Traktor

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Traktor (ang. truck Thor - Thor jezdny) - automobil mechaniczno-elektroniczny, spełniający rolę idealnego samochodu terenowego na polskie drogi, oraz urządzenia do pracy na roli. Każdy szanujący się rolnik ma w swoich zasobach co najmniej jeden traktor polowy, a niekiedy także traktor ogrodowy (kosiarkę).

Każdy producent, jeśli chce się nazywać producentem traktorów, wstawia do swoich produktów metalowy komin z tłumikiem. Jest to wyjątkowo zaawansowana i nowoczesna technologia, stworzona dopiero w latach 90. XIX wieku. Pozwala ona na bardzo efektowne tworzenie dziur ozonowych, które tworzą efekt cieplarniany i, co za tym idzie ciepły klimat dla roślin uprawnych.

Blacha na masce przeciętnego traktoru (lub traktora, zależy w jaki sposób osoba mówiąca chce ten wyraz odmienić przez dopełniacz) posiada wyjątkowe właściwości plastyczne. Nie da się jej wylakierować, natomiast świetnie maluje się na niej farbami olejnymi, oraz do kaloryferów. Można też sposób tworzyć ciekawe wzorki za pomocą wałka z wypukłymi fragmentami.

Typy traktorów

Na przełomie wieków, kiedy światowa wieś zaczęła wychodzić z zacofania ewolucyjnego, firmy motoryzacyjne tworzyły coraz to nowe maszyny, oraz technologie umożliwiające lepszy rozwój upraw, oraz efektu cieplarnianego. Dlatego, iż Nonsensopedia jest porządną encyklopedią, prezentuje stopniowy rozwój traktorów.

Koń

Pierwszy ciągnik rolniczy. Został wyprodukowany po raz pierwszy 60 mln lat remu, przez firmę God Inc. Prducent przez wiele lat eksperymentował nad tym urządzeniem, aż z małej rurki z korbką, przekształciło się w wielki zwój przewodów hydraulicznych i elektrycznych z silnikiem maszynowym. Inne firmy tworzą do niego dodatkowe części, czyli m.in. tzw. siodła, uprzęże itp.

Ostatnio coraz powszechniejsze staje się eliminowanie koni z użytku, gdyż w przeciwieństwie do nowoczesnych maszyn, zachowują inteligencję, a więc w każdym momencie mogą założyć związek zawodowy.

Traktor szynowy

Jedno z nowszych urządzeń tego typu. Potrafiło wykorzystywać koleiny jako drogę. Najskuteczniejszym sposobem wykorzystania było ustawienie na polu rzędu szyn. Do traktora podczepiało się odpowiednie urządzenia, od pługów, przez brony, do elektrograczek. Wykorzystywał napęd z akumulatorów alkalicznych.

Wymyślny system poruszania się został zlikwidowany w nowszych wersjach traktorów, aczkolwiek wykorzystano go w pociągach, które ponadto zaczerpnęły pomysł z modelu poniżej.

Traktor parowy

Pojazd wyjątkowo nowoczesny, zwłaszcza w XVIII wieku, kiedy rozpoczęto produkcję. Ten model czerpie energię do ruchu z gigantycznego czajnika wsadzonego pod maskę. Wlewa się do niego kilkanaście kubłów zimnej wody, która potem w magiczny sposób staje się gorąca. Za produkcję traktorów tego typu osądzano czarownice i wiedźmy.

Czajnik w traktorze idealnie sprawdzał się jako prymitywne jaccuzi. Dlatego, iż wchodzenie do traktora było dość niewygodne, wkrótce oddzielono czajniki od traktorów i sprzedawano oddzielnie. Wiedźmy i czarownice ostro protestowały przed naruszeniem własności intelektualnej, do póki w urządzeniu nowego typu nie ugotował się władca Turcji. Wtedy stwierdzono, że był to skutek czarnych mocy zawartych w traktorowych czajnikach i wznowiono przez to palenie czarownic

Traktor na kołach

Obecnie najpopularniejszy traktor. Jego budowa obfituje w kanciaste rogi, oraz chłodnice różnej wielkości. Różni producenci tworzyli różnorodne ciągniki, różniące się przede wszystkim sposobem otwierania klapy, oraz rozmiarami kół. Ciężkie opony pomagają w gniataniu nasion roślin w glebę, oraz pobudzaniu do pracy dżdżownic. Odżywia się paliwem, bądź benzyną, lu gazem, a nawet ropą, zależnie od tego, co mu właściciel wleje do baku.

Ważne cechy takich traktorów:

  • Są straszliwie uczulone na biopaliwo i olej napędowy
  • Bardzo łatwo wybuchają po podaniu spirytusu.
  • W przeciwieństwie do samochodów, nie mają bagażników
  • W przeciwieństwie do poprzedników, mogą mieć więcej miejsc siedzących