Szczur

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Szczur – gryzoń, zwierze raczej niewielkie, ale o dużym znaczeniu (którego czasami trudno przecenić, choć niektórzy to robią). Szczury nie są zbyt lubiane (lubią je tylko gracze Tibii), opinia ta jest jednak krzywdząca, ponieważ (pomijając chrząstkę ogonową) ich mięso jest chrupiące i raczej smaczne, mogą czasami robić nawet za cielęcinę[1].

Jako zwierzątko domowe najpierw wydaje się wspaniałe, milutkie, kochane i cudowne, a dopiero po sprowadzeniu tego stwora do domu okazuje się, jakie to draństwo.

Wygląd

Szczur to małe zwierzątko z uszkami, długim łysym ogonkiem i ryjkiem, który musi wszędzie wsadzić. Waży 200 000 – 1 000 000 mg.

Żywienie

Szczury są (prawie) wszystkożernymi zwierzętami. Najchętniej jedzą fiołki afrykańskie, kable (wszelkiej maści), meble (szczególnie nowe), ubrania (im droższe tym smaczniejsze), kanapki właściciela. Piją wodę, sok pomarańczowy, Chłop Colę (wstrząśniętą, nie mieszaną), krew właściciela, tabaka, alkohol (piwo, wino, wódkę, spirytus i denaturat(nie filtruje przez bułkę)).

Szczur morski

Szczury morskie pływają po morzach statkiem. Znane są z tego, że wiedzą kiedy go opuścić. Czynią to zawsze przed zatonięciem, a nie po i jest to powodem dla którego warto je obserwować i robić to co one (chyba że akurat piją podczas sztormu). Znane są przypadki wykorzystania tych zwierząt przez Instytut Meteorologii US Navy, oraz przez prywatnych armatorów. Okazuje się także, że gatunek ten prawidłowo reaguje na czynniki losowe typu: "spotkanie z górą lodową jutro", ale nie dokonuje prawidłowej predykcji zjawisk typu "rakieta ziemia-woda" - badacze twierdzą, że nowe zagrożenia są bodźcami wpływającymi na gatunek od niedawna i brak jeszcze przystosowania ewolucyjnego w tej materii.

Szczur lądowy

Gatunek szczura spotykany na lądzie lub pod. Charakteryzuje się umiejętnościami określanymi w grach RPG jako cichy chód na wsi. Mają duże znaczenie w gospodarstwach rolnych, przeważnie negatywne. Niektórzy ludzie (głównie w miastach) trzymają je w domach jako maskotki, głównie dlatego, że chcą być oryginalni, albo zwykły chomik im nie wystarcza.

Wychowanie takiego szczura

Szczury są traktowane jak ludzie (tylko jacy ludzie?)

Każdy właściciel chce wychować swojego szczurka. Można to osiągnąć, dając szczurkowi za dobre zachowanie łyk czegoś mocniejszego, a za złe karząc oglądaniem telenoweli, np. Klanu, Mody na sukces, M jak miłość lub jakiejś brazylijskiej telenoweli (za szczególnie ciężkie przewinienia), np. Zbuntowany Anioł. Pojedynczy trening nie może trwać zbyt długo, ponieważ szczur może się przez to upić do nieprzytomności, albo odcinek telenoweli się skończy. Tą metodą można nauczyć szczura wielu rzeczy, takich jak:

  • robienie kawy właścicielowi,
  • chodzenie po piwo do lodówki, a jak się skończy, to do sklepu,
  • zmywanie naczyń,
  • odrabianie lekcji (w przypadku małoletnich właścicieli).

Szczur korporacyjny

Ten gatunek szczura jest niezbędnym składnikiem każdego wyścigu szczurów (to znaczy, taki wyścig może się odbyć bez nich, ale wtedy nie ma startu, mety, trasy i w sumie samego wyścigu). Zadomowiony głównie w miastach, często kilka (3–4) osobników zamieszkuje wynajęte M-3 lub M4, ale te które z sukcesem zaliczyły już kilka etapów wynajmują coś na mieście same, albo nawet spłacają swoją norkę (łącząc sie wcześniej w pary, dzięki czemu raty kredytu bolą mniej). Szczur korporacyjny ma różne przydatne merytorycznie skillsy takie jak: tworzenie software'u, doradztwo finansowe, tworzenie regionalnej sieci sprzedaży, albo chociaż obsługa Outlooka i Excela. Dodatkowo przydają się skillsy taktyczne, na przykład: robienie dobrego wrażenia, urocze przegrywanie z przełożonymi (liderami wyścigu) w trambambulę albo dartsy, pisanie odpowiednich maili z cc i bcc.

Przypisy

  1. Zobacz "Król szczurów" James Clavell