb/s. Nie przeszkadzało to jednak [[Gaben|wujaszkowi]] wymagać stałego połączenia z siecią, aby korzystać z usługi. Prototyp platformy oficjalnie powstał po to, by wygodnie aktualizować [[Half-Life 2]] i [[Counter-Strike|Counter-Strike'a]], jednakże zarząd Valve szybko dojrzał w nim niezwykle wydajny odkurzacz do wysysania pieniędzy graczy. Mimo tych przeciwności po raz kolejny potwierdziła się zasada, że wujaszek Gabe ma łeb do interesów i jakimś cudem udało mu się odnieść sukces.

W 2006 roku do Steama dodano usługę ''„Friends”'' (którą wyjątkowo słusznie przetłumaczono później na ''„Znajomi”''<ref>[[Noob|Przeciętny gracz komputerowy]] nie ma przyjaciół</ref>), co pozwoliło wielu 10-latkom na dowartościowanie się i wrzucanie do listy znajomych wszystkich graczy, jakich napotkali danego dnia na serwerze – zwłaszcza, że w tym samym roku wydano polski pakiet językowy do Steama. Dwa lata później do ''Pary'' dodano taki bajer jak ''Steam Cloud'', który miał pozwalać na ''zapisywanie stanów gry na serwerach Valve oraz zapamiętywanie konfiguracji gracza'', ale w praktyce zazwyczaj próba uruchomienia gry z innego komputera kończy się błędem Steama, dlatego ostatecznie można to wyłączyć<ref>Zresztą i tak nikt normalny nie logowałby się na własne konto w kafejce internetowej czy u jakiegoś znajomego – chyba, że czuje się zbyt bogaty i chce stracić swoje konto</ref>.

W 2011 roku dodano opcję wrzucania własnych zrzutów ekranu z gier, ale jak zwykle gracze niepoprawnie odczytali zamiary Valve i najczęściej na serwery Steama trafiają screeny z robionymi przez graczy sprayami z [[rule 34|masturbującymi się kucami, Zoey z Left 4 Dead korzystającą z pałki policyjnej ''niezgodnie z przeznaczeniem'' albo Alyx Vance gwałconą przez Vortigaunty, Gordona i Huntera z L4D]]. Na jedno konto przypada 1 GB (słownie: jeden gigabajt) pojemności, więc gdyby moderatorzy byli jeszcze bardziej leniwi niż zwykle, to Steam stanowiłby doskonałą bazę wypadową do nauki tworzenia pornograficznych gifów w [[SFM|Filmmakerze]].

Rok później, w 2012 wydano coś takiego jak tryb „Big Picture”, stworzony jako odpowiedź dla [[Słownik:Grubas|przeciętnego amerykańskiego gracza]], który ma zbyt tłuste palce, żeby móc wcisnąć tylko jeden klawisz na klawiaturze naraz. Polega na możliwości podłączenia komputera do telewizora i korzystania ze Steama za pomocą obtłuszczonego<ref>Ewentualnie ''dobrze przesmarowanego''</ref> gamepada z poziomu wypierdzianego fotela i stolika z dziesięcioma hamburgerami i dwulitrową butelką [[Coca-Cola|coli light]] obok.

W międzyczasie, oczywiście, wprowadzano szereg ''udogodnień'' do klienta Steama. Jednym z nich jest Steam Workshop: w założeniu miał pozwalać na ułatwione dzielenie się i dostęp do modyfikacji gier, w praktyce Workshop ograniczył się do 3 gier: [[Left 4 Dead 2]] (opanowanym przez mody podmieniające każdą dostępną teksturę w grze na [[My Little Pony|kuce]]), [[Team Fortress 2]] (z tysiącami nowych czapek) i [[Counter-Strike: Global Offensive]] (do którego nie da się i tak zainstalować niczego poza nową mapą, więc sensu istnienia Workshopa dla niego nawet sam [[Bóg]] nie może pojąć).

Ponadto do co popularniejszych gier dodano zakładki i można wrzucać takie pierdoły jak poradniki (typu „jak bjegac w [[Counter Strike: Source|conter strik sorce]]”, ewentualnie „jak zabić nożem ze 100 metrów”, przy czym autor zapomina o wyłączeniu wszystkich zainstalowanych hacków), screenshoty (wyżej opisane), artworki (czyli to samo, co screenshoty, tylko robione poza grą) i to wszystko można również komentować (zazwyczaj coś w stylu ''„I can [[masturbacja|fap]] to this”'').

{{przypisy}}
{{przypisy}}
{{Valve}}
{{Valve}}

Wersja z 17:48, 23 sty 2014

Wielki Brat Patrzy
Uwaga!

Warning / Achtung / Attention / Attenzione / Advertencia / Pozor / Atenção / Внимание / Увага / Προσοχή / Figyelem / Advarsel / Įspėjimas / Waarschuwing / გაფრთხილება / Զգուշացում / 危ない / 警告 / 注目 / 경고 / אזהרה / चेतावनी / คำเตือน / تحذير !

W dalszej części artykułu znajdują się tajne informacje.
Kontynuowanie czytania może poskutkować odwiedzinami smutnych panów w garniturach.

