Zaporożec: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Inferno82 przeniósł stronę Nonsensopedia:Inkubator/Zaporożec do Użytkownik:Inferno82/Zaporożec: Adopcja)
(takie tam…)
Linia 1: Linia 1:
'''ZAZ Zaporożec''' (ur. [[1960]], zm [[1969]])– <del>ukraiński</del> radziecki <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600, a potem NSU Prinza. W czasach Breżniewa marzenie ludu pracującego, a w obecnych czasach zabytek chodzący za cenę dobrego Maybacha<ref>Ale [[Tadeusz Rydzyk|Tadek]] i tak nie chciałby przerzucić się na Zaporożca</ref>.
{{inkubator}}
'''ZAZ Zaporożec''' (Zapo, Ruskie [[Porsche]], Zap{{cenzura3}}olec, NSU [[Kozacy|Kozak]], [[T-34]] Sport) – ukraiński <del>[[traktor]]</del> samochód zbudowany w [[ZSRR]] przez [[Ukrainiec|bandę Kozaków]] w fabryce ZAZ. Podróba [[FIAT|Fiata]] 600 a potem NSU Prinza.


== Historia ==
== Historia ==
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów, <del>traktor</del> auto było gotowe do produkcji. Silnik V4 o mocy <del>41</del> 1 [[Koń Mechaniczny|KM]] i pojemności 0.<del>7</del>0 litra wsadzono do bagażnika (podobno można było zapakować do niego ponad 40 kg). Był także dostępny silnik o mocy 50 KM, który zapewniał wyśmienite osiągi.
Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez [[Leonid Breżniew|Breżniewa]] i [[Nikita Chruszczow|Chruszczowa]] uznali, że [[Józef Stalin|Józio]] byłby zadowolony. Po skończeniu testów auto było gotowe do produkcji. Obecnie jest to pojazd-symbol dla Ukraińców, jak [[Fiat 126|kaszlak]] dla polaków. Podobnie jak malczan symbolizuje biedę, nędzy i słabe wykonanie.


== Zalety ==
== Zalety ==
* Nie posiadasz go.
* Dobry w terenie;
* Części nie droższe niż butelka spirytusu.
* Tani;
* Łatwy tuning, wystarczy zamontować mu pantograf i będzie robił za tramwaj.
* Podatny na tuning;
* Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby;
* Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby.
* Ma mocniejszy silnik od [[Fiat 126p|malucha]].
* Mocne silniki 0.9 i 1.0;
* Po odrąbaniu rury wydechowej jednocześnie ryczy jak traktor i ferrari.
* Ma widlasty silnik i wygląda jak muscle car;
* Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu.
* Można w nim zamontować dwa silniki lub V8;
* Luksusowe wyposażenie, w wersji rozszerzonej dostajemy nawet szyby do własnego montażu.
* Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu;
* Luksusowe wyposażenie.


== Wady ==
== Wady ==
* Drzwi się nie zamykają;
* Drzwi mają tendencje do wypadania z zawiasów.
* Nie ma kluczyka;
* Nie ma kluczyka, silnik odpala się przy pomocy widelców i łyżek.
* Posiada hamulce, które najpewniej są wykonane z drewna.
* Słabe hamulce;
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].
* Koroduje szybciej niż [[Opel Omega|Omega]].


{{Motoryzacja}}
{{przypisy}}

Wersja z 12:45, 15 wrz 2018

ZAZ Zaporożec (ur. 1960, zm 1969)– ukraiński radziecki traktor samochód zbudowany w ZSRR przez bandę Kozaków w fabryce ZAZ. Podróba Fiata 600, a potem NSU Prinza. W czasach Breżniewa marzenie ludu pracującego, a w obecnych czasach zabytek chodzący za cenę dobrego Maybacha[1].

Historia

Pod koniec lat 50. inżynierowie z fabryki ZAZ wpadli na pomysł zrobienia auta dla biedaków (ale i tak większości rusków nie było na niego stać). W 1960 po przetestowaniu go przez Breżniewa i Chruszczowa uznali, że Józio byłby zadowolony. Po skończeniu testów auto było gotowe do produkcji. Obecnie jest to pojazd-symbol dla Ukraińców, jak kaszlak dla polaków. Podobnie jak malczan symbolizuje biedę, nędzy i słabe wykonanie.

Zalety

  • Nie posiadasz go.
  • Części nie droższe niż butelka spirytusu.
  • Łatwy tuning, wystarczy zamontować mu pantograf i będzie robił za tramwaj.
  • Ma dziurę w podłodze, dzięki czemu można nim zaparkować na zamarzniętym jeziorze i łowić w nim ryby.
  • Ma mocniejszy silnik od malucha.
  • Po odrąbaniu rury wydechowej jednocześnie ryczy jak traktor i ferrari.
  • Jest jak Porsche 911 – ma silnik z tyłu.
  • Luksusowe wyposażenie, w wersji rozszerzonej dostajemy nawet szyby do własnego montażu.

Wady

  • Drzwi mają tendencje do wypadania z zawiasów.
  • Nie ma kluczyka, silnik odpala się przy pomocy widelców i łyżek.
  • Posiada hamulce, które najpewniej są wykonane z drewna.
  • Koroduje szybciej niż Omega.

Przypisy

  1. Ale Tadek i tak nie chciałby przerzucić się na Zaporożca