Zwiastun filmowy: Różnice pomiędzy wersjami
(Ha ha ha!) |
M (YT bot podmienionych: 3, usuniętych: 0) |
||
(Nie pokazano 22 wersji utworzonych przez 17 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{medal}} |
|||
{{cytat|Wkrótce w kinach.|Bez tego nie obędzie się żaden '''zwiastun filmowy''' |
{{cytat|Wkrótce w kinach.|Bez tego nie obędzie się żaden '''zwiastun filmowy'''}} |
||
'''Zwiastun filmowy''' – nieodzowna część przemysłu [[film]]owego, dla przeciętnego widza zapadająca w pamięć nie mniej niż sam film. W dużej mierze dzięki niemu dzieło filmowe może zrekompensować swój budżet, niezależnie, czy wynosi on $300 dla produkcji kina klasy Z, czy $300 000 000 dla ''światowych superprodukcji''. |
|||
== Znaczenie zwiastunów filmowych == |
== Znaczenie zwiastunów filmowych == |
||
Zwiastuny posiadają kolosalne znaczenie dla marketingu – umiejętnie stworzony (według szablonu, gdyż musi być przewidywalny) zwiastun pozwala widzowi zdecydować, czy film będzie podobał mu się czy nie. Inne oczekiwania ma bowiem nastolatek grający na co dzień w [[World of Warcraft]], inne zaś 37-letnia niezamężna kobieta. Zwiastuny filmowe pozwalają również zarabiać twórcom muzyki, dla których utworzono oddzielny gatunek (tzw. [[muzyka zwiastunowa]]). Zastanawiające |
Zwiastuny posiadają kolosalne znaczenie dla marketingu – umiejętnie stworzony (według szablonu, gdyż musi być przewidywalny) zwiastun pozwala widzowi zdecydować, czy film będzie podobał mu się czy nie. Inne oczekiwania ma bowiem nastolatek grający na co dzień w [[World of Warcraft]], inne zaś 37-letnia niezamężna kobieta. Zwiastuny filmowe pozwalają również zarabiać twórcom muzyki, dla których utworzono oddzielny gatunek (tzw. [[muzyka zwiastunowa]]). Zastanawiające jest używanie identycznej ścieżki dźwiękowej, zwłaszcza w przypadku filmów fantasy – lecz tylko dla uważnego widza, gdyż twórca nie może się zastanawiać i liczyć pieniędzy z tantiem jednocześnie. |
||
== Szablony zwiastunów == |
== Szablony zwiastunów == |
||
Linia 10: | Linia 11: | ||
=== Filmy fantasy === |
=== Filmy fantasy === |
||
{{Youtube|dZRHO0d9Nao|width=300|}} |
|||
Początek zwiastunu. W tle muzyka orkiestry symfoniczna z chórem.<br /><big><big>↓</big></big><br /> Historia mitycznej krainy, pokrótce wykładana zazwyczaj przez jej sędziwego i potężnego świadka, który następnie będzie znaczącą postacią. Patetyczny nastrój.<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
|||
Nastrój mniej |
Nastrój mniej patetyczny, początek historii bohatera. Scena popełnionej głupoty lub beznadziejnego żartu wypowiedzianego przez bohatera. Sielankowa muzyka.<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Złowrogie, często magiczne zdarzenie, wskutek którego bohater zostaje wpleciony w postępującą intrygę. Muzyka robi się głośniejsza, szybsza i znacznie bardziej mroczna. Lektor wypowiada jedno z poniższych haseł lub ich dowolne kombinacje: |
Złowrogie, często magiczne zdarzenie, wskutek którego bohater zostaje wpleciony w postępującą intrygę. Muzyka robi się głośniejsza, szybsza i znacznie bardziej mroczna. [[Lektor]] wypowiada jedno z poniższych haseł lub ich dowolne kombinacje: |
||
* ''będzie musiał wybrać (?)'' |
* ''będzie musiał wybrać (?)'' |
||
* ''będzie musiał zawierzyć przyjaźni'' |
* ''będzie musiał zawierzyć przyjaźni'' |
||
* ''stanie twarzą w twarz z najgorszym niebezpieczeństwem (można dodać: grożącym jego bliskim i przyjaciołom)'' |