Szablon:Tzłodziejstwo, prawie jak ACTA, pełna kontrola, dziadostwo, ostatni sprawiedliwi z NonSteamem, PacSteam

Od 2003 roku wszyscy się zastanawiają, co to do cholery jest

Szablon:Tdrugi (po Window$ie) najpowszechniejszy wirus komputerowy, stworzony przez geniusza zła Gabe'a Newella i jego pomagierów z Valve Software. Jego głównym zadaniem jest permanentna i nieodwracalna inwigilacja nieświadomego użytkownika i wysyłanie impulsów elektromagnetycznych do jego mózgu w celu przekonania go, że jedyną słuszną firmą jest Valve, a EA, Treyarch i Infinity Ward są sługami Szatana.

Historia

Serwis Steam powstał 12 września 2003 roku, kiedy to połowa osób nosiła jeszcze Internet w wiaderkach, a co bogatsi pozwalali sobie na luksus podłączania kabelka do modemu telefonu z zawrotną szybkością 56 kb/s. Nie przeszkadzało to jednak wujaszkowi wymagać stałego połączenia z siecią, aby korzystać z usługi. Prototyp platformy oficjalnie powstał po to, by wygodnie aktualizować Half-Life 2 i Counter-Strike'a, jednakże zarząd Valve szybko dojrzał w nim niezwykle wydajny odkurzacz do wysysania pieniędzy graczy. Mimo tych przeciwności po raz kolejny potwierdziła się zasada, że wujaszek Gabe ma łeb do interesów i jakimś cudem udało mu się odnieść sukces.

W 2006 roku do Steama dodano usługę „Friends” (którą wyjątkowo słusznie przetłumaczono później na „Znajomi”[1]), co pozwoliło wielu 10-latkom na dowartościowanie się i wrzucanie do listy znajomych wszystkich graczy, jakich napotkali danego dnia na serwerze – zwłaszcza, że w tym samym roku wydano polski pakiet językowy do Steama. Dwa lata później do Pary dodano taki bajer jak Steam Cloud, który miał pozwalać na zapisywanie stanów gry na serwerach Valve oraz zapamiętywanie konfiguracji gracza, ale w praktyce zazwyczaj próba uruchomienia gry z innego komputera kończy się błędem Steama, dlatego ostatecznie można to wyłączyć[2].

W 2011 roku dodano opcję wrzucania własnych zrzutów ekranu z gier, ale jak zwykle gracze niepoprawnie odczytali zamiary Valve i najczęściej na serwery Steama trafiają screeny z robionymi przez graczy sprayami z masturbującymi się kucami, Zoey z Left 4 Dead korzystającą z pałki policyjnej niezgodnie z przeznaczeniem albo Alyx Vance gwałconą przez Vortigaunty, Gordona i Huntera z L4D. Na jedno konto przypada 1 GB (słownie: jeden gigabajt) pojemności, więc gdyby moderatorzy byli jeszcze bardziej leniwi niż zwykle, to Steam stanowiłby doskonałą bazę wypadową do nauki tworzenia pornograficznych gifów w Filmmakerze.

Rok później, w 2012 wydano coś takiego jak tryb „Big Picture”, stworzony jako odpowiedź dla przeciętnego amerykańskiego gracza, który ma zbyt tłuste palce, żeby móc wcisnąć tylko jeden klawisz na klawiaturze naraz. Polega na możliwości podłączenia komputera do telewizora i korzystania ze Steama za pomocą obtłuszczonego[3] gamepada z poziomu wypierdzianego fotela i stolika z dziesięcioma hamburgerami i dwulitrową butelką coli light obok.

W międzyczasie, oczywiście, wprowadzano szereg udogodnień do klienta Steama. Jednym z nich jest Steam Workshop: w założeniu miał pozwalać na ułatwione dzielenie się i dostęp do modyfikacji gier, w praktyce Workshop ograniczył się do 3 gier: Left 4 Dead 2 (opanowanym przez mody podmieniające każdą dostępną teksturę w grze na kuce), Team Fortress 2 (z tysiącami nowych czapek) i Counter-Strike: Global Offensive (do którego nie da się i tak zainstalować niczego poza nową mapą, więc sensu istnienia Workshopa dla niego nawet sam Bóg nie może pojąć).

Ponadto do co popularniejszych gier dodano zakładki i można wrzucać takie pierdoły jak poradniki (typu „jak bjegac w conter strik sorce”, ewentualnie „jak zabić nożem ze 100 metrów”, przy czym autor zapomina o wyłączeniu wszystkich zainstalowanych hacków), screenshoty (wyżej opisane), artworki (czyli to samo, co screenshoty, tylko robione poza grą) i to wszystko można również komentować (zazwyczaj coś w stylu „I can fap to this”).

Przypisy

  1. Przeciętny gracz komputerowy nie ma przyjaciół
  2. Zresztą i tak nikt normalny nie logowałby się na własne konto w kafejce internetowej czy u jakiegoś znajomego – chyba, że czuje się zbyt bogaty i chce stracić swoje konto
  3. Ewentualnie dobrze przesmarowanego