Użytkownik:Serscull/gra2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
 
Linia 34: Linia 34:
#* Jeśli pętla linków jest zbędna, usuwamy opcję powrotu ze strony późniejszej.
#* Jeśli pętla linków jest zbędna, usuwamy opcję powrotu ze strony późniejszej.
#* Jeśli pętla linków potrzebna/przydatna (np. z powodu braku innych opcji), a strona późniejsza jest wartościowa i nie kwalifikuje się do usunięcia, wówczas na stronie w ND klikamy ''Edytuj formularzem'', znajdujemy pole ''pętla linków z…'', wybieramy ''zatwierdzone'' i zapisujemy.
#* Jeśli pętla linków potrzebna/przydatna (np. z powodu braku innych opcji), a strona późniejsza jest wartościowa i nie kwalifikuje się do usunięcia, wówczas na stronie w ND klikamy ''Edytuj formularzem'', znajdujemy pole ''pętla linków z…'', wybieramy ''zatwierdzone'' i zapisujemy.

== Dodawanie grafik ==
'''Poziom:''' {{c|green|łatwy}} – wymaga umiejętności znajdowania grafik i podejmowania prostych decyzji.<br/>
'''Cel:''' urozmaicenie Gry obrazkami.<br/>
'''Sposób pracy:'''
# Wchodzimy na [https://dane.nonsa.pl/index.php?title=Specjalna:Pytanie&x=-5B-5BKategoria%3AGra-5D-5D-20-5B-5BMa-20znaczniki-20moderacji-20Gry%3A%3Apotrzebuje-20grafiki-5D-5D&format=broadtable&limit=50&link=all&headers=show&searchlabel=%26hellip%3B+dalsze+wyniki&class=sortable+wikitable+smwtable&sort=&order=asc&offset=0&mainlabel= listę stron wymagających dodania grafiki] – można oczywiście dodawać też grafiki wedle uznania na stronach niewymienionych w powyższym spisie.
# Sprawdzamy, czy w opisie nie uwzględniono, co na obrazku powinno się znajdować.
# Szukamy grafiki '''na wolnej licencji'''. Pliki już znajdujące się na Nonsensopedii oraz [[commons:Main Page|Commons]] to dobry punkt startowy.
# Zachęcamy do kreatywności w wyborze grafiki – czasami potrzebne będzie zdjęcie zwyczajne, ale dobra grafika zawsze może dodać ''tego czegoś''.
# Po znalezieniu grafiki podejmujemy decyzję, w jaki sposób ją umieścić - możemy zrobić to na trzy sposoby:
#* Po prawej stronie z podpisem. Jeśli naprawdę musimy i mamy na to ciekawy pomysł. Przykładowo: <code><nowiki>[[Plik:Elefant.png|thumb|250px|…proszę słonia?]]</nowiki></code>, przy czym 250 pikseli to wartość zalecana, ale nieobowiązująca.
#* Po prawej stronie bez podpisu – wówczas bez parametru ''thumb''.
#* W tekście – wtedy po grafice musimy wpisać <nowiki><br/></nowiki>, aby rozpocząć nową linię.

Aktualna wersja na dzień 22:11, 2 paź 2021

Zanim zaczniesz[edytuj • edytuj kod]

Musisz wiedzieć, że w NonDanych (dalej: ND) mamy bazę danych, gdzie dokładnie opisano, które strony jakich poprawek wymagają. Dlatego pomocne będzie aktywowanie gadżetu, który pozwoli Ci na płynne przechodzenie ze strony Gry do odpowiadającego jej opisu. Jak to zrobić?

  1. Kliknij Preferencje u góry po prawej stronie ekranu.
  2. Wybierz zakładkę gadżety.
  3. Aktywuj Edytuj w NonDanych. Od teraz przeglądając Grę zobaczysz przycisk edytuj w NonDanych, tuż obok edytuj.