* ''stanie twarzą w twarz z najgorszym niebezpieczeństwem (można dodać: grożącym jego bliskim i przyjaciołom)'' |
||
* ''stanie twarzą w twarz z (imię i epitet czarnego charakteru, np. Przerażający Mortogh)'' |
* ''stanie twarzą w twarz z (imię i epitet czarnego charakteru, np. Przerażający Mortogh)'' |
||
<big><big>↓</big></big><br> |
<big><big>↓</big></big><br /> |
||
Zbliża się moment |
Zbliża się moment kulminacyjny. Ujęcia przedstawiają przyjaciół i kompanów głównego bohatera, pomagających wyjść mu z opresji. Lektor mówi: ''Może jednak liczyć na przyjaźń, która jest silniejsza niż zło.'' |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Moment kulminacyjny. Napięcie doprowadzone do momentu, gdzie rozruszniki serca wyłączają się, a silniejszym nie wystarcza nawet wiadro melisy. Szybko zmieniające się losowe ujęcia bitewne na przemian z miłosnymi lub pościgów (na smokach, miotłach) w rytm chóru śpiewającego równo ćwierćnuty i orkiestry grającej ''fortissimo''. |
Moment kulminacyjny. Napięcie doprowadzone do momentu, gdzie rozruszniki serca wyłączają się, a silniejszym nie wystarcza nawet wiadro melisy. Szybko zmieniające się losowe ujęcia bitewne na przemian z miłosnymi lub pościgów (na smokach, miotłach) w rytm chóru śpiewającego równo ćwierćnuty i orkiestry grającej ''fortissimo''. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Czarny ekran. Cisza. |
Czarny ekran. Cisza. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Ujęcie krajobrazu przerywane banerami lub głosem lektora: ''Miłość'', ''Przyjaźń'', ''Walka'', ''Magia''. |
Ujęcie krajobrazu przerywane banerami lub głosem lektora: ''Miłość'', ''Przyjaźń'', ''Walka'', ''Magia''. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Chwila ciszy. Następnie, w czasie trwania jednej ćwierćnuty chóru, śpiewającego jak podczas momentu kulminacyjnego, jedno emocjonujące ujęcie, mające pozostawić widza w niepewności. |
Chwila ciszy. Następnie, w czasie trwania jednej ćwierćnuty chóru, śpiewającego jak podczas momentu kulminacyjnego, jedno emocjonujące ujęcie, mające pozostawić widza w niepewności. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Tytuł filmu, zwyczajowy zwrot ''coming soon'' lub ''wkrótce w kinach''. |
Tytuł filmu, zwyczajowy zwrot ''coming soon'' lub ''wkrótce w kinach''. |
||
</ |
<br /><br /> |
||
Przykładowe filmy: ''Harry Potter'', ''Eragon'', ''Opowieści z Narnii''<br> |
Przykładowe filmy: ''Harry Potter'', ''Eragon'', ''Opowieści z Narnii''<br /> |
||
Przydatne słowa klucze: ''epicki'', ''mroczny'', ''magiczny'', ''złowrogi'', ''przyjaźń'' |
Przydatne słowa klucze: ''epicki'', ''mroczny'', ''magiczny'', ''złowrogi'', ''przyjaźń'' |
||
=== Komedie i komedie romantyczne === |
=== Komedie i komedie romantyczne === |
||
{{Youtube|vhFVZsk3XEs|width=300|The Hangover}} |
|||
Początek zwiastunu. Swobodna muzyka w rodzaju ''I'll be there for you'' z serialu ''Przyjaciele''.<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
|||
Zawiązanie akcji. Typowe ujęcia: |
Zawiązanie akcji. Typowe ujęcia: |
||
* ''Samochód jadący do |
* ''Samochód jadący do Kalifornii drogą stanową 66.'' |
||
* ''Dom na Florydzie.'' |
* ''Dom na Florydzie.'' |
||
* ''Plaża w Los Angeles.'' |
* ''Plaża w Los Angeles.'' |
||
Linia 49: | Linia 52: | ||
* ''Mała wycieczka.'' |
* ''Mała wycieczka.'' |
||
Uwaga! Treść banerów musi być powiązana z ujęciami i tworzyć logiczną całość! |
