The Sims: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 63: Linia 63:
* Twój Sim (Sim, nie Simka) może urodzić dziecko kosmitę po porwaniu przez Obcych.
* Twój Sim (Sim, nie Simka) może urodzić dziecko kosmitę po porwaniu przez Obcych.


=Objawy uzależnienia=
==Objawy uzależnienia==
*W kieszeni mieści ci się komórka, kilka książek,oraz cały samochód.
*W kieszeni mieści ci się komórka, kilka książek,oraz cały samochód.
*Twoja kieszeń ma funkcję Allegro - prosto z niej udaje ci się sprzedawać wszystko co w niej masz.
*Twoja kieszeń ma funkcję Allegro - prosto z niej udaje ci się sprzedawać wszystko co w niej masz.

Wersja z 13:10, 29 sie 2011

The Sims – gra dla prawdziwych mężczyzn (wg reklam na NK)
Keyboard Cat - wersja demo

The Sims, Simsygra komputerowa, w której możemy kierować ludzikami (nazwanymi przez twórców simami, a przez Pokemonów Simpsonami), których sami wymyśliliśmy (mamy do tego „ogrom” funkcji). Zastępuje ona dziewczynkom domek dla lalek, a sadystom pozwala się wyładować. Jednak prawdziwe przeznaczenie tej gry to ściąganie łatek, aby usunąć piksele gdy „Slim” sika lub się myje. Producenci wypuszczają co chwila dodatki, po wydaniu nowej części gry. Zapaleni gracze na pewno je kupią, a Maxis zarobi więcej na dodatkach niż na samej podstawowej wersji gry.

Zasady

Z głównych założeń wynika, że mamy tak kierować simami, by doszło do kopulacji, której, niestety, nie widać na ekranie. Zwykle jednak Simowie kończą na dnie basenu (wirtualny odpowiednik topienia Barbie w sedesie), roztapiają się podczas pożaru (twórcze rozwinięcie podpalania lalkom włosów), lub zostają zamknięci w izolatce 2x2, by w końcu umrzeć (to już nowość).

Tak jak mówiono wyżej, gra w The Sims zastępuje zabawę domkiem dla lalek (strzeżcie się, producenci!). Oferuje nawet więcej opcji – sami dobieramy lub budujemy simom dom, do tego kupujemy im wyposażenie według własnego gustu, ewentualnie własnego bezguścia.

Dodatkowo wysyłane są nam impulsy podprogowe, które docierają do naszego mózgu szybciej, niż impuls mówiący o tym, że dostaliśmy nożem w brzuch (co niestety nie jest metodą uśmiercania Simów). Informują nas one, że:

  • Musimy dokupić więcej dodatków.
  • Musimy stworzyć własną wersję samego siebie w grze.
  • Musimy dokupić więcej dodatków.
  • Musimy stworzyć własną wersję całego swojego otoczenia w grze.
  • Musimy dokupić więcej dodatków.
  • Musimy dodać postacie z anime / seriali / filmów do otoczenia w grze.
  • Musimy dokupić więcej dodatków.
  • Musimy włączyć to śmieszne okienko od kodów.
  • Musimy dokupić więcej dodatków.
  • Musimy zrobić to, czego jeszcze nie zrobiliśmy.
  • Musimy dokupić więcej dodatków.
  • Musimy publikować filmy z simami na YouTube.
  • I kupić jeszcze parę dodatków.

Zapętlenie

Ważnym elementem jest zmuszenie Simsów do gry na komputerze. Nasze Simsy muszą grać w The Sims i tworzyć samych siebie w grze, które to będą tworzyć same siebie, które będą tworzyć same siebie, aż powstanie sim mniejszy nawet od pojedynczego atomu.

Śmierć

Info.png Główny artykuł: Sim

Niestety, w grze mamy zdecydowanie za mało opcji zabijania Simów! Możemy:

  1. Utopić Sima;
  2. Zamknąć go bez łóżka, WC i lodówki w pokoiku;
  3. Spalić w pożarze;
  4. Umrzeć ze strachu;
  5. Zagłodzić;
  6. Kazać mu wziąć ciastko krowokwiata;
  7. Zarazić śmiertelną chorobą;
  8. Doprowadzić brudem w domu do zjedzenia przez muchy;
  9. Porazić Sima prądem;
  10. Zabić go nożyczkami (które można ściągnąć na stronie The Sims);
  11. Rzucić w niego siekierą (która też jest ściągnięta z internetu);
  12. Sprawić aby został trafiony przez piorun (chociaż to czasami nie działa);
  13. Wystawić simo-wampira na słońce (dostępne tylko w The Sims 2 z dodatkiem Nocne Życie);
  14. Rzucić na niego klątwę mumii (The Sims 3 – Wymarzone Podróże);
  15. Po prostu poczekać aż zginie ze starości (to wersja dla hardkorów, którzy mają tyle czasu i cierpliwości żeby na to czekać);
  16. Wyjść na pole, kazać mu oglądać obłoki i czekać aż satelita na niego spadnie (potem można ją sprzedać za 1999 $imolenów;
  17. Zmienić w Simorośl i odciąć dostęp do wody i światła;
  18. Wybrać kobietę, a drzwi do domu ustawić jako wejście do męskiej toalety (bądź odwrotnie);
  19. Może zostać zabrany przez UFO, bo obraziło się, że je podglądałeś przez teleskop w toalecie (The Sims 2)

Ciekawostki

  • Twój Sim załatwiając swoje sprawy na muszli nie zdejmuje spodni;
  • Słowo Sims w języku suahili oznacza umiejętność sprzedawania ciągle tego samego w nowym pudełku;
  • W The Sims gra dużo mężczyzn, lecz nie przyznają się do tego;
  • Jeśli w prawdziwym życiu nie masz szansy baraszkować, tutaj możesz co chwila w różnych miejscach;
  • Ponadto możesz spełniać swoje marzenia nie odchodząc od monitora;
  • Aby zarobić fortunę, trzeba harować przez całe życie, w The Sims - wpisać motherlode i żyjemy jak Bill Gates;
  • Ludki z gry gadają w języku SimLish;
  • Jeden dzień w simsach to 24 minuty;
  • Simsy to ulubiona gra pracowników biurowych - możemy bezlitośnie, nie ponosząc przy tym żadnych konsekwencji kierować naszym (ukochanym) szefem;
  • Autor gry uważa, że pobieranie gry bez uiszczenia opłaty nie ma sensu (bo nie przynosi mu zysku) i jest nielegalne;
  • Płyta może z niewyjaśnionych przyczyn pęknąć, nawet jeśli jest w pudełku, nieużywana przez 2 lata (Oparte na własnym doświadczeniu);
  • Twój Sim (Sim, nie Simka) może urodzić dziecko kosmitę po porwaniu przez Obcych.

Objawy uzależnienia

  • W kieszeni mieści ci się komórka, kilka książek,oraz cały samochód.
  • Twoja kieszeń ma funkcję Allegro - prosto z niej udaje ci się sprzedawać wszystko co w niej masz.
  • Przebierasz się w środku hipermarketu za pomocą jednej myśli i nikt się temu nie dziwi.
  • Wystarczy pół dnia bez kąpieli, aby unosiła się za tobą chmura smrodu i latały muchy. Aha- i nikt się temu nie dziwi.
  • Widzisz na ulicach duchy, kosmitów, zombie, wampiry, roboty, wilkołaki, ludzi-rośliny, wielkie stopy, dżiny, czarownice, mumie i nie uważasz tego za coś dziwnego.
  • Znasz śmierć osobiście.


Zobacz też