Strony śmierci[edytuj • edytuj kod]

Poziom: łatwy – algorytmiczna czynność, wymagająca podejmowania łatwych decyzji i od czasu do czasu zastanowienia się.
Cel: wyeliminowanie sytuacji, w których gracz jest poinformowany o tym, że a) umarł oraz b) musi kliknąć link do strony śmierci. Przykład: umarłeś, teraz przejdź do strony 86.
Sposób pracy:

  1. Wchodzimy na listę nieprzepatrzonych stron śmierci, wybieramy pierwszą z brzegu stronę.
  2. Jeśli strona spełnia obydwa warunki: a) informuje gracza, że umarł oraz b) zawiera link do odpowiedniej strony śmierci, wówczas usuwamy link oraz zachętę do jego kliknięcia, a zamiast tego wstawiamy {{Gra:Strona 86}} – zupełnie jak szablon (użycie strony jak szablonu nazywa się transkluzja).
  3. Jeśli któryś z warunków nie jest spełniony, tzn. grający nie wie jeszcze, że umarł i przekona się o tym dopiero PO kliknięciu linku (wówczas to nie jest jeszcze strona śmierci!), albo zamiast linku do strony umierania są opcje (np. restart, zmartwychwstanie, itp.), wówczas nie robimy nic (przykład: Strona -54,9).
  4. Ważne: usuwamy stronę ze spisu wspomnianego w punkcie 1.

Przykład 1[edytuj • edytuj kod]

Bierzesz od diabła łyżkę i próbujesz zupy. Czujesz tak wielkie piekło w gardle, że nie da się tego opisać. Zaczynasz bez celu biegać po całym pomieszczeniu, krzycząc i szukając wody. Jak na takie miejsce przystało, nie ma jej ani trochę. Po długich męczarniach [[Gra:Strona_86|umierasz]].

Rozwiązanie problemu:
Usuwamy link i transkludujemy stronę 86: Po długich męczarniach umierasz. {{Gra:Strona 86}}

Przykład 2[edytuj • edytuj kod]

Skandują tak głośno, że wybuchają ci bębenki w uszach. Chyba już wiesz gdzie idziesz...

Rozwiązanie problemu:
Ostatnie zdanie zupełnie zastępujemy transkluzją strony 86: Skandują tak głośno, że wybuchają ci bębenki w uszach. {{Gra:Strona 86}}

Pętle linków[edytuj • edytuj kod]

Poziom: bardzo łatwy – algorytmiczna czynność, podejmowanie prostych decyzji.
Cel: zredukowanie pętli linków, tj. sytuacji, w których dwie strony linkują do siebie wzajemnie. Użytkownik ma przycisk wstecz w przeglądarce. Każde kliknięcie powinno zabierać nas gdzieś indziej, zamiast dawać ciągłą możliwość powrotu.
Sposób pracy:

  1. Wchodzimy na listę stron zawierających niezatwierdzone pętle linków.
  2. Podejmujemy decyzję.
    • Jeśli pętla linków jest zbędna, usuwamy opcję powrotu ze strony późniejszej.
    • Jeśli pętla linków potrzebna/przydatna (np. z powodu braku innych opcji), a strona późniejsza jest wartościowa i nie kwalifikuje się do usunięcia, wówczas na stronie w ND klikamy Edytuj formularzem, znajdujemy pole pętla linków z…, wybieramy zatwierdzone i zapisujemy.

Dodawanie grafik[edytuj • edytuj kod]

Poziom: łatwy – wymaga umiejętności znajdowania grafik i podejmowania prostych decyzji.
Cel: urozmaicenie Gry obrazkami.
Sposób pracy:

  1. Wchodzimy na listę stron wymagających dodania grafiki – można oczywiście dodawać też grafiki wedle uznania na stronach niewymienionych w powyższym spisie.
  2. Sprawdzamy, czy w opisie nie uwzględniono, co na obrazku powinno się znajdować.
  3. Szukamy grafiki na wolnej licencji. Pliki już znajdujące się na Nonsensopedii oraz Commons to dobry punkt startowy.
  4. Zachęcamy do kreatywności w wyborze grafiki – czasami potrzebne będzie zdjęcie zwyczajne, ale dobra grafika zawsze może dodać tego czegoś.
  5. Po znalezieniu grafiki podejmujemy decyzję, w jaki sposób ją umieścić - możemy zrobić to na trzy sposoby:
    • Po prawej stronie z podpisem. Jeśli naprawdę musimy i mamy na to ciekawy pomysł. Przykładowo: [[Plik:Elefant.png|thumb|250px|…proszę słonia?]], przy czym 250 pikseli to wartość zalecana, ale nieobowiązująca.
    • Po prawej stronie bez podpisu – wówczas bez parametru thumb.
    • W tekście – wtedy po grafice musimy wpisać <br/>, aby rozpocząć nową linię.