Uwaga! Treść banerów musi być powiązana z ujęciami i tworzyć logiczną całość! |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Muzyka urywa się. Obleśny żart, zwykle wiążący się z seksem, czynnościami fizjologicznymi lub alkoholem. Czasem też ujęcie przedstawiające bekającego grubasa lub całą serię beknięć poszczególnych bohaterów filmu. |
Muzyka urywa się. Obleśny żart, zwykle wiążący się z seksem, czynnościami fizjologicznymi lub alkoholem. Czasem też ujęcie przedstawiające bekającego grubasa lub całą serię beknięć poszczególnych bohaterów filmu. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Powraca muzyka. Dalsza część akcji. Baner, np. ''Klapa'', ''Porażka''. |
Powraca muzyka. Dalsza część akcji. Baner, np. ''Klapa'', ''Porażka''. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Następuje seria losowych wypowiedzi aktorów grających w filmie przy lektorze wymieniającym ich nazwiska. Wypowiedzi te nie muszą być w sposób logiczny związane z filmem, ważne jednak, by były ''śmieszne'', a nade wszystko ''zwariowane.'' |
Następuje seria losowych wypowiedzi aktorów grających w filmie przy lektorze wymieniającym ich nazwiska. Wypowiedzi te nie muszą być w sposób logiczny związane z filmem, ważne jednak, by były ''śmieszne'', a nade wszystko ''zwariowane.'' |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Zwyczajowe hasło ''Najbardziej zwariowana komedia roku''. |
Zwyczajowe hasło ''Najbardziej zwariowana komedia roku''. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Tytuł filmu (dobrze, by miał konotacje z seksem, alkoholem i ''kumplami''), zwyczajowy zwrot ''coming soon'' lub ''wkrótce w kinach''. |
Tytuł filmu (dobrze, by miał konotacje z seksem, alkoholem i ''kumplami''), zwyczajowy zwrot ''coming soon'' lub ''wkrótce w kinach''. |
||
</ |
<br /><br /> |
||
Przykładowe filmy: ''Kac Vegas'', ''Kac Vegas w Bangkoku'', ''Och, Karol 2''<br> |
Przykładowe filmy: ''Kac Vegas'', ''Kac Vegas w Bangkoku'', ''Och, Karol 2''<br /> |
||
Przydatne słowa klucze: ''zwariowany'', ''ześwirowany'', ''kumple'', ''porażka'', ''seks''. |
Przydatne słowa klucze: ''zwariowany'', ''ześwirowany'', ''kumple'', ''porażka'', ''seks''. |
||
=== Dramaty i melodramaty === |
=== Dramaty i melodramaty === |
||
{{Youtube|anh7Enari2U|width=300|}} |
|||
Początek zwiastunu. Muzyka na wiolonczelę, chór lub orkiestrę symfoniczną. Byleby była smutna.<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
|||
Fragmenty filmu, zwykle urwane dialogi: |
Fragmenty filmu, zwykle urwane dialogi: |
||
* '' |
* ''To niemożliwe…'' |
||
* '' |
* ''Dlaczego właśnie ja?'' |
||
* '' |
* ''Czy… czy to prawda?'' |
||
Postaci rozmawiają przyciszonym głosem i smutno podnoszą wzrok. Nierzadko wplatane są również ujęcia zamglonych wrzosowisk i lasów. |
Postaci rozmawiają przyciszonym głosem i smutno podnoszą wzrok. Nierzadko wplatane są również ujęcia zamglonych wrzosowisk i lasów. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Fragmenty filmu zaczynają być przerywane banerami. Przykładowe teksty banerów: |
Fragmenty filmu zaczynają być przerywane banerami. Przykładowe teksty banerów: |
||
* ''Kochała go./Kochał ją./Kochała ją./Kochał go.'' |
* ''Kochała go./Kochał ją./Kochała ją./Kochał go.'' |
||
* '' |
* ''…lecz poczuł tylko zimny lód.'' |
||
* '' |
* ''…lecz napotkali przeszkody…'' |
||
* '' |
* ''…nie do przejścia.'' |
||
* ''Czasem miłość jest niemożliwa.'' |
* ''Czasem miłość jest niemożliwa.'' |
||
* ''Byli skazani na wykluczenie.'' |
* ''Byli skazani na wykluczenie.'' |
||
<big><big>↓</big></big><br> |
<big><big>↓</big></big><br /> |
||
Ujęcie z postacią lub zdarzeniem, z którymi związany jest zwrot akcji i odmiana sytuacji bohatera. |
Ujęcie z postacią lub zdarzeniem, z którymi związany jest zwrot akcji i odmiana sytuacji bohatera. |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Baner, np. ''Lecz los się odmieni.'' |
Baner, np. ''Lecz los się odmieni.'' |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Niekiedy podawane są tu nazwiska głównych aktorów, niemal zawsze natomiast hasło obrazujące fabułę filmu (''Miłość jest silniejsza od władzy/pieniędzy/śmierci/zła.'') |
Niekiedy podawane są tu nazwiska głównych aktorów, niemal zawsze natomiast hasło obrazujące fabułę filmu (''Miłość jest silniejsza od władzy/pieniędzy/śmierci/zła.'') |
||
<br><big><big>↓</big></big><br> |
<br /><big><big>↓</big></big><br /> |
||
Tytuł filmu (związany z bohaterem, osobą lub zdarzeniem mającym wpływ na zwrot w akcji lub ''zamglonymi wrzosowiskami''), zwyczajowy zwrot ''coming soon'' lub ''wkrótce w kinach''.</ |
Tytuł filmu (związany z bohaterem, osobą lub zdarzeniem mającym wpływ na zwrot w akcji lub ''zamglonymi wrzosowiskami''), zwyczajowy zwrot ''coming soon'' lub ''wkrótce w kinach''.<br /><br /> |
||
Przykładowe filmy: ''Pan od muzyki'', ''Wichrowe wzgórza''<br> |
Przykładowe filmy: ''Pan od muzyki'', ''Wichrowe wzgórza''<br /> |
||
Przydatne słowa klucze: ''przeznaczenie (los)'', ''miłość'', ''nieszczęśliwa miłość'', ''łzy'', ''przeszkody'', ''zamglone wrzosowiska''. |
Przydatne słowa klucze: ''przeznaczenie (los)'', ''miłość'', ''nieszczęśliwa miłość'', ''łzy'', ''przeszkody'', ''zamglone wrzosowiska''. |
||
=== Uwagi === |
=== Uwagi === |
||
* Ważne, by zwiastun choćby najbardziej dramatycznego filmu miał w sobie pozytywny akcent – widz nie może być narażony na ciągłe epatowanie smutkiem, gdyż nie pójdzie na premierę |
* Ważne, by zwiastun choćby najbardziej dramatycznego filmu miał w sobie pozytywny akcent – widz nie może być narażony na ciągłe epatowanie smutkiem, gdyż nie pójdzie na premierę, zaś do kasy filmowej nie wpadnie kilka dodatkowych dolarów. |
||
* Pożądane jest przedstawienie filmu jako ''światowej superprodukcji'' i ''światowego hitu''. |
* Pożądane jest przedstawienie filmu jako ''światowej superprodukcji'' i ''światowego hitu''. |
||
* Wskazane jest uwypuklenie, że to ''film twórcy'' + TYTUŁ, nawet jeżeli ów twórca przy owym filmie trzymał na plecach reflektor. |
|||
* Należy unikać zwiastunów wymagających od widza myślenia. |
* Należy unikać zwiastunów wymagających od widza myślenia. |
||
* Równie unikać należy wychodzenia poza ramy schematu. |
* Równie unikać należy wychodzenia poza ramy schematu. |
||
* Niedopuszczalne jest stworzenie zwiastunu artystycznego – ma on znaczenie czysto finansowe. |
* Niedopuszczalne jest stworzenie zwiastunu artystycznego – ma on znaczenie czysto finansowe. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
[[Kategoria:Reklama]] |
[[Kategoria:Reklama]] |
Aktualna wersja na dzień 18:42, 8 mar 2019
Wkrótce w kinach.
- Bez tego nie obędzie się żaden zwiastun filmowy
Zwiastun filmowy – nieodzowna część przemysłu filmowego, dla przeciętnego widza zapadająca w pamięć nie mniej niż sam film. W dużej mierze dzięki niemu dzieło filmowe może zrekompensować swój budżet, niezależnie, czy wynosi on $300 dla produkcji kina klasy Z, czy $300 000 000 dla światowych superprodukcji.
Znaczenie zwiastunów filmowych[edytuj • edytuj kod]
Zwiastuny posiadają kolosalne znaczenie dla marketingu – umiejętnie stworzony (według szablonu, gdyż musi być przewidywalny) zwiastun pozwala widzowi zdecydować, czy film będzie podobał mu się czy nie. Inne oczekiwania ma bowiem nastolatek grający na co dzień w World of Warcraft, inne zaś 37-letnia niezamężna kobieta. Zwiastuny filmowe pozwalają również zarabiać twórcom muzyki, dla których utworzono oddzielny gatunek (tzw. muzyka zwiastunowa). Zastanawiające jest używanie identycznej ścieżki dźwiękowej, zwłaszcza w przypadku filmów fantasy – lecz tylko dla uważnego widza, gdyż twórca nie może się zastanawiać i liczyć pieniędzy z tantiem jednocześnie.
Szablony zwiastunów[edytuj • edytuj kod]
Aby zwiastuny były przewidywalne (bardzo ważna jest w marketingu filmowym teoria makdonaldyzacji społeczeństwa), tworzy się je według poniższych szablonów.
Filmy fantasy[edytuj • edytuj kod]
Początek zwiastunu. W tle muzyka orkiestry symfoniczna z chórem.
↓
Historia mitycznej krainy, pokrótce wykładana zazwyczaj przez jej sędziwego i potężnego świadka, który następnie będzie znaczącą postacią. Patetyczny nastrój.
↓
Nastrój mniej patetyczny, początek historii bohatera. Scena popełnionej głupoty lub beznadziejnego żartu wypowiedzianego przez bohatera. Sielankowa muzyka.
↓
Złowrogie, często magiczne zdarzenie, wskutek którego bohater zostaje wpleciony w postępującą intrygę. Muzyka robi się głośniejsza, szybsza i znacznie bardziej mroczna. Lektor wypowiada jedno z poniższych haseł lub ich dowolne kombinacje:
- będzie musiał wybrać (?)
- będzie musiał zawierzyć przyjaźni
- stanie twarzą w twarz z najgorszym niebezpieczeństwem (można dodać: grożącym jego bliskim i przyjaciołom)
- stanie twarzą w twarz z (imię i epitet czarnego charakteru, np. Przerażający Mortogh)
↓
Zbliża się moment kulminacyjny. Ujęcia przedstawiają przyjaciół i kompanów głównego bohatera, pomagających wyjść mu z opresji. Lektor mówi: Może jednak liczyć na przyjaźń, która jest silniejsza niż zło.
↓
Moment kulminacyjny. Napięcie doprowadzone do momentu, gdzie rozruszniki serca wyłączają się, a silniejszym nie wystarcza nawet wiadro melisy. Szybko zmieniające się losowe ujęcia bitewne na przemian z miłosnymi lub pościgów (na smokach, miotłach) w rytm chóru śpiewającego równo ćwierćnuty i orkiestry grającej fortissimo.
↓
Czarny ekran. Cisza.
↓
Ujęcie krajobrazu przerywane banerami lub głosem lektora: Miłość, Przyjaźń, Walka, Magia.
↓
Chwila ciszy. Następnie, w czasie trwania jednej ćwierćnuty chóru, śpiewającego jak podczas momentu kulminacyjnego, jedno emocjonujące ujęcie, mające pozostawić widza w niepewności.
↓
Tytuł filmu, zwyczajowy zwrot coming soon lub wkrótce w kinach.
Przykładowe filmy: Harry Potter, Eragon, Opowieści z Narnii
Przydatne słowa klucze: epicki, mroczny, magiczny, złowrogi, przyjaźń
Komedie i komedie romantyczne[edytuj • edytuj kod]
Początek zwiastunu. Swobodna muzyka w rodzaju I'll be there for you z serialu Przyjaciele.
↓
Zawiązanie akcji. Typowe ujęcia:
- Samochód jadący do Kalifornii drogą stanową 66.
- Dom na Florydzie.
- Plaża w Los Angeles.
- Manhattan widziany z lotu ptaka.
- Paryż widziany z lotu ptaka.
- Londyn widziany z lotu ptaka.
Poszczególne sceny porozdzielane są banerami z napisami w rodzaju:
- Lato w Las Vegas.
- Żona na wakacjach.
- Awans (lub urlop) w pracy.
- Najlepsi kumple.
- Mała wycieczka.
Uwaga! Treść banerów musi być powiązana z ujęciami i tworzyć logiczną całość!
↓
Muzyka urywa się. Obleśny żart, zwykle wiążący się z seksem, czynnościami fizjologicznymi lub alkoholem. Czasem też ujęcie przedstawiające bekającego grubasa lub całą serię beknięć poszczególnych bohaterów filmu.
↓
Powraca muzyka. Dalsza część akcji. Baner, np. Klapa, Porażka.
↓
Następuje seria losowych wypowiedzi aktorów grających w filmie przy lektorze wymieniającym ich nazwiska. Wypowiedzi te nie muszą być w sposób logiczny związane z filmem, ważne jednak, by były śmieszne, a nade wszystko zwariowane.
↓
Zwyczajowe hasło Najbardziej zwariowana komedia roku.
↓
Tytuł filmu (dobrze, by miał konotacje z seksem, alkoholem i kumplami), zwyczajowy zwrot coming soon lub wkrótce w kinach.
Przykładowe filmy: Kac Vegas, Kac Vegas w Bangkoku, Och, Karol 2
Przydatne słowa klucze: zwariowany, ześwirowany, kumple, porażka, seks.
Dramaty i melodramaty[edytuj • edytuj kod]
Początek zwiastunu. Muzyka na wiolonczelę, chór lub orkiestrę symfoniczną. Byleby była smutna.
↓
Fragmenty filmu, zwykle urwane dialogi:
- To niemożliwe…
- Dlaczego właśnie ja?
- Czy… czy to prawda?
Postaci rozmawiają przyciszonym głosem i smutno podnoszą wzrok. Nierzadko wplatane są również ujęcia zamglonych wrzosowisk i lasów.
↓
Fragmenty filmu zaczynają być przerywane banerami. Przykładowe teksty banerów:
- Kochała go./Kochał ją./Kochała ją./Kochał go.
- …lecz poczuł tylko zimny lód.
- …lecz napotkali przeszkody…
- …nie do przejścia.
- Czasem miłość jest niemożliwa.
- Byli skazani na wykluczenie.
↓
Ujęcie z postacią lub zdarzeniem, z którymi związany jest zwrot akcji i odmiana sytuacji bohatera.
↓
Baner, np. Lecz los się odmieni.
↓
Niekiedy podawane są tu nazwiska głównych aktorów, niemal zawsze natomiast hasło obrazujące fabułę filmu (Miłość jest silniejsza od władzy/pieniędzy/śmierci/zła.)
↓
Tytuł filmu (związany z bohaterem, osobą lub zdarzeniem mającym wpływ na zwrot w akcji lub zamglonymi wrzosowiskami), zwyczajowy zwrot coming soon lub wkrótce w kinach.
Przykładowe filmy: Pan od muzyki, Wichrowe wzgórza
Przydatne słowa klucze: przeznaczenie (los), miłość, nieszczęśliwa miłość, łzy, przeszkody, zamglone wrzosowiska.
Uwagi[edytuj • edytuj kod]
- Ważne, by zwiastun choćby najbardziej dramatycznego filmu miał w sobie pozytywny akcent – widz nie może być narażony na ciągłe epatowanie smutkiem, gdyż nie pójdzie na premierę, zaś do kasy filmowej nie wpadnie kilka dodatkowych dolarów.
- Pożądane jest przedstawienie filmu jako światowej superprodukcji i światowego hitu.
- Wskazane jest uwypuklenie, że to film twórcy + TYTUŁ, nawet jeżeli ów twórca przy owym filmie trzymał na plecach reflektor.
- Należy unikać zwiastunów wymagających od widza myślenia.
- Równie unikać należy wychodzenia poza ramy schematu.
- Niedopuszczalne jest stworzenie zwiastunu artystycznego – ma on znaczenie czysto finansowe.